• Ik probeer het verhaal zo duidelijk mogelijk te maken maar het is misschien nog wat ingewikkeld. Sorry.

    Ik moest in het begin van het school jaar altijd op maandag tot 16.00 uur naar school. Dit is voor mij nogal een probleem aangezien ik om half 6 moet trainen met de judo. Deze training is heel belangrijk aangezien ik zonder deze training mag ik niet mee naar de buitenlandse toernooien en dan kan ik me ook niet meer selecteren voor het Ek of Wk. Het lukt me nooit om op tijd thuis te zijn voor de training (de training is in Hoogvliet, zelf zit ik in Den Bosch op school) en met het openbaar vervoer naar mijn training gaan is helemaal een drama. Dit les uur zou echter maar een paar weken op maandag zijn, daarna zou het naar vrijdag verplaatst worden. Hierdoor hoefde ik maar te regelen dat ik maandag tien minuten eerder de les uit mag, dan had ik geen probleem meer gehad maar zelfs daar deed mijn school moeilijk over.
    Sinds deze week zou de les dus gewoon op vrijdag zijn maar nu hebben een stel mensen bij mij in de klas geregeld dat het weer op maandag gegeven wordt. Wat ik sowieso niet snapt want blijkbaar zijn zij liever op maandag om 16.00 u uit i.p.v 14.15, terwijl je om vrijdag om 12.45 uit zou zijn i.p.v. 11.45. Maar goed, nu kunnen we weer helemaal vanaf vooraf aan gaan beginnen want dat zou betekenen dat ik bijna anderhalf uur eerder weg zou moeten.

    Het is allemaal best dom want er is een regel in Nederland voor sporters met topsport status. (zie spoiler.)

    Wat te doen bij één topsporter in een opleiding?
    Als een individuele topsporter deelneemt aan een opleiding en niet kan deelnemen aan alle begeleide onderwijsuren die voor de groep worden verzorgd, dan moet de opleiding (in goed overleg met de student) vastleggen hoe de student de gemiste lesstof en - indien de student hier behoefte aan heeft - begeleiding inhaalt. De aanpak daarvoor kan de opleiding vastleggen in het ‘topsportbeleid of topsportaddendum als aanvulling op de onderwijsovereenkomst’ van de mbo-school.

    Nu zijn mijn ouders ook op gesprek geweest maar kregen hetzelfde antwoord als ik.Namelijk: 'Je moet wachten op de volgende vergadering.' Alleen er is nooit verteld wanneer die vergadering dus is. Als het mijn ouders niet gaat lukken gaan we de judobond in schakelen en als het hun niet lukt dan ga ik kijken naar een nieuwe opleiding.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Zelf zat ik met hetzelfde probleem toen ik wat jonger was en nog een stuk niveau hoger judo deed. Ik was om 3 uur klaar met school en moest om 4 uur bij judo zijn maar 1 en een half uur fietsen (wat al geen pretje is voor een 11 jarige als je daarna 2 uur training hebt) omdat die training tijdelijk was verplaats naar een andere locatie waar het ook nog alleen twee uur eerder kon. Na heel veel gedoe mocht ik steeds om half 3 weg maar een extra kwartiertje zodat ik niet mijn tas naar school moest zeulen kreeg ik niet extra. Ik heb het gevoel dat scholen niet snappen hoe moeilijk die dingen soms zijn te combineren.

    Ik judo nu niet meer echt actief wedstrijden (aangezien ik 2 jaar ben gestopt door blessures/gebrek aan motivatie en nu mijn niveau niet fantastisch is) maar train nog wel 3x per week al zijn deze (gelukkig) allemaal s'avonds. Maar ik denk dat je gewoon je school moet overhalen (en daar alles voor moet proberen) want ik weet dat het heel vervelend het is om je te moeten haasten naar dingen waar je nog eens even een tijdje kan sporten


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Frustrerend dat er zo'n gedoe is met je school terwijl die training zo belangrijk voor je is. Ik kan niet echt iets verzinnen dat zou kunnen helpen in je situatie, dus duim ik maar voor je dat het snel wordt opgelost! (:


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Mylintis schreef:
    Frustrerend dat er zo'n gedoe is met je school terwijl die training zo belangrijk voor je is. Ik kan niet echt iets verzinnen dat zou kunnen helpen in je situatie, dus duim ik maar voor je dat het snel wordt opgelost! (:


    Wat lief (:. Ik moest gewoon ergens mijn frustratie kwijt.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Mylintis schreef:
    Frustrerend dat er zo'n gedoe is met je school terwijl die training zo belangrijk voor je is. Ik kan niet echt iets verzinnen dat zou kunnen helpen in je situatie, dus duim ik maar voor je dat het snel wordt opgelost! (:


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Debbaut schreef:
    (...)


    Misschien stom maar ook blijven klagen bij school, laat ze ziek worden dat ze wel willen luisteren!!


    Enjoy the little things in life, because one day you wi