Square schreef:
Ja! Oh God, ja, dat roep ik al jaren.
Ik snap het argument dat het goed voor kinderen is om wat beweging te krijgen, maar een uurtje (vaak minder) verplichte schoolgym per week helpt echt niet op dat vlak. Gym was voor mij altijd een nachtmerrie, en dat mag vrij letterlijk opgevat worden. Dat kan niet de bedoeling zijn. Het zou zoveel beter zijn als scholen bijvoorbeeld programma's hadden om kinderen verschillende sporten te laten uitproberen (en daarmee bedoel ik echt verschillende sporten; niet twintig keer voetbal en unihockey en één keer per jaar rugby of bokspringen) en ze te stimuleren iets te vinden wat ze leuk vinden en waar ze zich prettig bij voelen, in plaats van dat grote groepen kinderen worden gedwongen allemaal dezelfde sporten te doen terwijl hun niveaus, mogelijkheden en interesses zo ontzettend ver uit elkaar liggen. In mijn ervaring was schoolgym altijd saai voor de ene helft van de klas en doodeng voor de andere, wat me nou niet echt het beoogde doel lijkt, in geen van beide situaties.
AMEN! Ik vond gym ook altijd verschrikkelijk, niet omdat ik lui was o.i.d., maar omdat we steeds dezelfde sporten kregen die ik niet leuk vond - en waar ik niet goed in was. Waardoor ik dus net wel - of net niet - een voldoende kreeg, en dat klasgenootje wat super goed was in voetbal, hockey, basketball, handbal
(whatever) een dikke 10 kreeg. Ik had graag meer energie in gestoken in de sporten die ik leuk vond / die mij wel leuk leken (als ik de optie had gehad om de sporten te kiezen).
[ bericht aangepast op 13 okt 2014 - 10:05 ]
I'll lick the poison from right off your kiss