Hallo iedereen,
Ik vind het persoonlijk nogal moeilijk om hierover te praten, maar ik heb gewoon het gevoel dat het nodig is om het ooit eens aan iemand te vertellen, omdat ik er behoorlijk veel last van heb. Voor mensen die hier niet tegen kunnen, jullie zijn gewaarschuwd.
Ik heb dus al een vrij lange tijd (al zo'n vier, vijf jaar, denk ik) de onbedwingbare neiging om mijn hoofdhuid kapot te krabben, soms tot bloedens toe, waardoor m'n hoofd heel erg pijnlijk aanvoelt als ik er alleen al mijn hand op leg. Over die wondjes komen dan natuurlijk korstjes en ook die moeten eraan geloven. Ook als ik gewoon een bultje heb, krab ik het kapot. Vaak als ik zenuwachtig ben, maar soms gewoon zonder reden, omdat ik het gewoon niet kan stoppen. Het is een heel gemene tic waar ik gewoon niet vanaf raak en niemand weet het, omdat mensen dan automatisch met een boogje om je heen lopen.
Dus vroeg ik mij af, zijn er nog mensen die tics hebben waar ze maar niet vanaf raken? Hoeft echt niks dramatisch te zijn, nagelbijten beschouw ik ook al als een tic, haha, maar ik wil me niet meer zo stom voelen omdat ik zoiets doe. Weten sommige mensen misschien trucjes om ermee te stoppen die écht werken, dus niet gewoon iets anders doen om je bezig te houden? Bedankt.
You only see the stars when they fall like rain.