Nou, iemand haat mij naar het schijnt dus, volgens een vriendin van mij. Ze zei zo plotseling heel droog via Whatsapp; "Wat vind je van [naam meisje]? Want zij mag jou niet, ze vindt je saai." Oké dan lol, dat is dan haar probleem :'), antwoordde ik heel gewoon, maar iets in me knapte. Als reactie kreeg ik: Ben je nu boos op haar? Let op je woorden want ze is wel mijn beste vriendin hè.
Ik ben altijd al een héél onzeker meisje geweest en ik ben constant bezig met hoe mensen naar me kijken: vinden ze me een trut? Vinden ze me onhandig? Raar misschien? Saai? Vinden ze dat ik te weinig vrienden heb? Hebben ze een hekel aan mij? Ergeren ze zich aan me of vinden ze me maar een dom kind dat niks kan?
Ik ben overgevoelig als het om dat soort dingen gaat. Ik ben in het lager ook zwaar gepest geweest en daar heb ik emotionele littekens aan overgehouden. Iedere opmerking die insinueert dat ik iets fouts doe, iedere keer dat ik iemand zie fluisteren, telkens denk ik weer dat mensen mij haten. En het is nog erger als ik daar een bevestiging van krijg: hé, die daar, die mag jou niet. Ik voel me echt rot nu, gewoon om één simpel zinnetje. Ik weet ook wel dat niet iedereen mij even aardig kan vinden, maar op dat vlak zijn mijn hersenen echt heel erg dom. Ik heb even echt het gevoel dat iedereen me haat en ik kan dat maar niet van me afzetten.
Sorry als jullie vinden dat ik me aanstel of butthurt doe, maar ja. Ik ben gewoon teleurgesteld.
[ bericht aangepast op 3 aug 2014 - 20:02 ]
I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it