Ik ga stoppen met Quizlet.
Om maar meteen met de deur in huis te vallen.
Ik sta al maandenlang in twijfel, aangezien het nu eenmaal erg lastig is om afstand te doen van vaste gewoonten. Toch heb ik besloten, na al enige tijd minder actief te zijn hier op Q, er volledig mee te stoppen.
De hoofdreden is voor mij dat ik het gevoel heb de site nu toch echt 'ontgroeit' te zijn, toch zeker als ik op het forum zit en de geopende topics doorlees.
Misschien ook wel logisch, gezien we dat punt allemaal wel ooit bereiken.
Daarbij ben ik 2 jaar geleden op Q gekomen omdat het een leuke plek is waar ik m'n schrijfsels kan delen, maar ook schrijven is in de afgelopen maanden zoveel geminderd - simpel gezegd, gestopt - en ik zie het de komende maanden, misschien zelfs jaren, echt niet beteren.
Ik heb de beslissing lange tijd uitgesteld, aangezien ik hier natuurlijk ook vrienden heb gemaakt, of hoe je zoiets wilt noemen via internet, maar uiteindelijk zijn er ook nog genoeg andere media om contact te houden. Daar heb ik Quizlet niet voor nodig. Hoe langer hoe meer ik erover nadenk, lijkt de site steeds meer een blok aan m'n been te zijn door de gewoonte die ik ervan gemaakt heb om altijd tussendoor op het forum te kijken. Eigenlijk steek ik er op die manier nodeloos tijd en energie in, terwijl ik die twee dingen zoveel beter aan andere dingen kan besteden.
Niet dat iedereen me kent, en me hoeft te kennen, maar ik vind het toch netjes om te laten weten dat ik ga stoppen met Q. Zodat de mensen die me (her)kennen toch op de hoogte zijn. Ik ga m'n account tegen volgende week definitief opheffen, zodat ik alles hier netjes kan afsluiten en de nodige mensen m'n email en/of FB kan geven, die contact willen houden.
Meer valt er eigenlijk niet te zeggen, dus ik ga het ook hier bij laten, aangezien ik zo niet te vinden ben voor sentimenteel gedoe.
Neem maar gewoon een stukje taart of een cupcake en geniet ervan.
“If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”