Edd schreef:
(...)
Weet ik allemaal. De VS was trouwens pas aan het bemiddelen nadat de staat Israel was uitgeroepen. De Palastijnen gingen toen niet akkoord omdat zij wilden dat degenen die in de jaren 50/60 naar andere landen waren gevlucht konden terugkeren naar Palestina. Israel ging natuurlijk daar natuurlijk niet mee instemmen. Europa heeft dit conflict doen ontstaan en doen er nu niks meer mee, dat is ook waardeloos.
Hetgeen waar ik vooral mee zit is dat er nederzettingen op Palestijns gebied worden gebouwd door Israel, dat Israel een fucking muur heeft gebouwd (ondanks goede redenen is dit echt vervelend voor Palestijnen die in J. werken) en dat Palestijnen worden weggepest en gediscrimineerd.
Yup. En niet alleen Palestijnen worden gediscrimineerd, alle niet-joden. Zo is er bijvoorbeeld
dit artikel. Een Joodse dokter mag op Sabbath Joden behandelen want het leven van diegene staat boven het verbreken van de sabbath. Bij een niet-jood is het het niet waard. Oftewel, niet-joden zijn tweederangs burgers. Een dokter kan aangeklaagd worden voor het behandelen van een niet-jood gedurende sabbath.
En arabieren zijn sowieso per definitie derderangs. Die mogen allemaal uitgemoord worden.
Nu is dit natuurlijk niet de visie van de meerderheid. Maar Israel is meer een theocratie dan een democratie, alleen dat wordt vaak vergeten.
Het feit dat de Westerse verslaggeving en les over het Israel/Palestjinen conflict zo eenzijdig is zit me dwars. Dat regeringen daaraan meewerken door
bijvoorbeeld pro-palestina protesten te verbieden maakt het alleen maar erger.
[ bericht aangepast op 19 juli 2014 - 17:04 ]
quidquid excusatio prandium pro