• Zaterdag ga ik op zomerkamp en we moesten allemaal een dag volplannen om iets te gaan doen. Maar mijn vorige idee is na eerst goedgekeurd te zijn nu opeens afgewezen en ik moet voor vanavond iets vinden om te doen. Dus ik vroeg me af of jullie misschien iets leuks weten?
    Details:
    We zijn met 6/7 personen tussen de 16-20
    Iedereen behalve ik -of mij? I dunno deze zin klopt niet- zijn jongens.
    Het is met een scoutinggroep
    We hebben geen geld om iets te gaan doen dat entree ofzo vraagt.
    We zitten in de buurt van overasselt. -of overhasselt?-
    Het moeten twee dingen zijn die zo'n twee tot drie uur duren.

    Alvast bedankt!


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    eeey nog iemand met alelen mannen op scouting=3

    ik had wel iets wat echt heel erg toff was maar wat geld kost. de leiding had van die nerf guns en dat was echt stik gaaf.

    maar even denken, spooktocht maken voor de jongere groep
    in twee teams vossenjacht, of zoals wij whapjacht, dan meot je met whatsapp hints geven en een foto van elkaar maken.
    ehm een lintjes toch


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    NiallerBoo schreef:
    eeey nog iemand met alelen mannen op scouting=3

    ik had wel iets wat echt heel erg toff was maar wat geld kost. de leiding had van die nerf guns en dat was echt stik gaaf.

    maar even denken, spooktocht maken voor de jongere groep
    in twee teams vossenjacht, of zoals wij whapjacht, dan meot je met whatsapp hints geven en een foto van elkaar maken.
    ehm een lintjes toch

    Klinkt leuk maar ik ben de enige met internet. Nerf gunstig gaat niet lukken en voor de jongere groepen kunnen we ook niets doen want die wouden niets met ons te maken hebben ^^


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Emrys schreef:
    (...)
    Klinkt leuk maar ik ben de enige met internet. Nerf gunstig gaat niet lukken en voor de jongere groepen kunnen we ook niets doen want die wouden niets met ons te maken hebben ^^
    haha ik ga weg maar ik zal straks even kjken wat wij gedaan hebben
    Oe oe als je aardappel netten hebt kun ke ahngmat maken dat dien wij elk jaar. Og n zwembad pioniere


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Levend Stratego. :Y)


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    In groep acht hadden ze een soort van spookhuis voor ons gemaakt.
    Ze hadden ons verteld dat er een gevaarlijke crimineel uit de gevangenis was ontsnapt. Hij zou zijn familie hebben vermoord, en aangezien wij zogenaamd bij die gevangenis zaten, moesten we zo snel mogelijk weg.
    Iedereen was natuurlijk in shock, iedereen was helemaal aan het stressen.
    We moesten toen warme kleren pakken om weg te gaan aangezien de ''gevaarlijke crimineel'' erg dichtbij ons was.
    Uiteindelijk kregen we een blinddoek om, en moesten we zo snel mogelijk ''weg''.
    Wat bleek dus..
    Ze hadden allemaal bakken met smurrie erin en kleine hindernissen neergelegd zodat het leek alsof we op ''pad'' waren.
    Natuurlijk liep er één van de leraren mee om je over die kleine hindernissen heen te krijgen, en om je hand in smurrie te steken, of ineens iets op je gooien.
    Of dan gingen ze met een veer langs je oor zodat het leek alsof er beestjes bij je oor zaten. Of ze maakten enge geluiden en ga zo maar door.
    Ik snapte de link eigenlijk niet tussen de ''gevaarlijke crimineel'' en het spookhuis, lol.
    Maargoed.
    Al met al was het wel leuk en spannend tegelijk.
    Misschien dat, dat iets is? xD


    'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.

    Ik organiseer met enkele anderen ieder jaar een kajakkamp, maar ik kan je niet zo super goed helpen omdat bijna alle spelletjes en grote activiteiten kajaks bevatten.

    Bosspelletjes vallen altijd in smaak. Vlaggenroof, stratego,... Bij ons is balletje stamp altijd in trek.
    Je kan misschien een fluitjestocht of pijlentocht doen. Is ook vaak fun.
    Eén tegen allen doen ze ook graag bij ons. Een variant op één tegen allen is een simpel iets, bij ons meestal een doos snoep dat ze op de laatste avond op mogen eten, in te pakken met krantenpapier. Op iedere laag krantenpapier dat je doet, plak je ook een papiertje met een opdracht. Pas als de opdracht vervult is, mogen ze de volgende laag af trekken.
    Dit jaar had ik een schattenzoektocht georganiseerd. Ik had 'authentieke' aanwijzingen met stukken schatkaart gemaakt en verspreid over tegenstroom en met stroom met de rivier. 1 groep ging tegenstroom zoeken en de andere groep met de stroming mee. En ze zochten dan alle flesjes met aanwijzingen en kwamen terug op de club om alles samen te leggen en dan de schat te kunnen zoeken. Was geslaagd =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik kreg onze planning niet meer gevonden maar bedacht wel dingen

    Een lichjes toch. Van die staafjes ophangen

    Vlaggebroof maar da met lampjes

    Koekjesberg. Je kunt het ook met punten doen in teams en dan bv met een been aan elkaar dus moeilk maken

    Tafelvoetbal, drie mensen per pioneerpaal bast maken. Ze moeten hem samen tillen en voetballen

    Voor elkaar een tocht uitzetten.
    Een quiz tijdens tocht.
    Oeh levend ganxenbord. Vakjes verspreid in een flinke parcours. Wideden met walkietalkies en dna opdrachten.
    j


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Dit klinkt misschien een beetje saai maar het is best grappig met vrienden midden in de nacht.
    Het kan in een bos of een afgelegen stuk grond en je stippelt een route uit met led lichtjes, niemand mag like zak lampen enzo meenemen en je gaat de route gewoon volgen als je een paar mensen in je groep hebt die goed zijn in een beetje angst opwekken enge verhalen vertellen moet het lukken.
    - De lichtjes moeten wel zichtbaar zijn van elkaar maar hang er niet teveel naast elkaar.
    - Van het pad afwijken is nog wel ietsje leuker.
    - Iemand moet voor de zekerheid wel een zaklamp meenemen en een telefoon met google maps etc. als je dan toch verdwaalt raakt of er gebeurt iets.
    - Iemand moet het er voor over hebben de lichtjes op te hangen en weg te halen.
    - Je kan aan het einde eventueel heel veel lichtjes plakken/een kampvuur maken/eten neer leggen (want eten)
    - Het kost geen geld als je iedereen optrommelt om led lampjes en kerst verlichting mee te nemen.

    Ik ben alleen bang dat dit misschien niet super leuk is met een groep van 6/7 mensen en misschien een beetje een te kinderlijk idee (al vind ik het hartstikke leuk stiekem)


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Sketches schreef:
    Dit klinkt misschien een beetje saai maar het is best grappig met vrienden midden in de nacht.
    Het kan in een bos of een afgelegen stuk grond en je stippelt een route uit met led lichtjes, niemand mag like zak lampen enzo meenemen en je gaat de route gewoon volgen als je een paar mensen in je groep hebt die goed zijn in een beetje angst opwekken enge verhalen vertellen moet het lukken.
    - De lichtjes moeten wel zichtbaar zijn van elkaar maar hang er niet teveel naast elkaar.
    - Van het pad afwijken is nog wel ietsje leuker.
    - Iemand moet voor de zekerheid wel een zaklamp meenemen en een telefoon met google maps etc. als je dan toch verdwaalt raakt of er gebeurt iets.
    - Iemand moet het er voor over hebben de lichtjes op te hangen en weg te halen.
    - Je kan aan het einde eventueel heel veel lichtjes plakken/een kampvuur maken/eten neer leggen (want eten)
    - Het kost geen geld als je iedereen optrommelt om led lampjes en kerst verlichting mee te nemen.

    Ik ben alleen bang dat dit misschien niet super leuk is met een groep van 6/7 mensen en misschien een beetje een te kinderlijk idee (al vind ik het hartstikke leuk stiekem)
    das juist gaaf wij zelf hebbe dat nooit gedaan maar mn broer wel. Die was toen zeventien. De oudere van dw groep vertelde hoe ze een tocht hadden wat een spooktocht bleek te zijn dus hun steeds aahhh spooktocht


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Tigresse schreef:
    Levend Stratego. :Y)
    DITTTTTTTTT was echt de shit in groep 8


    I live for the applause, you will die for it.