SPECS schreef:
(...)
Ik snap niet waarom iedereen boek twee zo slecht vond., maar ik denk dat jij gewoon te serieus tegen dingen aankijkt.='D Je wilt toch (leuke) boeken schrijven? Nou ja, je hebt vaak de 'serieuze' schrijvers die schrijven over zware onderwerpen en nou ja.....de 'vermakende' schrijvers die dingen als The Hunger games schrijven. In de vermakende boeken zitten natuurlijk ook dingen om over na te denken, maar dat doen de meeste mensen niet. Daarom denk ik dat jij dit boek zo leuk vind, omdat er veel diepgang in zit, (waar ik niet fatsoenlijk in kom omdat we nu opeens maar een aflevering per keer krijgen en het zo lang duurt daardoor voor er ook maar een shit gebeurd) en niet de vele actie en gebeurtenissen e.d waar ik als 'fandom' lezer zo op kick.=')
Heb jij bij boek 2 wel op de antagonist gelet?
Unloq lijkt gewoon sprekend op Jafar xd
En op het laatst vocht Korra gewoon letterlijk tegen het kwaad.
Kom op, dat is niet de avatar die zo goed was, maar ja, Nickelodeon heeft ze toen ook flink genaaid.
Het was gewoon duidelijk minder, hoewel het ook goede delen had als de Tenzin arc.
Ik vind dat daaronder niet echt helemaal opgaan, omdat veel serieuze schrijvers ook vermakend zijn en veel vermakende schrijvers ook serieus schrijven. Het gaat mij niet om hoe ze schrijven, maar meer of het werkt of niet en of het goed is. Zit er iets achter? Is het creatief? Met dat soort vragen kijk ik er naar.
"There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.