• Hopelijk weet ik het een beetje duidelijk te verwoorden. De ideeën zijn een beetje uit de hand gelopen en uitgebreider geworden dan ik eerst bedoelde. (:

    Ik heb twee ideeën (voorbeeldplaatjes onder de spoilerknop onderaan te vinden), laat ik beginnen met het maken van een story.

    Misschien heeft dit met luiheid te maken (kan niet missen), maar ik erger me al een tijdje aan het steeds weer aanklikken van de genres (vooral na het vergeten van een leeftijd kiezen, op "maak story" klikken en alles overnieuw moeten doen) bij het maken van nieuwe stories. Vooral omdat het een chaotisch lijstje is (alfabetische volgorde is misschien handig?) en ik elke keer vergeet waar welk genre staat.

    Op andere sites hebben zijn vaak knoppen waar je kan selecteren waarop je wilt zoeken (die vierkante waarvan je meerdere kan aanvinken). Dat leek me een handig systeem om te doen in plaats van de drie genre balkjes. En misschien kunnen er ook wat meer soorten genres komen (en dat je meerdere vakjes kan aanvinken, oneindig veel?). Maar dat ligt er meer aan wat mensen schrijven.

    Zou ook voor de leeftijdsgrens kunnen (maar dan kan je er maar één aanvinken, het rondje van de quizzen bijvoorbeeld).
    En misschien een leeftijdskeuring van 18+ maken? Genoeg stories over SM en andere dingen die mensen onder de 18 beter niet kunnen lezen.



    Idee twee, de zoekfunctie/categorieën (ik weet dat dit al eens voorgesteld is).

    Maybe is het een idee om net als op fanfic een lijst te maken met alle soorten dingen waarover geschreven kan worden. Maar dat mensen zelf dingen aan het lijstje kunnen toevoegen, zodat niet alles er in hoeft (hoeven One Direction of Twilight er niet tussen te staan als daar geen stories over zijn, bijvoorbeeld).
    Om te voorkomen dat er dubbele dingen in de lijst komen te staan is het misschien handig om, als er iets nieuws toegevoegd wordt, het bij een mod/bèta (door mods aangestelde vrijwilligers?) langskomt voor controle/aanpassing.
    Dit is ook ter voorkoming dat er een lijst gemaakt wordt en dat in sommige categorieën niks komt te staan en ook voorkomt dat iemand zich buitengesloten voelt met een story over een onbekende band.
    Leden van een band vallen gewoon in de categorie van de band. Harry Styles stories zijn dus te vinden onder One Direction (subcategorieën iets?)

    Misschien is dit ook een oplossing (variatie) voor het zoekfunctie van stories probleem en het probleem met de hypes over Tokio Hotel, Justin Bieber, 5 Seconds of Summer, The Hunger Games en dergelijken.

    Als het onderwerp er al tussen staat kan het bij het maken van de story aangevinkt worden, bijvoorbeeld in een scroll lijst als wat de genres nu hebben (maar dan op alfabetische volgorde en je moet er meerdere van kunnen kiezen als het over meerdere dingen gaat) of een knop die de hele lijst uitschuift zoals de toon smileys knop.


    Dit is een idee hoe de zoekfunctie er uit ziet met het leeftijdgedeelte (dat natuurlijk in het Nederlands moet).
    Denk het leeftijdgedeelte weg als een idee voor hoe het er bij het maken van een story uit ziet.

    De onderwerpen waar niet over geschreven wordt staan ook in de lijst (dit is niet de complete lijst maar een gedeelte).


    Ik heb geen idee of deze dingen haalbaar zijn, maar het is misschien een toevoeging die het zoeken van dingen makkelijker maakt. De zoekfunctie resultaten zijn niet altijd geweldig relevant.

    Dat van die genres vind ik wat overbodig. Drie lijkt mij voldoende, behalve dat het wel prettig zou zij. Als ze op alfabetische volgorde staan, maar het is niet zo dat je dagelijks tig nieuwe stories ontwerpt. Ik kan me niet bedenken wat voor genres er nog meer bestaan naast degene die we al hebben.
    Quizlet is overigens geen fanfic site, dus ik vind het niet nodig om daar ook een lijst van te maken. Want het is niet zo dat daar de nadruk op moet komen te liggen, vind ik.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Nee. Ik vind dit overbodig.
    Waar ik me overigens wel aan erger is dat als ik wil kijken welk hoofdstuk erna komt, ik weer helemaal naar boven moet scrollen om een nieuw hoofdstuk aan te maken. Als je meer dan 60 hoofdstukken hebt is dat zeer vervelend. :c


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Scribe schreef:
    Nee. Ik vind dit overbodig.
    Waar ik me overigens wel aan erger is dat als ik wil kijken welk hoofdstuk erna komt, ik weer helemaal naar boven moet scrollen om een nieuw hoofdstuk aan te maken. Als je meer dan 60 hoofdstukken hebt is dat zeer vervelend. :c


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Scribe schreef:
    Nee. Ik vind dit overbodig.
    Waar ik me overigens wel aan erger is dat als ik wil kijken welk hoofdstuk erna komt, ik weer helemaal naar boven moet scrollen om een nieuw hoofdstuk aan te maken. Als je meer dan 60 hoofdstukken hebt is dat zeer vervelend. :c


    wat was dit ookalweer

    Het eerste vind ik overbodig. Dan gaan mensen straks twintig genres invullen zodat hun verhaal zo goed mogelijk gevonden wordt.
    Het plaatje onder de laatste spoiler zou nog wel handig kunnen, maar zoiets bestaat al bij 'stories gesorteerd bij genre' dus eigenlijk is het dubbel werk.


    Every villain is a hero in his own mind.

    AlbusDumbledore schreef:
    Dat van die genres vind ik wat overbodig. Drie lijkt mij voldoende, behalve dat het wel prettig zou zij. Als ze op alfabetische volgorde staan, maar het is niet zo dat je dagelijks tig nieuwe stories ontwerpt. Ik kan me niet bedenken wat voor genres er nog meer bestaan naast degene die we al hebben.
    Quizlet is overigens geen fanfic site, dus ik vind het niet nodig om daar ook een lijst van te maken. Want het is niet zo dat daar de nadruk op moet komen te liggen, vind ik.


    Ik had een keer in een week 15 stories online heb gezet, dus dat had ik toen wel kunnen gebruiken.
    (Ik heb het trouwens over de andere site van Rutger, fanfic.nl, de variatie op quizlet)

    Het zal geen nadruk leggen, alleen wat meer opties en gemak geven. (:

    Cyrith schreef:
    Het eerste vind ik overbodig. Dan gaan mensen straks twintig genres invullen zodat hun verhaal zo goed mogelijk gevonden wordt.
    Het plaatje onder de laatste spoiler zou nog wel handig kunnen, maar zoiets bestaat al bij 'stories gesorteerd bij genre' dus eigenlijk is het dubbel werk.

    Dat topic/story bedoel je?

    Volgens mij worden er overigens een groot deel van de 16+/18+-verhalen door 16- mensen geschreven :')


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Lophos schreef:
    (...)
    Dat topic/story bedoel je?


    ^ Ja, dat plaatje herkende ik wel van Fanfic, maar ik vind alsnod dat het dan lijkt alsof daar de nadruk op gelegd werd en volgens mij was het vanwege de traagheid van de site niet mogelijk op genres te zoeken. Ik zou dat dan namelijk liever hebben dan alle fandoms.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ron_Weasley schreef:
    Volgens mij worden er overigens een groot deel van de 16+/18+-verhalen door 16- mensen geschreven :')

    Ja, true, maar alsnog zou het dan een 18+ categorie moeten zijn.
    AlbusDumbledore schreef:
    (...)

    ^ Ja, dat plaatje herkende ik wel van Fanfic, maar ik vind alsnod dat het dan lijkt alsof daar de nadruk op gelegd werd en volgens mij was het vanwege de traagheid van de site niet mogelijk op genres te zoeken. Ik zou dat dan namelijk liever hebben dan alle fandoms.

    Ik weet daar niets van helaas, wel dat de site te traag was voor filters. De categorieën zouden daar een oplossing voor zijn, bij stories in ieder geval. Je klikt aan welke je wilt en hebt een lijst stories die je kan lezen.
    Wanneer ik zoek op bijv Andy Biersack, krijg ik stories over dingen wat er niet eens mee te maken heeft.

    [ bericht aangepast op 8 okt 2014 - 21:43 ]

    Lophos schreef:
    (...)
    Ik weet daar niets van helaas, wel dat de site te traag was voor filters. De categorieën zouden daar een oplossing voor zijn, bij stories in ieder geval. Je klikt aan welke je wilt en hebt een lijst stories die je kan lezen.
    Wanneer ik zoek op bijv Andy Biersack, krijg ik stories over dingen wat er niet eens mee te maken heeft.


    Ik weet niet hoe jij zoekt, maar als ik Andy Biersack intyp krijg ik een hele lijst met stories over hem. :')


    Every villain is a hero in his own mind.

    Cyrith schreef:
    (...)

    Ik weet niet hoe jij zoekt, maar als ik Andy Biersack intyp krijg ik een hele lijst met stories over hem. :')

    Ja, wel veel. Maar er zitten ook stories tussen die er niets mee te maken hebben. One Direction, OP en meer.

    Lophos schreef:
    (...)
    Ja, wel veel. Maar er zitten ook stories tussen die er niets mee te maken hebben. One Direction, OP en meer.


    Ja, ach. Die sla je gewoon over. xD
    Ik denk dat er genoeg middelen zijn om een verhaal te vinden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Cyrith schreef:
    (...)

    Ja, ach. Die sla je gewoon over. xD
    Ik denk dat er genoeg middelen zijn om een verhaal te vinden.

    Dat sws. Maar het is toch vrij vervelend dat de zoekfunctie per woord zoekt en niet op geheel.

    Ik vind het zwaar overbodig.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Please_Charon schreef:
    Ik vind het zwaar overbodig.

    Heeft dat ook een reden?