Puzzlette schreef:
(...)
Ik kan er ook moeilijk bij, want zijn standpunten gaan er bij moeilijk in. Ik vind hem populistisch en daar houd ik niet van.
Dat de meeste stemmen voor PVV zijn verbaasd mij niet geheel (meer). Een jaar geleden zou dat het wel doen, maar na een jaar maatschappijleer en maatschappijwetenschappen weet ik nu dat dat niet zo raar is. Ik kan 't moeilijk uitleggen.
Tja, ik heb ook drie jaar maatschappijwetenschappen gehad en ik vind zaken zoals politiek sowieso wel interessant genoeg om me er enigszins in te verdiepen, dus ik begrijp wel dat Wilders en zijn partij een bepaalde aantrekkingskracht hebben en waarom mensen op hem stemmen, maar desondanks
snap ik het gewoon niet. Geen idee of dat logisch klinkt, maar voor mij is er een verschil. Het is niet zozeer dat het me verbaast dat er mensen op hem stemmen, maar ik blijf gewoon ongelovig over hoeveel stemmen hij binnensleept met zijn - sorry, een ander woord heb ik er gewoon niet voor - haatzaaierij. Ik vind het om eerlijk te zijn, precies zoals Overkill zegt, beangstigend.
"Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan