• Mocht hij fout staan of helemaal verboden zijn , ga uw gang

    Nou, zie titel. Mijn huidige laptop doen het wel nog maar ik ben bang dat hij binnenkort poef zegt.
    Ik heb verschillende keren in de winkel gestaan, mensen advies gevraagd maar ik komt er niet wijs uit. En die verkopers in de winkel vertrouw ik al helemaal niet meer aangezien ik door die gasten flink wat miskopen heb gedaan helaas.

    Aangezien ik qua inhoud van laptops a technisch ben, vraag ik wel een uitgebreide uitleg :P

    Mijn eisen aan een laptop ( ze mogen wat vreemd zijn maar dit moet het hebben/kunnen)

    - Ik moet het kunnen gebruiken voor school en prive
    - HDMI en usb poorten
    - fatsoenlijk films en series kunnen kijken
    - Liedjes downloaden en eventueel films

    helaas heb ik een budget van max 500 euro


    Ik zou het heel fijn vinden als iemand mij goed advies kan geven.

    Bedankt voor het lezen


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Met vijfhonderd euro heb je niet zo héél veel keus, dacht ik. Maar daar kan ik mis in zijn.
    Wat versta je onder school? Is dat taken maken in word/open office, of? En films/series kijken, bedoel je dan via DVD's, gedownloade films/series of beide?

    [ bericht aangepast op 13 aug 2014 - 15:24 ]


    Ex astris, sciencia

    Laat je in ieder geval geen i7 aanpraten! Dat is hartstikke duur en dat heb je niet nodig voor dat. Ik zou toch wel minstens voor een i5 gaan, aangezien dat gewoon heel erg lekker werkt. Qua grafische kaart kan je gewoon een minder sterke nemen, die heb je niet nodig voor wat je wilt doen. HD3000 of 4000 is al goed genoeg, steek daar vooral geen extra geld in.
    In alle laptops zit standaard USB, 3.0 is handig, maar 2.0 is voldoende ervoor.


    Your make-up is terrible

    Ikzelf heb een HP ProBook, geen idee of ie aan je wensen voldoet.
    Zelf vind ik hem erg fijn werken. Hij is netjes en makkelijk schoon te houden. Volgens mij heeft hij ook een HDMI ingang maar dat weet ik eigenlijk niet echt. De batterij gaat best lang mee zonder opladen. Zelff gebruik ik hem ook voor school en thuis.

    Maar hoe duur en of hij aan je eisen doet geen idee. Ik krijg namelijk mijn laptop


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Handles schreef:
    Laat je in ieder geval geen i7 aanpraten! Dat is hartstikke duur en dat heb je niet nodig voor dat. Ik zou toch wel minstens voor een i5 gaan, aangezien dat gewoon heel erg lekker werkt. Qua grafische kaart kan je gewoon een minder sterke nemen, die heb je niet nodig voor wat je wilt doen. HD3000 of 4000 is al goed genoeg, steek daar vooral geen extra geld in.
    In alle laptops zit standaard USB, 3.0 is handig, maar 2.0 is voldoende ervoor.



    Dat qua grafische kaart kreeg ik mee en de usb de rest is latijns voor mijn xD


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    had ik er maar een :$

    Mulford schreef:
    Met vijfhonderd euro heb je niet zo héél veel keus, dacht ik. Maar daar kan ik mis in zijn.
    Wat versta je onder school? Is dat taken maken in word/open office, of? En films/series kijken, bedoel je dan via DVD's, gedownloade films/series of beide?


    voor school: worddocumenten en powerpoints,ja meer open office.

    en qua serie/ films gewoon via internet en gedownload


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Mijn broer had voor zijn opleiding(economie richting) ook een nieuwe laptop nodig.
    Hij heeft een: Samsung Laptop 300E B950 WIN7


    Hij is misschien wel een beetje groot maar werkt prima!
    Het is echt een fijne laptop, dus ik raad hem wel aan. Alleen geen idee hoeveel die kost.
    Hij ziet er zo uit van de zijkanten:

    [ bericht aangepast op 13 aug 2014 - 15:38 ]


    'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.

    Nagusamu schreef:
    Mijn broer had voor zijn opleiding(economie richting) ook een nieuwe laptop nodig.
    Hij heeft een: Samsung Laptop 300E B950 WIN7


    Hij is misschien wel een beetje groot maar werkt prima!
    Het is echt een fijne laptop, dus ik raad hem wel aan. Alleen geen idee hoeveel die kost.
    Hij ziet er zo uit van de zijkanten:




    Ik ben hem aant zoeken


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    TheBadWolf schreef:
    (...)


    Ik ben hem aant zoeken


    Ik hoop dat je 'm kan vinden!


    'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.

    Nagusamu schreef:
    (...)
    Ik hoop dat je 'm kan vinden!


    ik vind hem alleen zonder prijs -_-


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    TheBadWolf schreef:
    (...)

    ik vind hem alleen zonder prijs -_-


    Ik zag er eentje voor 450, maar geen idee of je die website wel kan vertrouwen, alleen was die in het zwart/grijs. En t was volgens mij een iets andere merk maar wel van Samsung.
    Ik kan mijn broer wel vragen van welke site hij hem heeft gekocht, maar dan zal je het antwoord pas vanavond na half 6 krijgen aangezien hij aan het werk is ^^

    [ bericht aangepast op 13 aug 2014 - 16:10 ]


    'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.

    TheBadWolf schreef:
    (...)


    Dat qua grafische kaart kreeg ik mee en de usb de rest is latijns voor mijn xD


    Haha, sorry. 8D Op je laptop zit over het algemeen een sticker van Intel, of AMD, maar Intel zie je het meeste (waarschijnlijk iets van Dual Core). Een i7 is het nieuwste, de snelste. Daarna heb je de i5 en dan de i3, die is dus het minst snel. Dingen die lager dan de i3 zijn moet je sowieso niet kopen, maar een i3 ook niet, aangezien de prijsverschillen zo minimaal zijn dat het zonde is.


    Your make-up is terrible

    Nou ik heb er eentje gevonden die aan je specificaties voldoet. :Y) Prijs is 479 euro, Intel core i5, 500 gb opslag, 4 gb werkgeheugen (RAM), Intel HD Graphics 4400 als geheugenkaart, dus spelletjes spelen gaat redelijk, zolang het maar niet de nieuwste zijn. Hij heeft een HDMI aansluiting, 2x USB 2.0 en een 3.0.
    Het is een ACER ASPIRE E1-572-54204G50DNKK, reviews zijn er maar weinig, maar tot nu toe alleen positief. Licht, scherm is 15,6 inch.
    Bij de Laptopshop kost hij 499 euro, maar het is een betrouwbare site waar ik ook eens een laptop heb besteld. Bij Mediamarkt is hij niet op voorraad dus dat zal langer duren.


    Your make-up is terrible

    Ga gewoon naar de Media Markt of Saturn en vraag het.


    I live for the applause, you will die for it.

    Ik heb een Samsung laptop, en hij werkt echt heel fijn. Ik heb hem bij de Saturn gekocht, ik had eerst om advies gevraagd en toen gekeken welke laptop het beste was qua specificaties.

    Volgens mij is het deze, hij lijkt er in ieder geval op.


    Er zit alleen geen dvd/cdrom speel ding in, maar die zou je los kunnen kopen.
    Ook past er geen internetkabel in, maar in de doos van de laptop zit een speciaal snoertje daarvoor.

    Ik kopieer even de specificaties van die site af:




    Samsung ATIV Book 9 Lite NP905S3G-K05NL features:
    ● Samsung quad-core processor
    ● 4 GB werkgeheugen
    ● 128 GB SSD
    ● AMD Radeon HD 8250
    ● Windows 8
    ● Bluetooth v4.0
    ● Micro-HDMI
    ● Mini-VGA
    ● 1x USB 3.0
    ● 1x USB 2.0


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly