• Ik heb jullie hulp nodig! Ik ben al een hele tijd aan de pil. Maar tijdens mn pillenstrip van deze maand ben ik een pil op dag 6 vergeten. Verder geen probleem als je sex hebt met condoom, maar nu is het condoom gescheurd en is hij klaargekomen in mij! Dit is gebeurd op dag 8, savonds heb ik wel gewoon de pil genomen. Het is vandaag dag 9.. Wat moet ik doen?

    Als je de vergeten pil alsnog heb ingenomen binnen 36 uur van die daarvoor, is er geen risico.

    Echter heb je die helemaal niet meer ingenomen dan moet je toch echt de morning after pill proberen, want als je zoiets vergeet ben je toch zeven dagen na de dag dat je het vergeten bent niet proper beschermd...


    We've lived in the shadows for far too long.

    Mulleroni schreef:
    Ik ben trouwens laatst begonnen aan de pil, op de tweede dag van mijn ongesteltie. Na hoeveel dagen werkt die en kan ik ''veilig'' seks hebben?


    In dit geval duurt het een week voordat je veilig bent.


    i put the fun in funeral

    Mulleroni schreef:
    (...)
    De dokter zei dat ik al kon beginnen op de eerste dag van mijn ongesteltie, de bijsluiter zegt dat ook... Op de eerste dag zou je direct veilig zijn maar ik weet niet hoe het zit met de tweede dag?
    Mhh dat vind ik gek, maar als je op de eerste dag veilig seks kan hebben, en je slikt de pil gewoon goed, lijkt het me dat de 2e dag ook veilig zou moeten zijn.

    Meestal maakt het niet zo veel uit, eigenlijk. Een keertje vergeten is niet eens zo erg. Er zijn meerdere manieren waarop de pil werkt, behalve het ontbreken van de eisprong. Zo krijg je een soort 'prop' voor je baarmoederhals waardoor zaadcellen bijna niet in je baarmoeder in kunnen, je baarmoederhalswand is een stuk dunner waardoor het eitje niet in kan nestelen, etc. De kans dat je zwanger bent geworden, is echt heel erg klein.


    Your make-up is terrible

    --

    [ bericht aangepast op 18 sep 2014 - 18:58 ]


    We've lived in the shadows for far too long.

    frexish schreef:
    (...)Mhh dat vind ik gek, maar als je op de eerste dag veilig seks kan hebben, en je slikt de pil gewoon goed, lijkt het me dat de 2e dag ook veilig zou moeten zijn.

    I dunno..


    Pretty is just a pretty word.

    frexish schreef:
    (...)Ik heb hem op de avond van dag 7 genomen! Toen kwam ik er pas achter.



    Hmm, dat is wel te laat. Er bestaat inderdaad kans dat je zwanger bent, omdat je maar deels beschermd wordt door de pil. Inderdaad morgenvroeg een morningafterpil halen (of vanavond als het koopavond is toevallig)!


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Mulleroni schreef:
    (...)
    Waarom deze reactie? Ze heeft een normale vraag?

    Zelf heb ik niet veel verstand van de pil, helaas.


    Ik had ook nog veel meer in mijn reactie gezet! :o

    Ik zei:

    Omg.
    Ja, je kúnt zwanger zijn en worden, als je niet onvruchtbaar bent, obviously. Dus voor de zekerheid zou ik even een morningafterpil halen. Maar het hoeft heus niet na één keer al te gebeuren hoor.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Schrik er best van dat zo weinig mensen goed weten hoe de pil werkt. Wil niet zeggen dat ik een expert ben of zo, maar ik weet tenminste zéker hoe mijn pil werkt (microgonyn 30, weet niet of het per pil verschilt). Sommige dingen die ik hier lees zijn in strijd met wat ik van de pil weet. Het gaat hier wel om een potentiële zwangerschap hè guys. Ik ben misschien nogal paranoïde, maar wees hier toch voorzichtig mee D:


    i put the fun in funeral

    Assassin schreef:
    Meestal maakt het niet zo veel uit, eigenlijk. Een keertje vergeten is niet eens zo erg. Er zijn meerdere manieren waarop de pil werkt, behalve het ontbreken van de eisprong. Zo krijg je een soort 'prop' voor je baarmoederhals waardoor zaadcellen bijna niet in je baarmoeder in kunnen, je baarmoederhalswand is een stuk dunner waardoor het eitje niet in kan nestelen, etc. De kans dat je zwanger bent geworden, is echt heel erg klein.



    Assassin heeft inderdaad gelijk in het feit dat je deels nog wel wordt beschermd door de pil en dat de kans niet heel groot is. Toch maar zeker voor het onzekere nemen denk ik, in dit geval.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Stapper schreef:
    (...)

    Ik had ook nog veel meer in mijn reactie gezet! :o

    Ik zei:

    Omg.
    Ja, je kúnt zwanger zijn en worden, als je niet onvruchtbaar bent, obviously. Dus voor de zekerheid zou ik even een morningafterpil halen. Maar het hoeft heus niet na één keer al te gebeuren hoor.

    Bij mij staat er dat je alleen ''Omg.'' zei. x)


    Pretty is just a pretty word.

    Morning afterpil binnen de 72 uur innemen na je (sport)!!
    En als je aan einde van de maand niet ongie wordt, even een zwangerschapstest halen!!
    En of naar de huisarts gaan!!


    Enjoy the little things in life, because one day you wi

    Overkill schreef:
    Schrik er best van dat zo weinig mensen goed weten hoe de pil werkt. Wil niet zeggen dat ik een expert ben of zo, maar ik weet tenminste zéker hoe mijn pil werkt (microgonyn 30, weet niet of het per pil verschilt). Sommige dingen die ik hier lees zijn in strijd met wat ik van de pil weet. Het gaat hier wel om een potentiële zwangerschap hè guys. Ik ben misschien nogal paranoïde, maar wees hier toch voorzichtig mee D:


    Ik heb er veel over geleerd op mijn opleiding van een apotheker zelf. De kans is écht heel klein.


    Your make-up is terrible

    Overkill schreef:
    Schrik er best van dat zo weinig mensen goed weten hoe de pil werkt. Wil niet zeggen dat ik een expert ben of zo, maar ik weet tenminste zéker hoe mijn pil werkt (microgonyn 30, weet niet of het per pil verschilt). Sommige dingen die ik hier lees zijn in strijd met wat ik van de pil weet. Het gaat hier wel om een potentiële zwangerschap hè guys. Ik ben misschien nogal paranoïde, maar wees hier toch voorzichtig mee D:
    Jaa.. Daar geef ik je groot gelijk in, ik heb liever 100% zekerheid. Ookal is er een kleine kans, de kans is er..

    Je kan altijd even naar het benzinestation lopen om te kijken of ze de MAP daar verkopen.


    Your make-up is terrible