• Wij weten, met Esmee en Sterre.

    William Kravitz Carstairs 18






    'Hey, jij daar! Zin in een gevecht? Voor tweehonderd dollar.' Hoor ik een zware jongensstem door het park roepen.
    Zoals een vechter doet, kijkt hij regelmatig over zijn schouder en bestudeerd hij zijn omgeving, dat is iets wat ik automatisch doe. Ik heb daardoor meteen door dat de jongen mij aan het uitdagen is.
    Mijn rechter mondhoek gaat een stukje omhoog, waarom ook niet? Het kan toch geen kwaad, ik heb pas om vier uur met Joëlla afgesproken bij de bergen en aangezien het nu drie uur is..
    Ik draai me om en kijk naar de jongen die met een uitdagende blik naar me staart. Ik knik naar hem en loop zijn richting in. 'Goed, tweehonderd dollar,' herhaal ik. Het ging me niet zo zeer om de tweehonderd dollar aangezien ik niet krap in het geld zit ofzo, maar meer voor de lol. Ik zie het als een soort oefeningen, om mezelf beter te trainen.
    Ik ga recht voor mijn tegenstander staat waarna er meteen mensen om ons heen gaan staan die hun geld inzetten voor één van ons. Kort bestudeer ik hem voordat hij van plan is aan te vallen. Het is een grote jongen met brede schouders, hij staat stevig met zijn benen wijd en zijn vuisten voor zijn hoofd. Ik zie dat het zweet al op zijn hoofd staat voordat hij überhaupt is begonnen. Ik grijns licht en kijk hem weer recht in zijn ogen aan. De jongen zet een stap naar voren waarna hij naar mijn scheenbeen kijkt. Hij gaat me raken op m'n scheenbeen dus, slechte aanval om mee te beginnen, bedenk ik me één seconde voordat hij aanvalt. Ik ontwijk hem met een sierlijke beweging waarna ik hem meteen onderuit trek met mijn voet. De jongen probeert meteen weer op te staan maar ik ben hem te snel af en trap hem in zijn buik. Hij blijft liggen met een grimas op zijn gezicht. 'Je hebt het in ieder geval geprobeerd," mompel ik waarna ik zijn hand pak en hem omhoog trek. De jongen klampt zijn hand tegen zijn buik aan. Hij probeert stoer te kijken, maar ik zie dat hij pijn lijd. Misschien had ik hem iet wat te hard getrapt, maarja, dit is straat vechten en dan mag dat. Hij kan er maar beter aan wennen, aangezien hij nog wel een stuk heftigere gevechten tegemoet komt. De jongen wilt me het geld geven maar aan zijn gezicht te zien, heeft hij het nodig, ondanks dat hij misschien in caste 3 woont. Ze waren niet arm in caste 3, maar veel extra geld voor leuke kleding of dingen hadden ze ook niet.
    'Hou het maar,' zeg ik met een klein knikje. Ik haal een hand door mijn haren en loop fluitend weg, ik kijk op mijn horloge en zie dat het kwart over drie is. Nog steeds op tijd om samen met Joëlla naar de voorlichting van onze school te lopen.

    > Esmee

    Joella Amely Statement 18

    Ik loop naar het kleine plein achter de synagoge waar Will en ik hebben afgesproken. Het is inmiddels onze vaste ontmoetingsplek geworden. Terwijl ik kom aanlopen zie ik Will al wachten. Ondanks dat zijn huis verder van de synagoge staat dan de mijne staat hij altijd eerder dan mij op het plein. "Hoe krijg je het toch voor elkaar om elke keer eerder te zijn dan mij?". Terwijl hij me uitdagend aankijkt verschijnt en een grimas op z'n gezicht. Eigenlijk weet ik het antwoord al, hij is veel sneller. Vroeger als onze vaders zakelijke afspraken hadden, en onze moeders thee dronken samen deden we wel eens wedstrijdjes rondom het huis, en Will was me altijd te snel af. "kom dan gaan we" zeg ik voordat hij in de gaten heeft waar ik aan dacht. Als ik opzij kijk zie ik een schram net onder z'n jukbeen. Hij heeft in de gaten dat ik erna kijk en voordat ik wat kan vragen kijkt hij weg. "heb je zin in de voorlichting?" vraag ik om de een stilte te voorkomen. normaal gesproken hebben we van alles om over te praten maar aan z'n houding kan ik zien dat hij ook nerveus is. Hij haalt z'n schouders op, en we lopen snel door.

    > ORPGs zijn niet toegestaan in topics.

    - Topics die alleen voor bepaalde mensen zijn, zoals : alleen Piet en Klaas!


    That is a perfect copy of reality.

    Lynn Audrianna 17

    Ik ben Lynn Audrianna. Audrianna staat voor edele sterkte, die achternaam heeft onze familie al erg lang. Mijn ouders vonden deze achternaam goed bij mij passen, omdat ik voor hun onmisbaar was en hun energie gaf. Die energie hadden ze nodig omdat wij erg krap zaten met geld en nog steeds zitten. Wij wonen namelijk in caste 5 of ook wel genoemd de straatarmen. Helaas is die 'wij' er niet meer, toen ik 4 was heeft mijn vader mijn moeder om het leven gebracht.. Mijn vader was psychisch helemaal in de war. Toen is mijn vader opgepakt en verklaart voor 30 jaar celstraf. Dit mag van mij levenslang worden, want wat mijn vader mijn moeder heeft aangedaan is onvergefelijk.. Ik groeide op met mijn broer genaamd Brandon, hij was de enige die mij liefde en zorg gaf. Brandon zijn hele leven draaide om zijn kleine zusje.. ik dus. Toen ik 7 was, was Brandon 13 een best groot leeftijdsverschil dus. Het was een moeilijke tijd voor ons allebei, we hadden geen geld, geen familie helemaal niks. Alleen een goeie vriend van ons allebei, genaamd Jason. Hij was ook 13 toen en hielp ons erg goed. We woonde toen bij Jason en zijn moeder en ik woon er nu nog steeds. Hun zijn de enige die ik nog heb. 'Wat jullie hebben meegemaakt is verschrikkelijk, dat gun ik niemand toe.' zei de moeder van Jason dan altijd. Ik ben nooit echt gelukkig geweest omdat het verleden verschrikkelijk is en de toekomst ook niet beter word. Hoe ik dat weet? Omdat niemand in caste 5 een toekomst heeft. Mensen zien ons als rare wezens, mensen zonder geld, mensen die geen goede kleren kunnen betalen, dat is zo, maar wij zijn veel meer dan dat. Niemand ziet het binnenste van ons.. en dat is toch juist het gene dat telt?

    Slotje;

    Dubbeltopic, plus dit:

    Denys schreef:
    > ORPGs zijn niet toegestaan in topics.
    - Topics die alleen voor bepaalde mensen zijn, zoals : alleen Piet en Klaas!


    help