AlbusDumbledore schreef:
(...)
Jaa, daar heb je een punt. Ik weet ook nooit zo goed wat ik daar allemaal maar van moet vinden. Ik denk dat ze sowieso minder snel 'gevaar; liepen, als ze niet zo populistisch te werk gingen, maar ja... Anders zou er waarschijnlijk niemand op ze stemmen ![:3 :3](/images/smilies/smile3.gif)
Populistisch hoeft niet per se haatverwekkend zijn. Elke partij heeft minstens één populistisch standpunt en toch krijgt PVV die haat op zich en andere partijen niet.
PVV was een aantal jaren geleden nog niet zo extreem in (enkele van) haar standpunten, maar doordat de politiek altijd redelijk gedogend is geweest en steeds wat mee opschoof, moest PVV steeds extremer worden om zich te blijven onderscheiden. Er is niet echt een partij tussen VVD en PVV, een echte mannenpartij die lekker liberaal is en goed is voor het bedrijfsleven. VVD is juist gematigder geworden, wat leidt tot stemmers die meer willen van een liberale partij. Althans, dat was eigenlijk de conclusie in onze maatschappijwetenschappenklas.
[ bericht aangepast op 23 sep 2014 - 23:50 ]
"A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife