zandkit schreef:
(...)
Zeg nooit nooit... Wie weet gebeurd er wat met je waardoor je zwanger raakt en wil je denk ik best van het kind af.
Als je nét zwanger raakt van een baby terwijl je geen baby wilt zou het kunnen, om die pillen nou te slikken net voordat je gaat bevallen is niet oké. Ik vind het geen moord, want net zoals Itsmy123 ook schrijft ken je de baby niet.
Dus als ik een man die twee straten verderop woont doodschiet, ook al ken ik hem niet, is het geen moord?
Ik vind abortus niet perse moord, maar je neemt wel een leven weg. Het kind mag dan wel niet ontwikkeld zijn, je neemt het de kans om te leven af.
Ik ben niet per se tegen abortus. Als je een kind niet kan verzorgen, of als hij/zij zo zwaar gehandicapt is dat het leven zal bestaan uit het ziekenhuis, pijn en andere moeilijkheden die daarbij komen, dan vind ik dat je een goede reden hebt om abortus te laten plegen.
Ik ben dus niet tegen, als mensen er maar goed overna denken en een goede reden hebben. Maar met de stelling ben ik het dus niet eens.
[ bericht aangepast op 11 feb 2015 - 18:54 ]
Not all those who wander are lost.