Oneens. Ik eet nu al bijna drie jaar geen vlees meer (nog wel af en toe vis) en ik heb een tijdje geleden vanwege een ander soort klacht een bloedtest laten doen waarbij ik werd gecontroleerd op een aantal dingen waarbij vegetariërs meer risico schijnen te lopen op tekorten dan mensen die wel vlees eten, zoals de vitamine B, vitamine D en ijzer. Dit bleek bij mij allemaal gewoon goed te zijn, terwijl ik helemaal geen moeite doe met dingen als vitaminepillen en slikken en zo. Ik eet gewoon elke dag vleesvervangers (dingen als zuivelproducten, eieren, peulvruchten, allerlei producten op sojabasis, enzovoort. Mensen die altijd vlees eten lijken soms niet door te hebben hoeveel keuze hierin is). Ik denk dat veel mensen die vegetarisch eten vaak juist redelijk goed op hun voeding letten en dit hoort er eigenlijk ook wel bij wanneer je er zelf voor kiest om vegetariër te worden. Ik vind het niet de taak van de dokter om dit in de gaten te houden. Alleen bij mensen die opmerken dat ze gezondheidsproblemen krijgen misschien, maar dan lijkt het me eerder (zoals mensen hier al eerder zeiden) een taak voor een diëtist.
"Take my advice; I don't use it anyway."