Eerst wil ik even zeggen dat ik als niet-vegetariër erg onder de indruk ben van de wilskracht van vegetariërs. Vlees en dierlijke producten zijn namelijk in mijn eetpatroon niet te ontlopen en ik zou ze ook niet kunnen missen. Doorgaans vind de eetwijze van vegetariërs verantwoord en gezond. Door geen dierlijke producten of vlees binnen te krijgen lopen zij veel ongezonde stoffen mis en ook eten deze mensen in de meeste gevallen veel groente, granen en noten. Hierdoor krijgen vegetariërs heel veel goede vezels en vetzuren binnen. Toch zijn er een aantal voedingsstoffen die vegetariërs vaak bijna niet binnen krijgen maar toch nodig hebben:
Wanneer je vegetariër bent is het belangrijk dat je voedingsstoffen die je misloopt door het niet eten van vlees of dierlijke producten alsnog binnenkrijgt. Je kunt een tekort krijgen aan de voedingsstoffen zink, calcium, vitamine D, ijzer, vitamine B12 en linoleenzuur. Dat zijn volgens google toch wel een aantal onmisbare voedingsstoffen.
Ik ben het er inderdaad mee eens dat hier geen dokter voor nodig moet zijn. Wanneer je kiest voor het vegetarisme neem je zorgen als deze erbij. Ik vind wel dat je, wanneer je een vegetariër van plan bent te worden, recht hebt op een professionele voorlichting. Mocht je hulp nodig hebben met het samenstellen van een gezond, vegetarisch eetpatroon vind ik ook dat je hulp mag zoeken bij bijvoorbeeld een diëtist maar om nou de dokter te bezoeken is naar mijn mening overbodig.
[ bericht aangepast op 5 okt 2014 - 10:36 ]
Maybe she loved mysteries so much that she became one.