• Tja, ik voel me heel awkward dat ik dit post, maar ik ben echt een ramp in vrienden maken:') normaal heb ik op vakantie geen vrienden en loop ik maar een beetje achter mijn zusje aan, die de eerste dag al een hele vriendengroep opzet. Vorig jaar is het me wel gelukt om contact te leggen, maar toen vluchtte ik naar de wc xd

    Woensdag gaan we naar Turkije op vakantie. Waarschijnlijk zijn er weinig tot geen andere Nederlanders(of Belgen of andere mensen die Nederlands spreken). Ook spreken ze, als ik m'n vader moet geloven, weinig Engels. Dus om het nog was lastiger te maken, hoe maak ik vrienden zonder dat ik de taal spreek? (Er komen vooral Duitsers, Russen, Polen, Turken en Italianen naar dat hotel, en nee, ik spreek ook geen Duits).


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Arme jij, Polen en Russen zijn niet erg leuk in een hotel in Turkije... Wij mijden altijd hotels waar die mensen heengaan.

    Ik heb eigenlijk geen idee, mijn zusje maakt meestal vrienden of we blijven bij elkaar.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Arme jij, Polen en Russen zijn niet erg leuk in een hotel in Turkije... Wij mijden altijd hotels waar die mensen heengaan.

    Ik heb eigenlijk geen idee, mijn zusje maakt meestal vrienden of we blijven bij elkaar.


    Thanks Nikki, dat stelt mij echt gerust *kuch, kuch* hahahaha


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Bullshit. Ik was ook in Turkije en daar waren genoeg mensen die prima Engels konden praten. Ik zat alleen wel in een hotel met veel Nederlanders, dus dan leg je ook makkelijker contact.
    Er zullen genoeg dingen te doen zijn in dat hotel en Polen en Russen zijn echt niet zó erg. :'D


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Misschien kun je dan gebarentaal proberen als ze je echt niet verstaan? Of je kan kijken of ze toch ook Engels kunnen?


    Physics is awesome

    Ik ga al 3 jaar naar Turkije en mensen kunnen prima Engels. Waar ik zat waren veel Nederlanders. Maar ik bleef vorig jaar gewoon bij het appartenmentencomplex terwijl mijn familie naar het strand ging(I hate that) en dus ging ik met zo'n meisje een bal overgooien in een keer en nu zijn we goede vriendinnen. Dus gewoon op iemand afstappen hoe eng het ook is! In de auto moest ik zelfs bijna huilen omdat zij en ik beiden dus tegelijk weggingen(Zelfde busje naar vliegveld en zelfde vliegtuig) en nu hebben we nog steeds contact! Hahah, het lijkt eng maar is het niet. Je kunt echt hele goede vrienden maken.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Assassin schreef:
    Arme jij, Polen en Russen zijn niet erg leuk in een hotel in Turkije... Wij mijden altijd hotels waar die mensen heengaan.

    Ik heb eigenlijk geen idee, mijn zusje maakt meestal vrienden of we blijven bij elkaar.


    Oh de Russen zijn het ergste (cat) Das was bij mij in Turkije in ieder geval wel.
    Ik ben ook echt vreselijk in het maken van vakantievrienden. Meestal lukt het wel maar op een of andere manier trek ik mensen aan die zo'n 2-3 jaar jonger dan ik zijn en heb ik nooit echt iemand van mijn leeftijd (cat)

    Ik zou het eerlijk gezegd niet weten ik ben ook een ramp op dat gebied xd


    Everything should have a balance, There is no light without darkness.

    Om je gerust te stellen, Duitse jongeren kunnen over het algemeen wel Engels en als ze richting het Oosten wonen, verstaan ze je ook nog wel een beetje als je Nederlands praat.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik heb daar ook altijd problemen mee en loop daarom ook altijd achter mijn zusje aan. Vorig jaar heb ik een vriendin gemaakt doordat ik muziek zat te luisteren en naast me zij ook muziek zat te luisteren. Zelfde interesses zijn meestal wel leuk omdat je dan iets hebt om over te beginnen.


    Spoiler alert: you will save yourself

    Ik ben daar ook niet zo goed in. :'D Vroeger volgde ik mijn broertje maar gewoon, maar dat gaat de laatste tijd ook wat lastig omdat we toch vier jaar verschillen. Meestal als ik zelf vrienden had gemaakt was dat echt per toeval en het 'gebeurde' gewoon, maar dat was dus niet erg vaak. In ieder geval zit ik er tegenwoordig niet zo mee, ook omdat ik best wel graag op mezelf ben. Maar een tip die ik je mee kan geven is een open houding aannemen, dus ook een beetje glimlachen naar mensen e.d., en ook je lichaamshouding openstellen, dan spreken mensen je ook sneller aan. En als dat gebeurt dan ook vrolijk terugpraten. Meestal gaat de rest dan wel een beetje vanzelf. (: Wat betreft de taal denk ik dat het best mee zal vallen, de meeste jongeren spreken wel een woordje Engels, en als het maar een beetje is, is dat ook niet erg.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik heb daar nooit problemen mee gehad, maar ik ben ook heel sociaal aangelegd. Ik ging altijd standaard naar de tafeltennistafels en gewoon met mensen praten. Vind een onderwerp en spreek gewoon iemand aan, hoe eng het ook is. Iedereen staat daar wel open voor contact. En ik denk dat ze wel een beetje Engels kunnen, hoor en anders wordt het een beetje voetenwerk. Vorig jaar praatte ik met een Franse in het Engels, Frans, Duits en heel veel handen en voetenwerk en dat ging prima.


    Take risks and conquer your fears.

    Ik heb geen idee hoe het met Russen, Polen, Turken en Italianen zit, maar Duitsers zouden eigenlijk allemaal redelijk Engels moeten kunnen. Als ze uit het grensgebied komen is de kans zelfs vrij groot dat ze ook Nederlands op school hebben gehad. Ik heb wat Duitse nichten en neven en het is heel grappig om hen een beetje Nederlands te horen praten. ^^
    Maar goed, verder ben ik ook erg slecht in vrienden maken, dus daar kan ik je niet bij helpen, helaas. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Advies van de ramp in vrienden maken herself? Ga iets doen op het strand... Volleyballen ofzo en vaak zijn er dan wel wat mensen die vragen of ze mee mogen doen of je vraagt gewoon of er mensen mee willen doen (als ze geïnteresseerd lijken of course).


    Hamartia