• De beste vriend van mijn vriend. Ik kan er gewoon niet meer tegen. Ik ga het even uitleggen:
    De eerste keer dat ik bij mijn vriend thuis zat, zat zijn beste vriend daar ook. Op zich geen probleem want hij kwam alleen maar een laptop maken.
    Daarna kwam mijn vriend niet op mijn verjaardag want hij ging plotseling op vakantie met zijn beste vriend. Dit begrijp ik ook wel want een vakantie is leuker dan een verjaardag. Toen kwam kerst eraan en mijn vriend en ik zouden gaan schaatsen. Plotseling ging de beste vriend ook mee. Daarna kwam valentijn en eigenlijk wilde de beste vriend iets met zijn drieën gaan doen (uiteindelijk bleek dat een meisje waar hij mee bezig was maar nog nooit had gezien naar de stad zou gaan met een vriendin). Voordat valentijns idee heb ik uiteindelijk een stokje gestoken, maar wel met veel moeite. Met pasen ging ik mee met mijn vriend op vakantie, raadt eens wie er ook mee ging?
    Net voor de vakantie gaf ik mijn examen feest en ik had mijn vriend en zijn beste vriend uit genodigd. Ongeveer 1,5 maand voordat mijn feest gaf. Ongeveer een halve week voor mijn feest bedacht die beste vriend ook zijn feest op precies dezelfde datum te geven. Wat betekende dat mijn vriend in principe moest kiezen tussen zijn beste vriend en zijn vriendin. Uiteindelijk na veel drama heb ik gezegd dat hij gewoon naar zijn beste vriend moet gaan omdat ik simpel weg niet wil dat hij moet kiezen tussen ons. Hij is uiteindelijk 1,5 uur bij mijn feest geweest en de rest van de avond bij het andere feest.
    Nu zouden mijn vriend en ik elkaar weer zien. Ik heb hem deze vakantie nauwelijks gezien en tijdens school zie ik hem ook alleen maar in het weekend. Aankomende zondag is het ook dancetour in Tilburg. Normaal gesproken zou ik best mee zijn gegaan maar ik heb mijn hand gebroken en dan lijkt het me niet verstandig om in een menigte een hele dag door te brengen. Nu wilt alleen zijn beste vriend dat mijn vriend meegaat en moet hij dus weer kiezen tussen ons. Nu heb ik dus weer gezegd dat mijn vriend gewoon naar dancetour moet gaan omdat ik niet wil dat hij moet kiezen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik denk dat die vriend gewoon bang is om hem te verliezen. Of dat hij het niet gewend is om hem te moeten 'delen' met iemand anders. Leg het gewoon eens op tafel. Dan komen jullie er met zijn drieën wel uit! (:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Klinkt een beetje triest allemaal in mijn oren t.b.h. Ik verkies mijn vriendin boven alles, zou NOOIT op vakantie gaan op haar verjaardag noch naar die van iemand anders gaan. Beetje apart.. Ikzelf zou er eens heel goed mee gaan praten mja, ieder z'n ding, sterkte! (:


    It's high noon.

    Ik zou eens met die beste vriend gaan praten.


    Lindsay, forever in my heart † • Skaikru went Bughead

    iVoteForVodka schreef:
    Ik zou eens met die beste vriend gaan praten.


    26 - 02 - '16

    Ik zou inderdaad met die vriend praten.
    Maar je geeft enkele keren aan dat jij zegt dat hij naar zijn vriend moet gaan omdat je niet wilt dat hij moet kiezen.
    Vat dit niet aanvallend op, maar het lijkt alsof jij hem naar zijn beste vriend pusht en jezelf er onder zet. Want jij zegt dat hij voor zijn beste vriend moet kiezen. Maar jij bent zijn vriendin, en dat betekend niet dat jij minder aandacht moet krijgen dan zijn beste vriend. Zo interpreteer ik het, en als ik dat fout heb sorry dan.

    En met je vriend erover praten zou ik ook doen. Zeg hoe jij je erbij voelt en dat je het vervelend vind dat zijn vriend er steeds bij 'moet' zijn.

    [ bericht aangepast op 20 aug 2014 - 14:01 ]

    Jeetje, dat wordt vervelend zeg. Ik denk dat je met die beste vriend moet gaan praten inderdaad.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Pura schreef:
    Ik zou inderdaad met die vriend praten.
    Maar je geeft enkele keren aan dat jij zegt dat hij naar zijn vriend moet gaan omdat je niet wilt dat hij moet kiezen.
    Vat dit niet aanvallend op, maar het lijkt alsof jij hem naar zijn beste vriend pusht en jezelf er onder zet. Want jij zegt dat hij voor zijn beste vriend moet kiezen. Maar jij bent zijn vriendin, en dat betekend niet dat jij minder aandacht moet krijgen dan zijn beste vriend. Zo interpreteer ik het, en als ik dat fout heb sorry dan.

    En met je vriend erover praten zou ik ook doen. Zeg hoe jij je erbij voelt en dat je het vervelend vind dat zijn vriend er steeds bij 'moet' zijn.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Pura schreef:
    Ik zou inderdaad met die vriend praten.
    Maar je geeft enkele keren aan dat jij zegt dat hij naar zijn vriend moet gaan omdat je niet wilt dat hij moet kiezen.
    Vat dit niet aanvallend op, maar het lijkt alsof jij hem naar zijn beste vriend pusht en jezelf er onder zet. Want jij zegt dat hij voor zijn beste vriend moet kiezen. Maar jij bent zijn vriendin, en dat betekend niet dat jij minder aandacht moet krijgen dan zijn beste vriend. Zo interpreteer ik het, en als ik dat fout heb sorry dan.

    En met je vriend erover praten zou ik ook doen. Zeg hoe jij je erbij voelt en dat je het vervelend vind dat zijn vriend er steeds bij 'moet' zijn.


    Ik zeg juist dat hij naar zijn vriend moet gaan omdat ik niet wil dat hij moet kiezen en hoop het zo wat makkelijker voor hem te maken. Het lijkt me namelijk niet heel fijn als twee mensen aan je arm zitten trekken om hun zin te krijgen, figuurlijk dan.


    "Ignite, my love. Ignite."

    iVoteForVodka schreef:
    Ik zou eens met die beste vriend gaan praten.


    Queer zijn is gewoon alles

    Please_Charon schreef:
    (...)

    Ik zeg juist dat hij naar zijn vriend moet gaan omdat ik niet wil dat hij moet kiezen en hoop het zo wat makkelijker voor hem te maken. Het lijkt me namelijk niet heel fijn als twee mensen aan je arm zitten trekken om hun zin te krijgen, figuurlijk dan.

    Dat snap ik, maar daardoor lijkt het alsof je zegt van "ga maar naar hem" maar hierdoor vergeet je zelf wel dat je zijn vriendin bent. Ook jij mag aandacht krijgen van hem.
    En nogmaals sorry als ik het verkeerd inzie. :')

    En ik snap dat dat niet fijn is, maar die vriend ziet denk ik ook niet in dat hij ook nog een vriendin heeft.

    Ik had in het begin eigenlijk hetzelfde met de beste vriend van mijn vriend, tot mijn vriend besloot om dingen met z'n drieën te gaan doen. Ik ging met hun mee naar een festival, zijn beste vriend ging met ons mee stappen en op een of andere manier ben ik nu erg goed bevriend met hem.

    Natuurlijk gaat het niet altijd zo, ik ben namelijk nog steeds verbaasd dat het zo is uitgepakt, maar ik zou inderdaad even met zijn BF gaan praten zoals al eerder is aangegeven. Misschien heeft hij het niet door en is hij bang om zijn beste vriend te verliezen, dan kun je hem in ieder geval duidelijk dat hij daar niet bang voor hoeft te zijn. En leg het anders je vriend voor wanneer het gesprek niet hielp, want jij voelt je er rot door en je moet echt meer rekening gaan houden met je eigen gevoelens in plaats van met die van hem.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Lol, lekker dan. Ik zou gewoon lekker klef doen met je vriend als hij er bij is, misschien begrijpt hij dan dat hij het derde wiel is. Vind het heel lief van je dat je tegen hem zegt dat hij maar gewoon zijn kant moet kiezen om conflict te vermijden, maar jullie mogen toch echt wel wat tijd met z'n tweeën spenderen.


    i put the fun in funeral

    Dat had ik eerst met mijn vriend ook, maar misschien moet je gewoon met je vriend praten en zeggen dat je ook tijd met hem alleen wil. Bij mij heeft het geholpen, misschien dat het bij jou ook helpt :')


    “Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever.”

    Please_Charon schreef:
    (...)
    Ik zeg juist dat hij naar zijn vriend moet gaan omdat ik niet wil dat hij moet kiezen en hoop het zo wat makkelijker voor hem te maken. Het lijkt me namelijk niet heel fijn als twee mensen aan je arm zitten trekken om hun zin te krijgen, figuurlijk dan.

    Het is lief van je dat je daaraan denkt, maar het komt over alsof je jezelf zo aan de kant zet. Zoals Pura zegt, jij mag eveneens aandacht krijgen van hem. Straks denkt die beste vriend dat hij gewoon zo door mag gaan, omdat niemand hem stopt of er in elk geval op aanspreekt. Zo nu en dan is het tijd om met je vriend alleen te zijn, daar hoeft die vriend niet bij te zijn, en dan hoort hij voor jou te kiezen. Bespreek het eens met je vriend én die beste vriend van hem. Een beetje duidelijkheid scheppen, kan geen kwaad.
    Toi toi toi!


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik leef met je mee, dit lijkt me een verschrikkelijke situatie en ik vind dat je er heel goed mee om kan gaan, je mag trots zijn op jezelf. Ik zou inderdaad met hem gaan praten, eerst zonder je vriend erbij en uitleggen wat je merkt en vind, zonder beschuldigend over te komen. Dus gewoon van: 'Ik merk dat je vaak' in plaats van 'Je doet dus of zo'. Bedenk daarbij vast een voorstel van dingen die je misschien met z'n drieën kan doen, dat je hem niet wilt afpakken en dingen die je liever met hem samen doet.


    Your make-up is terrible