Haerolin schreef:
Heb het nog eens bijgewerkt, maar blijf er nog steeds bij dat het niet echt realistisch is.(no_chears)
Heeft iemand hier eigenlijk tips voor?
Zoals ik al eerder zei, zijn de schaduwen in het echt ook zo donker, dus daar kan ik niet veel aan veranderen. :x
Bij realistisch tekenen is het een kwestie van je brein uitzetten en gewoon tekenen wat je ziet. Is een knop die je moet omschakelen, omdat je uit jezelf vaak de neiging hebt te tekenen vanuit het beeld hoe je het in je hoofd ziet, in plaats vanuit je ogen. Vooral als je altijd manga/cartoons tekent en die verhoudingen uit je hoofd kent, is dat lastig :p. Ook maak ik zelf altijd een simpel rastertje. Ga niet met linialen of zo aan de slag, maar vergelijk wel af en toe met je potlood of de verhoudingen en hoeken kloppen.
Je begint vanzelfsprekend met de vormen tekenen, de ogen, neus, mond etcetera, maar zet deze niet hard aan. Bij de neus en de mond moet je vooral erg oppassen met hoe donker je iets aanzet, want als je zo'n lijn eenmaal hebt, krijg je 'em niet meer weg. Terwijl heel veel stukken die je donker aanzet, juist heel licht moeten zijn!
Ik vind je tekening trouwens erg leuk geworden, ook al is hij niet helemaal realistisch. Zo zie je dat iets, ook al is het niet wat je in eerste instantie wilde, toch heel leuk kan uitpakken ^^.
i put the fun in funeral