• Hey ik weet niet of jullie mij kunnen helpen maar oke... Ik ging vandaag met mijn bff zwemmen en ik z8 haar pols vol met snijden en haar rug was helemaal onder de blauwen pleken...haar vader heeft en drank probleem en helaas zijn haar ouders gescheiden, toen ik perongelijk heb ik haar badpak naar beneden getroken omdat ik struikelde en z8 haar rug het is en hell daarom draag ze geen bikini dus,en over haar pols ik denk dat ze zichzelf snijd ik voel me schuldig omdat ik haar nooit uitnoodig thuis om te slaapen dan is ze weg van haar vader ze is vandaag bij haar vader maar die werkt tot 12 en dan gaat ze slaapen morgen komt ze bij mij slaapen maar echt als er its gebeurt met mijn bff dan wordt ik gek letterlijk ze heefd me heel veel geholpen in slechten tijden toen ik me onzeker voelde door haar is het en betje over maar toch... Wat moet ik doen? Help ik hou teveel van me bff en ik ben de hele dag met dat bezig ik denk de hele dag aan haar of zij veilig is of ze geen pijn heeft plz geef tips zo snel mogelijk

    Z8? Zacht?

    Gelijk iemand inschakelen – je ouders erover vertellen. Als ze écht wordt geslagen dan maakt een nachtje logeren bij jou niet echt veel verschil.


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Ik zou praten met haar over wat je hebt gezien.. en eventueel hulp inschakelen? Of je kunt het ook tegen een van je ouders zeggen, zij hebben meer levenservaring dan jij en zullen waarschijnlijk ook wel weten wat je hier mee aanmoet. En je moet je zeker niet schuldig voelen omdat je haar nooit bij jou thuis hebt uitgenodigd, want dit is niet jou schuld!

    [ bericht aangepast op 8 aug 2014 - 20:51 ]


    I'm a warrior, and you can never hurt me again.

    Op school met betrouwbaar iemand praten én met jouwn ouders.
    Ik heb zelf een situatie met een vriendin, en ik probeer me er niet té veel mee te bemoeien. Dat wil ik jou mee geven. Je gaat er zelf kapot aan. Die vriendin sneed/snijd zich ook, en is depressief. Zorg dat je haar kan helpen. En zorg dat ze weet dat jij je zorgen maakt.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Kruml schreef:
    Ik zou praten met haar over wat je hebt gezien.. en eventueel hulp inschakelen? Of je kunt het ook tegen een van je ouders zeggen, zij hebben meer levenservaring dan jij en zullen waarschijnlijk ook wel weten wat je hier mee aanmoet. En je moet je zeker niet schuldig voelen omdat je haar nooit bij jou thuis hebt uitgenodigd, want dit is niet jou schuld!


    Queer zijn is gewoon alles

    Helaas zij wil geen ouders die ermee bemoeje

    Bemoeien sorry

    LoveXdirection schreef:
    Helaas zij wil geen ouders die ermee bemoeje


    Zorg dat een docent het weet. Doe dit achter haar rug. Hoe bitch dit ook klinkt. Dit deed ik ook, en het hielp wel,


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Kruml schreef:
    Ik zou praten met haar over wat je hebt gezien.. en eventueel hulp inschakelen? Of je kunt het ook tegen een van je ouders zeggen, zij hebben meer levenservaring dan jij en zullen waarschijnlijk ook wel weten wat je hier mee aanmoet. En je moet je zeker niet schuldig voelen omdat je haar nooit bij jou thuis hebt uitgenodigd, want dit is niet jouw schuld!


    26 - 02 - '16

    erg cru, maar als je geen volwassene die kan helpen in vertrouwen neemt gaat ze geslaan blijven worden. Ze gaat misschien boos zijn eerst, maar nadien zal ze je wel dankbaar zijn.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Je alvast zeker niet schuldig voelen - dat helpt je geen meter verder. Wees juist blij dat je nu misschien wel iets voor haar kunt doen. Ik zou in ieder geval niet stiekem iemand achter haar rug om inschakelen. Breng haar daarvan op de hoogte, want anders zal ze meteen panikeren wanneer ze het toch te weten komt en zich verraden voelen. Als ze er niet mee akkoord gaat, doe het dan toch met zachte dwang, maar wees hier duidelijk over en speel open kaart met haar. Anders zal ze het gevoel krijgen dat ze je niet kan vertrouwen. En ja, ik heb ervaring hiermee.

    [ bericht aangepast op 9 aug 2014 - 0:09 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Kit schreef:
    Z8? Zacht?

    Gelijk iemand inschakelen – je ouders erover vertellen. Als ze écht wordt geslagen dan maakt een nachtje logeren bij jou niet echt veel verschil.

    Indeed. Schakel maatschappelijk werk in, daar kan ze met een neutraal persoon over praten die er ook nog weet van heeft en haar verder kan helpen. Desnoods ga je met haar mee op gesprekken als ze niet alleen durft.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Nee niets praten. Actie ondernemen. 1.fotos maken van der wonden 2.fotos aan politie laten zien 3.haar weghalen bij der pa

    prinsesnina schreef:
    Nee niets praten. Actie ondernemen. 1.fotos maken van der wonden 2.fotos aan politie laten zien 3.haar weghalen bij der pa


    Sorry hoor, maar beter doe je dat niet? Voor haar vriendin is het dan een grotere schrik.
    Je moet alles met kleine stapjes opbouwen. Praten, overhalen, misschien foto's of samen naar de politie desnoods met een volwassene, de politie wilt praten en gaat opzoek naar die vader. En dan is het aan Jeugdzorg aangezien ik aanneem dat ze minderjarig is. Je kunt niet zomaar iemand ergens weg halen hoor.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Daggers schreef:
    (...)

    Sorry hoor, maar beter doe je dat niet? Voor haar vriendin is het dan een grotere schrik.
    Je moet alles met kleine stapjes opbouwen. Praten, overhalen, misschien foto's of samen naar de politie desnoods met een volwassene, de politie wilt praten en gaat opzoek naar die vader. En dan is het aan Jeugdzorg aangezien ik aanneem dat ze minderjarig is. Je kunt niet zomaar iemand ergens weg halen hoor.


    Ja oke. Je heb gelijk

    Daggers schreef:
    (...)

    Zorg dat een docent het weet. Doe dit achter haar rug. Hoe bitch dit ook klinkt. Dit deed ik ook, en het hielp wel,


    Dat si wel het beste, want je kan het moeilijk aan niemand vertellen.. Ik vind het heel erg voor jou en je vriendin.. Ik leef met je mee


    Forget what hurt you in the past, but never forget what it taught you..