• Hee, ik wil graag een story schrijven maar dit is pas de eerste keer, en ik heb helemaal geen inspiratie voor een story.
    Dus hebben jullie misschien tips waarover ik kan schrijven ofzo?
    Alvast bedankt!
    En als je samen met me wilt schrijven stuur me dan ook even een privébericht.
    Xx


    Just Smile, Peace & Love

    Nu ga ik weer heel erg cliché klinken, maar een idee moet echt uit jezelf komen.


    26 - 02 - '16

    Je kunt inspiratie vinden uit muziek,hobby's,bands vannalles een beetje. Soms komt het van zelf :)


    I love Cameron Bright,Nick Jonas,Joe Jonas,Kevin Jonas,

    TomXSarah schreef:
    Je kunt inspiratie vinden uit muziek,hobby's,bands vannalles een beetje. Soms komt het van zelf :)


    Ja, dat is een goed idee, bedankt :)


    Just Smile, Peace & Love

    Marisha schreef:
    (...)

    Ja, dat is een goed idee, bedankt :)


    Graag gedaan hoor. Als je hulp nodig hebt hoor ik het graag.
    Of je wil eens samen schrijven? :)


    I love Cameron Bright,Nick Jonas,Joe Jonas,Kevin Jonas,

    TomXSarah schreef:
    (...)

    Graag gedaan hoor. Als je hulp nodig hebt hoor ik het graag.
    Of je wil eens samen schrijven? :)

    Ja, het lijkt me wel leuk om een story samen te schrijven :)


    Just Smile, Peace & Love

    Een verhaal schrijven gaat meestal niet zo makkelijk als: 'Hey, hier heb je een idee en veel succes ermee.' En verhaal schrijven gaat over karakters ontwikkelen, ze laten groeien en ze laten bloeien, vriendschappen en ruzies en als je sciencefiction schrijft over het bedenken van een hele fictieve wereld. De kracht in het vinden van een goed verhaal ligt 'm in het proberen te zien wat je ziet om je heen en het vervolgens op jouw manier te interpreteren. Laat ik eens een voorbeeldje geven.

    Je zit in de bus en ziet een oudere vrouw zitten. Ze draagt een handtasje en een Chanel zonnebril. Hier zou je verschillende dingen mee kunnen:

    A. Ze is een seriemoordenaar. In het ogenschijnlijk ongevaarlijke tasje verbergt ze patronen met gif en een uitklap pistool. Haar zonnebril verbergt dat ze maar één oog heeft.
    B. Ze is op weg naar het bejaardentehuis om haar man te bezoeken. Ze weet dat het de laatste keer is dat ze hem kan zien en dat ze geen familieleden over heeft. Haar zonnebril moet haar tranen verbergen.
    C. Wat je niet door hebt is dat er (al eerder ingestapt) een metgezel in de bus zit. Ze zijn samen op weg naar het vliegtuig om haar kleindochter op te halen. Haar kleindochter en haar moeder komen uit een ver land over omdat haar moeder ontwikkelingswerk deed in het buitenland en haar zoon niet in staat was om voor zijn dochter te zorgen. Hij heeft voortdurend zijn hand op de jaszak van zijn dunne colbertje. Wat zou daar inzitten?

    Het gaat er niet om wat er is, maar om wat je ziet. Dat levert de beste verhalen op.

    (Op mijn site staat deel 1 van mijn cursus fictie online).