Eindelijk was het vandaag zover, ik heb vannacht niet geslapen want om kwart voor negen kreeg ik mijn eerste cijfers terug. En wat voor cijfers! Na een moeilijk jaar waarin ik veel gemist had, kreeg ik opeens allemaal topcijfers terug. Ik heb er zo hard voor gewerkt, en was zo blij..
Mijn cijfers, op volgorde van hoe ik ze terug kreeg;
Latijn: 6,8 (AT)
Wiskunde: 4,6 <- Ik was hier erg blij mee, omdat ik hierdoor niet achteruit ging met mijn cijfers en dus meer kans had om over te gaan
Economie: 7.1
Geschiedenis: 5.7 (AT) <- Ik was één van de 5 die een voldoende hadden voor deze toets.
Duits: 5.8
Frans: 5.3 <- Zelfde verhaal als bij wiskunde
Na frans begon de spanning te stijgen, want ergens later vanochtend kreeg ik mijn laatste bepalende cijfer te horen...
Nederlands: 7,6 met erg strenge normering
En toen was het zover: Aardrijkskunde. Ik had een 3.9 nodig, en had mijn toets niet bepaald goed gemaakt...
Ik had een 4.2
Helemaal uitzinnig vloog ik iedereen om de armen, tot ik mijn filosofie toets vervolgens terug kreeg: een 3.6. Ik stond een 5.3, en ging van 3 tekorten en regulier over gaan naar 4 tekorten.
Nou hadden we een essay geschreven een aantal weken van tevoren. Dit bleek later voor een cijfer te zijn, en een deel van de klas vond dit niet eerlijk. Ik was de week erop ziek, en toen hebben ze gestemd of hij mee zou tellen of niet. Hij telde niet mee, maar een aantal mensen zijn na de les langs geweest; ze hadden dit cijfer nodig. Met het cijfer dat ik voor het essay had gehaald, zou ik over zijn. Toen ik net naar mijn docent ging om dit te vragen, negeerde ze me echter compleet. Ze praatte er gewoon overheen.
Ik blijf waarschijnlijk zitten omdat zij me niet net zoals de rest mijn so cijfer wil geven, en ze heeft hier geen reden voor. Ik voel me zó genaaid..
Spinning around, I'm weightless.