• Zoals de topic titel zegt. Israel valt op dit moment de Gazastrook binnen met grondtroepen, na het aflopen van een staakt-het-vuren van slechts 5 uur. Op dit moment staat de sterfte op 230 palestijnen en 1 israeliër. In de komende dagen zullen ongetwijfeld nog veel meer palestijnen sterven.

    bron


    quidquid excusatio prandium pro

    Men voert al duizenden jaren oorlog. Ik geloof eerlijk gezegd niet dat daar ooit wat aan gaat veranderen en er zullen elke keer alleen maar meer slachtoffers vallen met alle nieuwe technologieën.


    Every villain is a hero in his own mind.

    OakenshieId schreef:
    Men voert al duizenden jaren oorlog. Ik geloof eerlijk gezegd niet dat daar ooit wat aan gaat veranderen en er zullen elke keer alleen maar meer slachtoffers vallen met alle nieuwe technologieën.


    Yup


    quidquid excusatio prandium pro

    Fucking Israël.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Edd schreef:
    Fucking Israël.

    Waarom fucking Israël?
    Ik keur wat er gebeurt absoluut niet goed, integendeel zelfs maar ik vind niet dat je zulke uitspraken moet doen.
    Hamas en Israël waren eerder een tijdelijke wapenstilstand overeengekomen...
    Toch werden er vanuit de Gazastrook drie raketten op het zuiden van Israël afgevuurd...En dat terwijl Israël hen had verwittigd dat als ze de tijdens de wapenstilstand raketten zouden afvuren, ze dubbel zo hard terug zouden slaan.
    Dus voordat je een uitspraak doet zoals hierboven, raad ik je aan dat je toch even het nieuws gaat kijken. (cat)
    Maar zoals ik al zei, ik keur het ook niet goed...Oorlog is voor niets goed, alleen wil niemand dat inzien daar.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    ^Ik ben blij dat je dat zegt. Oorlog komt altijd van twee kanten en aan beide zijden vallen onschuldige burgers.
    Al is het wel naar dat er bijna alleen maar pro-Israel of pro-Palestina nieuws is, waarin ze alleen de ander afblaffen en er hoe dan ook een vertekend beeld ontstaat.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Woeps

    Ach, het was hun eigen schuld

    Meanwhile in America... Blijkbaar is hij daarmee even racistisch als Donald Sterling, de eigenaar van een basketbalteam wiens team hem ontnomen is vanwege racistische opmerkingen.

    In Israel is de situatie iets feestelijker, waar men gezamenlijk geniet van de warme nacht en... de bombardementen op de Palestijnen. Het is in ieder geval wat kalmer dan Jeruzalem enkele dagen terug, waar facisten riepen om genocide tegen de palestijnen.


    Helaas kunnen parlementsleden in Israel een dergelijke mening ook openlijk uiten. Ze is lid van een partij met 12 zetels, de grootste partij heeft 20 zetels. Dit parlementslid heeft afgelopen maandag dit op haar Facebook gezet:
    “Behind every terrorist stand dozens of men and women, without whom he could not engage in terrorism. They are all enemy combatants, and their blood shall be on all their heads. Now this also includes the mothers of the martyrs, who send them to hell with flowers and kisses. They should follow their sons, nothing would be more just. They should go, as should the physical homes in which they raised the snakes. Otherwise, more little snakes will be raised there."
    "They have to die and their houses should be demolished so that they cannot bear any more terrorists. They are all our enemies and their blood should be on our hands. This also applies to the mothers of the dead terrorists.”"

    Ik kan ook dergelijke berichten posten over de Palestijnse kant, maar ik vermoed dat van die kant wat algemener bekend is hoe zij te werk gaan (raketten afschieten op burgergebied, ceasefire negeren etcetera) Punt is dat dit conflict ontzettend grijs is met geen goede of slechte kant.

    [ bericht aangepast op 18 juli 2014 - 12:35 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    ^^Nu ik dit zo zie, denk ik echt van; Waar gaat t heen met de wereld?


    'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.

    SolidSnake schreef:
    Woeps

    Ach, het was hun eigen schuld

    Meanwhile in America... Blijkbaar is hij daarmee even racistisch als Donald Sterling, de eigenaar van een basketbalteam wiens team hem ontnomen is vanwege racistische opmerkingen.

    In Israel is de situatie iets feestelijker, waar men gezamenlijk geniet van de warme nacht en... de bombardementen op de Palestijnen. Het is in ieder geval wat kalmer dan Jeruzalem enkele dagen terug, waar facisten riepen om genocide tegen de palestijnen.


    Helaas kunnen parlementsleden in Israel een dergelijke mening ook openlijk uiten. Ze is lid van een partij met 12 zetels, de grootste partij heeft 20 zetels. Dit parlementslid heeft afgelopen maandag dit op haar Facebook gezet:
    “Behind every terrorist stand dozens of men and women, without whom he could not engage in terrorism. They are all enemy combatants, and their blood shall be on all their heads. Now this also includes the mothers of the martyrs, who send them to hell with flowers and kisses. They should follow their sons, nothing would be more just. They should go, as should the physical homes in which they raised the snakes. Otherwise, more little snakes will be raised there."
    "They have to die and their houses should be demolished so that they cannot bear any more terrorists. They are all our enemies and their blood should be on our hands. This also applies to the mothers of the dead terrorists.”"

    Ik kan ook dergelijke berichten posten over de Palestijnse kant, maar ik vermoed dat van die kant wat algemener bekend is hoe zij te werk gaan (raketten afschieten op burgergebied, ceasefire negeren etcetera) Punt is dat dit conflict ontzettend grijs is met geen goede of slechte kant.


    Beide kanten zijn in tijden van conflict en oorlog even hard en walgelijk zelfs. Alleen meestal krijgt de wereld maar één kant in overvloed te zien. Ondertussen is dit gewoon touwtje trekken geworden, ontzettend grijs inderdaad.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    SmeerKeessie schreef:
    ^^Nu ik dit zo zie, denk ik echt van; Waar gaat t heen met de wereld?


    Nergens? Dit gebeurde in de middeleeuwen ook al, alleen toen hadden ze geen twitter, facebook of de media om het overal bekend te maken. Denk niet dat dit ook maar enigszins verschilt van de kruistochten of andere oorlogen. Het enige dat veranderd is, zijn de wapens.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Lagertha schreef:
    (...)
    Waarom fucking Israël?
    Ik keur wat er gebeurt absoluut niet goed, integendeel zelfs maar ik vind niet dat je zulke uitspraken moet doen.
    Hamas en Israël waren eerder een tijdelijke wapenstilstand overeengekomen...
    Toch werden er vanuit de Gazastrook drie raketten op het zuiden van Israël afgevuurd...En dat terwijl Israël hen had verwittigd dat als ze de tijdens de wapenstilstand raketten zouden afvuren, ze dubbel zo hard terug zouden slaan.
    Dus voordat je een uitspraak doet zoals hierboven, raad ik je aan dat je toch even het nieuws gaat kijken. (cat)
    Maar zoals ik al zei, ik keur het ook niet goed...Oorlog is voor niets goed, alleen wil niemand dat inzien daar.

    Israel is de oorzaak van het hele conflict, vanaf het begin. Dat zij niet eens het respect hebben om de originele bewoners een deel van hun eigen land te laten houden maakt dat ik Israel kut vind.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    DAWSONS schreef:
    (...)

    Ik vind het echt triest dat we in 2014 zo ver ontwikkeld zijn op veel gebieden, maar er nog steeds mensen zielig oorlogje voeren en nog nooit van praten hebben gehoord.

    Dat is al meerdere keren geprobeerd, maar liep altijd op niets uit.


    Take me to wonderland

    Edd schreef:
    (...)
    Israel is de oorzaak van het hele conflict, vanaf het begin. Dat zij niet eens het respect hebben om de originele bewoners een deel van hun eigen land te laten houden maakt dat ik Israel kut vind.


    Beide partijen hebben dingen gedaan die niet door de beugel kunnen, dus ik vind niet dat men de schuld volledig op Israël mag schuiven. Ze zijn misschien het conflict begonnen door het land te claimen, maar dat betekent niet dat Palestina geen foute keuzes heeft gemaakt. Elk verhaal heeft twee kanten.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    DAWSONS schreef:
    (...)

    Ik vind het echt triest dat we in 2014 zo ver ontwikkeld zijn op veel gebieden, maar er nog steeds mensen zielig oorlogje voeren en nog nooit van praten hebben gehoord.

    We zijn in staat om heel veel goede dingen te bereiken, maar dat doen we helaas via heel slechte manieren. Zolang het doel het middel maar heiligt. Dat maakt het verschil tussen een oorlogsheld die een medaille krijgt en een kindermoordenaar die de doodstraf krijgt.


    No growth of the heart is ever a waste

    Edd schreef:
    (...)
    Israel is de oorzaak van het hele conflict, vanaf het begin. Dat zij niet eens het respect hebben om de originele bewoners een deel van hun eigen land te laten houden maakt dat ik Israel kut vind.


    De VS had al eens eerder bemiddeld en toen geopperd dat Israël een kleine staat zou worden in Palestina maar de Palestijnen gingen daar niet mee akkoord; hadden ze dat wel gedaan dan was het misschien niet zo uitgelopen. Daarna heeft iemand (ik ben zijn naam vergeten) alsnog de staat Israël uitgeroepen en zij zijn vanaf het begin af aan al aangevallen door andere landen. Syrië, Egypte en Palestina bijvoorbeeld. Israël was alleen militair suprieur en sloeg natuurlijk terug en hebben daarna veel delen van Palestina veroverd.
    Dus het is ook ergens de schuld van Europa - was er een plek geweest voor de Joden in Europa dan zouden ze niet gevlucht zijn (vooral na WOII) naar Palestina. Maarja, dan zouden zoveel landen de schuld krijgen. Als Palestina namelijk niet had aangevallen dan hadden de Joden niet keihard terug geslagen en waren ze misschien gewoon in hun eigen gebied gebleven.

    [ bericht aangepast op 19 juli 2014 - 13:10 ]


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Yoda schreef:
    (...)

    Nergens? Dit gebeurde in de middeleeuwen ook al, alleen toen hadden ze geen twitter, facebook of de media om het overal bekend te maken. Denk niet dat dit ook maar enigszins verschilt van de kruistochten of andere oorlogen. Het enige dat veranderd is, zijn de wapens.


    Aha, dankje, daar dacht ik niet aan!
    Maar schrik er wel van.


    'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.