• Via dit topic zou ik graag de moderators en administrators bedanken voor al het werk dat ze in Q steken. Ik vind dat ze genoeg gezaag over zich heen krijgen en dat het eens tijd wordt dat we kunnen laten blijken dat we hun werk appreciëren. Voel je dan ook vrij hier ook je dank te uiten, want dit topic is daarvoor bedoeld. Leef je uit!

    Dit is een idee dat ik al een tijdje in mijn hoofd spookte, maar dat ik nooit echt heb “uitgevoerd”. Het begon en paar maand geleden, toen “Het Kletscafé” nog bestond. Ik had een mailtje rondgestuurd naar enkele leden om te vragen of we dit met het Kletscafé zouden kunnen doen. Echter, niet lang daarna viel het Kletscafé uiteen en dus ben ik het wat uit het oog verloren.

    En oh ja, ik gebruik een anoniem account, omdat ik anders toch weer een hielenlikker ben en omdat ik het niet belangrijk vind dat heel het forum weet wie dit heeft gepost. Er zullen heus wel mensen zijn die weten wie ik ben, maar ik vraag jullie heel vriendelijk dat hier niet neer te zetten.

    Nou goed, zoals ik al zei: Leef jullie uit met de dankbetuigingen.


    Je mag er zijn

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Kijk, op deze manier vind ik het helemaal niet erg dat er commentaar op ons wordt geleverd. Gewoon netjes met concrete voorbeelden, een waarom van het commentaar, een oplossing maar ook iets positiefs. Hier hebben wij wat aan en hier kunnen we dan ook daadwerkelijk wat aan doen. Bedankt hiervoor :)


    Dat is graag gedaan, ik hoop uit de grond van mijn hart dat jullie er iets vzn meenemen en dat het werkpuntjes zijn. Allen voor een bedere sfeer!
    Ikzelf ga er ook op letten minder bot te reageren als ik down ben.;)


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Ik vind dit een heel plezant topic. Het is als moderator niet altijd even gemakkelijk, zeg maar zelfs moeilijk. Je krijgt alles op je dak en ik heb het gevoel dat wat we tegenwoordig op ons dak krijgen, 90% uit bullshit bestaat waar ofwel wij niets aan kunnen doen, enkel de mede-users ofwel zaken die totaal niet kloppen en maar gewoon aangenomen worden omdat enkele personen dat denken.

    Dus dankjewel voor dit topic. =)

    Handles schreef:
    Bedankt, al weet ik niet waarvoor. (cat) Het is niet zo dat ze zich opofferen voor de rest, ze willen maar al te graag mod worden/zijn/blijven.
    Iedereen die na kan denken, weet wie je bent

    Ik vind dit heel beledigend. Ik kom tegenwoordig niet meer op Q omdat ik het leuk vindt maar omdat ik het niet uit kan staan dat we verzuipen in het werk en ik het niet kan laten om te helpen in al het werk dat we hebben. Ik kom op Quizlet speciaal om het draaiende te houden. Je hebt geen idee hoeveel energie ik iedere dag in Quizlet steek. Ik maak nu uit je reactie op dat je totaal niet weet hoeveel werk een moderator heeft, en dan verdelen we het werk nog.

    Ik offer mezelf, mijn tijd en mijn kracht na het zware werken in de fabriek allemaal op voor Quizlet. Ik ben hoogstwaarschijnlijk van nu (nu ik thuis ben van de vroege) tot 21-22u vanavond bezig met Quizlet.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik vind sowieso de moderators top, ik bedoel, ze houden toch o.a. het forum een beetje netjes door soms waarschuwingen te geven etc.
    Ik heb eigenlijk geen idee wat ze allemaal doen, maar volgens mij is het heel veel werk om moderator te zijn.

    Dus mja, ga zo door :)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Scandal schreef:
    Ik vind dit een heel plezant topic. Het is als moderator niet altijd even gemakkelijk, zeg maar zelfs moeilijk. Je krijgt alles op je dak en ik heb het gevoel dat wat we tegenwoordig op ons dak krijgen, 90% uit bullshit bestaat waar ofwel wij niets aan kunnen doen, enkel de mede-users ofwel zaken die totaal niet kloppen en maar gewoon aangenomen worden omdat enkele personen dat denken.

    Dus dankjewel voor dit topic. =)

    (...)
    Ik vind dit heel beledigend. Ik kom tegenwoordig niet meer op Q omdat ik het leuk vindt maar omdat ik het niet uit kan staan dat we verzuipen in het werk en ik het niet kan laten om te helpen in al het werk dat we hebben. Ik kom op Quizlet speciaal om het draaiende te houden. Je hebt geen idee hoeveel energie ik iedere dag in Quizlet steek. Ik maak nu uit je reactie op dat je totaal niet weet hoeveel werk een moderator heeft, en dan verdelen we het werk nog.

    Ik offer mezelf, mijn tijd en mijn kracht na het zware werken in de fabriek allemaal op voor Quizlet. Ik ben hoogstwaarschijnlijk van nu (nu ik thuis ben van de vroege) tot 21-22u vanavond bezig met Quizlet.


    Ik weet wel hoeveel werk er in Q gestoken wordt, maar je doet het zelf, helemaal vrijwillig, omdat je het leuk vind. Als je het niet leuk vind, moet je het niet doen. Er zijn zo tien anderen die het met alle liefde willen overnemen hier, dat is mijn punt.


    Your make-up is terrible

    Handles schreef:
    (...)

    Ik weet wel hoeveel werk er in Q gestoken wordt, maar je doet het zelf, helemaal vrijwillig, omdat je het leuk vind. Als je het niet leuk vind, moet je het niet doen. Er zijn zo tien anderen die het met alle liefde willen overnemen hier, dat is mijn punt.


    Ik vind dit ook niet zo'n nette opmerking, als ik eerlijk ben. Alleen maar omdat iemand iets vrijwillig doet en er anderen klaar staan om de functie over te nemen, betekent het toch nog niet dat je iemand er niet voor kan bedanken? De moderators zijn, weliswaar vrijwillig, toch een soort verplichting aangegaan om Q netjes en rustig te houden. Ik kan me voorstellen hoeveel tijd en energie dat kost en dat dat soms echt niet even leuk is. Het lijkt me juist goed dat ze dan niet zomaar kunnen wisselen, of kun jij zomaar van baan wisselen als het je een dag niet bevalt? Ik snap jouw punt, maar ik snap niet zo goed waarom je de mensen niet zo kunnen bedanken voor hun inzet? Als de cassière je in de winkel een fijne dag wenst weiger je toch ook niet om dat terug te zeggen/die persoon te bedanken puur omdat er 10 anderen klaar staan om haar baan over te nemen?

    Bedankt team achter Q, ik waardeer het wel heel erg wat jullie doen! (hoera)

    Skrivbar schreef:
    (...)

    Ik vind dit ook niet zo'n nette opmerking, als ik eerlijk ben. Alleen maar omdat iemand iets vrijwillig doet en er anderen klaar staan om de functie over te nemen, betekent het toch nog niet dat je iemand er niet voor kan bedanken? De moderators zijn, weliswaar vrijwillig, toch een soort verplichting aangegaan om Q netjes en rustig te houden. Ik kan me voorstellen hoeveel tijd en energie dat kost en dat dat soms echt niet even leuk is. Het lijkt me juist goed dat ze dan niet zomaar kunnen wisselen, of kun jij zomaar van baan wisselen als het je een dag niet bevalt? Ik snap jouw punt, maar ik snap niet zo goed waarom je de mensen niet zo kunnen bedanken voor hun inzet? Als de cassière je in de winkel een fijne dag wenst weiger je toch ook niet om dat terug te zeggen/die persoon te bedanken puur omdat er 10 anderen klaar staan om haar baan over te nemen?

    Bedankt team achter Q, ik waardeer het wel heel erg wat jullie doen! (hoera)


    Dingen voor geld zijn toch echt heel anders. (cat)


    Your make-up is terrible

    Handles schreef:
    Bedankt, al weet ik niet waarvoor. (cat) Het is niet zo dat ze zich opofferen voor de rest, ze willen maar al te graag mod worden/zijn/blijven.
    Iedereen die na kan denken, weet wie je bent


    Ik heb geen idee wie het is. Maar goed, het is dan ook niet zo dat ik iedereen op Quizlet geweldig goed ken.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Debbaut schreef:
    (...)

    Allereerst: Die donkere sfeer is niet alleen door jullie he, users(-->algemeen) hebben daar evenveel schuld aan.(Meer schuld zelfs.)
    Dit is ook niet altijd bewust.

    Maargoed: een voorbeeld, overlaatst had ik een topic geopend over de stellingen. Hier vond ik persoonlijk dat ik door twee mods nogal bot werd aangesproken en ik voelde me ook nogal aangevallen. Daardoor is de sfeer voor mij dus minder.
    Ik wil wel even melden dat er ook een mod was die heel vriendelijk reageerde. Ik vraag jullie wel niet te gaan opzoeken over wie ik het mogelijk heb, aangezien ik niemand wil aanvallen.
    En nog:
    Soms als er een rel is op het forum vind ik dat jullie er erg lang over doen dit op te lossen. Ik snap dat jullie procedures hebben, maar in crisis situaties moet je die vind ik aan de kant kunnen schuiven voor dat het escaleert.
    Een voorbeeld:QNM
    In het begin was dat een geinige actie, maar op het einde escaleerde dat volledig met als gevolg dat er vriendschappen op de klippen liepen. En de mods hebben niet optijd ingegrepen.
    En dan dagdagelijks:
    Als er een user gemeen reageert zeggen de mods hier niks op. Wat wel spijtig is aangezien het dan precies getolereerd wordt.

    Dit zijn slechts voorbeelden, ik zie veel meer gebeuren, ik hoop dat jullie er iets aan hebben.
    Nogmaals:
    Ik ben de mods echt dankbaar voor wat ze doen!

    Ik wil trouwens ook nog even de bemiddelaars en betareaders bedanken voor hun werk, we mogen heb ook niet vergeten.(:

    Zozls Square terecht opmerkt: iedereen maakt fouten, dus ook de mods.(;

    Over dat voorbeeld met de stellingen. Heb je zelf al eens naar de toon van dat topic gekeken? Ik heb het toen niet gezegd, maar ik vond de toon zelf heel arrogant. 'Jullie doen het slecht.' 'Ik eis meer kwaliteitsvolle stellingen.' 'Wie stemt er voor betere stellingen.' Wij doen enorm ons best en volgens mij had je op dat ogenblik totaal geen rekening gehouden met de toon van het topic of met ons, moderators, omdat er vele factoren spelen. Je hebt daarna zelf gemerkt hoe moeilijk het is om een goede stelling te vinden. Ik weet niet of ik één van die mods was die volgens jou slecht reageerde. Dat was zeker mijn bedoeling niet in ieder geval. Ik weet alleen dat ik op een vriendelijke manier wou duidelijk maken dat er nog andere omgevingsfactoren zijn en alsnog had ik het gevoel dat er niet naar ons geluisterd werd terwijl we dat duidelijk probeerden te maken.

    Over welke rel heb je het dan? Sinds de nieuwe mods hebben we geen echte rellen gehad en daarvoor waren we onderbemand. Maar voor echte crisissituaties hebben we crisisprocedures. Dat geeft ons de tijd om het probleem dan weg te halen en ondertussen te bespreken op ons modforum.
    Alsnog proberen we zo snel mogelijk te reageren.

    QNM: dat was een geval apart en we hadden een bepaald standpunt ingenomen en ik weet niet meer vanbuiten wat het was. Dus daar kan ik niet meer info over geven.

    Als iemand gemeen is, moet je dat melden. Wij hebben geen duizenden ogen. Je mag ons dus altijd helpen door het aan te geven via pb of te melden.
    ____

    Wat ik hiermee bedoel is dat je precies alles in onze schoenen schuift. Zonder eens naar de andere factoren te kijken. Alles wordt tegenwoordig maar veralgemeend en we worden soms terecht gewezen op dingen die jaren geleden gebeurt zijn en ondertussen nooit meer voorkomen. Het is moeilijk om iedere dag weer met een smile op Q iemand te woord te staan omdat 80% van de tijd het toch allemaal maar onze schuld is en we maar niets doen. Als je altijd in de grond geboord wordt, is het niet fijn om dan ook nog eens vriendelijk te zijn. Althans, ik probeer het iedere dag weer opnieuw: vriendelijk blijven. Want als beide kanten voortaan bot reageren, kun je helemaal niets meer met situaties aanvangen.

    Ik kaats nu niet af dat we fouten maken. Dat hebben we gedaan, maar we leren er ook uit en laten het nooit meer voorkomen. Fouten maken is menselijk. En je bent pas een echte goede moderator als je aanvaard dat dit niet de goede manier was en het mee te nemen naar de toekomst. Dat je leert uit je fouten. En momenteel zit die waarde enorm hoog bij alle mods. Zowel de oude als de nieuwe mods. Het blijft nu eenmaal een levenslang durend proces. Maar we worden er beter en beter op. Het is enkel jammer dat het niet of weinig opgemerkt wordt en alleen maar nieuwe fouten en nieuwe (vaak onterechte) veralgemeningen in de spotlight komen.

    Ik wil ook nog meegeven: als je vind dat een mod je op een verkeerde manier aanspreekt, mag je dat altijd bij die mod, een andere mod of een bemiddelaar aangeven. Als je het nog eens doet volgens de regels van goede feedback, hebben we er zéker iets aan. 'Ik vind dat ... en dat heeft dit effect op mij...' Niet zomaar: 'jullie doen dit slecht, doe er wat aan'. Jij-boodschappen zijn doorgaans uit den boze en geven ook sneller slechte reacties terug omdat je jezelf verplicht voelt om jezelf te verdedigen. =)
    Ik ben van mening dat als je dingen gewoon eerlijk tegen iemand zegt, het beter gaat dan wanneer je achter iemand zijn rug het iets verteld en het daardoor escaleert. ^^


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Wat een leuk idee, ik vind het zeker terecht dat het team even in het zonnetje gezet wordt!

    Bedankt voor al jullie tijd en moeite, jullie zijn echt stuk voor stuk toppers! (:


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Oké. Ik ben vast de enige die dit lichtelijk overdreven vindt, want je kan ook gewoon in het gastenboek een berichtje zetten of een pb sturen met daarin je bedankbetuigingen. Maar ja, dat ben ik. Ik vind het goed dat er crewleden zijn. Ik ben het niet altijd eens met wat er gebeurd, maar ik ben blij dat er toch een groep mensen is die de site in de hand houdt. Mijn mening is dat er zat dingen anders kunnen, want er wordt inderdaad vaak gemeen gereageerd op elkaar. Maar ja, wie ben ik om dat te zeggen?

    [ bericht aangepast op 21 aug 2014 - 16:02 ]


    26 - 02 - '16

    Ik vind al dat gehaat op mods sowieso onnodig. Mods zijn ook maar mensen die achter hun laptop/computer vrijwillig Quizlet willen helpen, die tijd zal ik eerlijk gezegd niet in Quizlet willen steken, omdat ik simpel weg de tijd er niet voor heb.
    En dat user-tot-user gehaat vind ik ook al zo onnodig. Ik klink nu vast als zo'n flower power persoon, maar als je aan iemand irriteert negeer diegene gewoon? Het is immers op het internet, waarom zal je daar zo druk over maken?


    Alleen maar tranen van geluk

    Doge schreef:
    Oké. Ik ben vast de enige die dit lichtelijk overdreven vindt, want je kan ook gewoon in het gastenboek een berichtje zetten of een pb sturen met daarin je bedankbetuigingen. Maar ja, dat ben ik. Ik vind het goed dat er crewleden zijn. Ik ben het niet altijd eens met wat er gebeurd, maar ik ben blij dat er toch een groep mensen is die de site in de hand houdt. Mijn mening is dat er zat dingen anders kunnen, want er wordt inderdaad vaak gemeen gereageerd op elkaar. Maar ja, wie ben ik om dat te zeggen?


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Doge schreef:
    Oké. Ik ben vast de enige die dit lichtelijk overdreven vindt, want je kan ook gewoon in het gastenboek een berichtje zetten of een pb sturen met daarin je bedankbetuigingen. Maar ja, dat ben ik. Ik vind het goed dat er crewleden zijn. Ik ben het niet altijd eens met wat er gebeurd, maar ik ben blij dat er toch een groep mensen is die de site in de hand houdt. Mijn mening is dat er zat dingen anders kunnen, want er wordt inderdaad vaak gemeen gereageerd op elkaar. Maar ja, wie ben ik om dat te zeggen?

    Scandal schreef:
    (...)
    Over dat voorbeeld met de stellingen. Heb je zelf al eens naar de toon van dat topic gekeken? Ik heb het toen niet gezegd, maar ik vond de toon zelf heel arrogant. 'Jullie doen het slecht.' 'Ik eis meer kwaliteitsvolle stellingen.' 'Wie stemt er voor betere stellingen.' Wij doen enorm ons best en volgens mij had je op dat ogenblik totaal geen rekening gehouden met de toon van het topic of met ons, moderators, omdat er vele factoren spelen. Je hebt daarna zelf gemerkt hoe moeilijk het is om een goede stelling te vinden. Ik weet niet of ik één van die mods was die volgens jou slecht reageerde. Dat was zeker mijn bedoeling niet in ieder geval. Ik weet alleen dat ik op een vriendelijke manier wou duidelijk maken dat er nog andere omgevingsfactoren zijn en alsnog had ik het gevoel dat er niet naar ons geluisterd werd terwijl we dat duidelijk probeerden te maken.

    Over welke rel heb je het dan? Sinds de nieuwe mods hebben we geen echte rellen gehad en daarvoor waren we onderbemand. Maar voor echte crisissituaties hebben we crisisprocedures. Dat geeft ons de tijd om het probleem dan weg te halen en ondertussen te bespreken op ons modforum.
    Alsnog proberen we zo snel mogelijk te reageren.

    QNM: dat was een geval apart en we hadden een bepaald standpunt ingenomen en ik weet niet meer vanbuiten wat het was. Dus daar kan ik niet meer info over geven.

    Als iemand gemeen is, moet je dat melden. Wij hebben geen duizenden ogen. Je mag ons dus altijd helpen door het aan te geven via pb of te melden.
    ____

    Wat ik hiermee bedoel is dat je precies alles in onze schoenen schuift. Zonder eens naar de andere factoren te kijken. Alles wordt tegenwoordig maar veralgemeend en we worden soms terecht gewezen op dingen die jaren geleden gebeurt zijn en ondertussen nooit meer voorkomen. Het is moeilijk om iedere dag weer met een smile op Q iemand te woord te staan omdat 80% van de tijd het toch allemaal maar onze schuld is en we maar niets doen. Als je altijd in de grond geboord wordt, is het niet fijn om dan ook nog eens vriendelijk te zijn. Althans, ik probeer het iedere dag weer opnieuw: vriendelijk blijven. Want als beide kanten voortaan bot reageren, kun je helemaal niets meer met situaties aanvangen.

    Ik kaats nu niet af dat we fouten maken. Dat hebben we gedaan, maar we leren er ook uit en laten het nooit meer voorkomen. Fouten maken is menselijk. En je bent pas een echte goede moderator als je aanvaard dat dit niet de goede manier was en het mee te nemen naar de toekomst. Dat je leert uit je fouten. En momenteel zit die waarde enorm hoog bij alle mods. Zowel de oude als de nieuwe mods. Het blijft nu eenmaal een levenslang durend proces. Maar we worden er beter en beter op. Het is enkel jammer dat het niet of weinig opgemerkt wordt en alleen maar nieuwe fouten en nieuwe (vaak onterechte) veralgemeningen in de spotlight komen.

    Ik wil ook nog meegeven: als je vind dat een mod je op een verkeerde manier aanspreekt, mag je dat altijd bij die mod, een andere mod of een bemiddelaar aangeven. Als je het nog eens doet volgens de regels van goede feedback, hebben we er zéker iets aan. 'Ik vind dat ... en dat heeft dit effect op mij...' Niet zomaar: 'jullie doen dit slecht, doe er wat aan'. Jij-boodschappen zijn doorgaans uit den boze en geven ook sneller slechte reacties terug omdat je jezelf verplicht voelt om jezelf te verdedigen. =)
    Ik ben van mening dat als je dingen gewoon eerlijk tegen iemand zegt, het beter gaat dan wanneer je achter iemand zijn rug het iets verteld en het daardoor escaleert. ^^


    Dan had ik liever gehad dat je me dat wel had gezegd, want ik had dat niet door dat het onbeschoft was, dan had ik de toon van dat topic heus wel veranderd.

    QNM was idd de laatste rel. Maar het gaat me er vooral over dat het toen goed fout was gelopen en ik niet het idee had dat er toen snel iets aan gedaan werd.
    Ik probeer zoveel mogelijk dingen die ik ziet te melden.


    Ik schuif zeker niet alles in jullie schoenen, dat heb ik boven mijn post duidelijk gemaakt.
    Allereerst: Die donkere sfeer is niet alleen door jullie he, users(-->algemeen) hebben daar evenveel schuld aan.(Meer schuld zelfs.)


    Ik heb ook alleen maar met redelijk recente voorbeelden gewerkt.
    Ik snap idd dat het moeilijk is als je continu kritiek krijgt en als ik bot ben is dat alles behalve mijn bedoeling.
    Terug naar dat van die stelling: Ik wist echt niet dat het bot overkwam. Dat spijt me erg.
    Ik ben jullie echt dankbaar voor wat jullie doen, echt waar!
    En ik snap jullie hekelpunten echt en wil daar ook op letten.

    [ bericht aangepast op 21 aug 2014 - 16:07 ]


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Handles schreef:
    (...)

    Dingen voor geld zijn toch echt heel anders. (cat)


    Dat is toch het hele punt niet? Dat was een voorbeeld om het te illustreren.

    Gossie, kunnen we niet eens een dag allemaal rainbows en unicorns tegen elkaar doen hier?