Anomaly schreef:
(...)
Hoewel het nooit verkeerd is om veel voeding uit plantaardige bronnen nuttigen, zitten er toch wel een aantal gebreken aan dit dieet, hoor. :v Ten eerste is het geen volwaardig dieet en hoewel er wordt gepleit voor een ongeraffineerd dieet, zul je toch op een bepaalde manier moeten suppleren (vooral B12). En wanneer dit niet van dierlijke bronnen is, dan ga je de synthetische kant op en dat gaat bij mij niet samen met 'ongeraffineerd'. Zo zijn er nog wel een aantal dingen die bij mij vragen oproepen, maar daar zal ik nu maar niet op in gaan. Overigens lees ik overal dat er nergens echt harde bewijzen worden getoond in de documentaire. Daarbij wil ik wel zeggen dat het geheel je eigen keuze is als je deze eetwijze wilt aanhangen.
Ten eerste wil ik zeggen dat ik het heel fijn vind dat je er op in gaat en er niet zomaar een lulverhaal omheen bouwt
Maar in mijn ogen is het inderdaad gewoon een wetenschappelijk onderzoek dat voor mij het bewijs levert (in combinatie met logisch nadenken). En ik moet toch wel toegeven dat ik voor de zekerheid vitamine suplementen etc inneem (onder andere B12), voor de zekerheid. Ongeraffineerd is voor mij persoonlijk namelijk niet het belangrijkste. Maar ik heb dus op deze manier geen last van de negatieve dingen van dierlijke producten, die er altijd bij zullen blijven kijken ^^
Ik wil trouwens ook zeker niemand dwingen om zo'n dieet te volgen, maar ik zou je alsnog willen aanraden om toch maar wel het boek te lezen, of tenminste dan de doku te kijken, ik begrijp uit je laatste woorden dat je dat nog niet hebt gedaan.
[ bericht aangepast op 6 okt 2014 - 17:47 ]
Medb - Pronouced as [me-èv]