Ik ben het hiermee oneens, als snap ik de frustratie van sommigen wel. Lichaamsbeweging is namelijk een privézaak als je het mij vraagt. Als je vindt dat je al genoeg beweegt en wel een betere opvulling van je tijd weet, dan zit je natuurlijk niet op zo'n gymlesje te wachten. Maar ik denk dat het merendeel het wel kan gebruiken en het hoeft echt geen straf te zijn.
Gymlessen op mijn school zijn meestal goed te doen. Vanaf de derde klas gymmen meisjes apart van de jongens, wat al enorm scheelt. Jongens zijn in het algemeen gewoon een stuk fanatieker en sterker, wat niet leuk is als je als meisje niet zo handig bent in sport. Daarnaast heb je ook een vrouwelijke docente, die het echt wel snapt als je menstruatiepijn hebt en niet mee wil doen. Voor de herfst en na de meivakantie gymmen we buiten, waar we voornamelijk voetbal, handbal, hockey, atletiek en softbal doen, maar ook sporten waarvan je je afvraagt wie ze ooit verzonnen heeft (kastiebal?). Genoeg variatie dus. Binnen doen we van alles. Basketbal, badminton, volleybal, turnen, dans, fitness... Je zult altijd iets moeten doen waar je een verschrikkelijke hekel aanhebt, maar ook sporten die je wel liggen. Het vermakelijkste is echter als we zelf sporten mogen bedenken... Dan is iedereen opeens weer een basisschoolleerling.
Hét ingrediënt voor een succesvolle gymles, blijft denk ik een goede samenwerking. Het is absoluut niet leuk om te moeten sporten met super fanatieke leerlingen die je overal voor uitschelden. Daar heb ik wel geluk mee op mijn school, aangezien alle meiden, goed of slecht in sport, elkaar gewoon in hun waarde laten. Maar misschien is dat omdat het merendeel gewoon niks van sport bakt.
i put the fun in funeral