• Zoals jullie waarschijnlijk gehoord hebben op t nieuws/ op facebook, is een 12 jarig meisje maandagmiddag overleden door een ernstig ongeluk. Yasmine, zo heet ze, zat op mijn school. Dus mijn school houdt een herdenking etc. Ik zelf heb het nooit meegemaakt dat iemand uit mijn omgeving overleden is, dus ik weet ook niet wat er bij een herdenking gebeurd, wat je aan moet doen.. Dus ik wil aan jullie vragen... Moet je zwarte kleding aan bij een herdenking of gewoon normale kleding? Ik wil niet dat iedereen opeens zwarte kleding aan heeft en ik opeens met een vrolijk kleurtje kom, zodat het lijkt alsof ik er geen respect voor heb.

    Niet gehoord, maar je hoeft iig niet volledig zwart. Vrolijk gekleurd is ook niet verstandig, maar ik ging vorige keer dat ik begrafenis had in een grijze broek en zwarte blouse. Weet niet of het gewoon een herdenking op school is, of echt een begrafenis? Begrafenissen zijn vaak formeler dan herdenkingen. Plus, als het op een gewone schooldag of iets is is echt niet iedereen helemaal in het zwart.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Zwarte kleding is wel gepast, tenminste toen ik bij een begrafenis was, had ik een zwarte broek aan en een donkerpaarse coltrui, gewoon onopvallende kleding. Iedereen trekt denk ik wel iets onopvallends aan.


    'Darling, just hold on'

    Gecondoleerd =$
    Ik doe op herdenkingen - maar dat is dan meestal van mijn oma of opa, niet van mensen van mijn leeftijd, want zo'n mensen heb ik nog nooit verloren, iets aan dat makkelijk zit, maar zonder teveel tierlantijntjes. Neem in elk geval geen bloemetjesshirt, of een T-shirt met een "enjoy life"-achtige tekst erop, maar dat ligt nogal voor de hand.
    Wat je aantrekt verschilt natuurlijk van omgeving tot omgeving, maar dat is wat ik altijd doe: Een donker kleedje (ik kleed me vanwege mijn blond haar meestal donker. En neen, ik ben niet gothic) of een jeans met een simpele T-shirt erboven.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Om het zeker te weten, zou ik het nog even aan je leraar vragen.
    Ik denk zwarte kleding -- een herdenking is in mijn ogen een soort begrafenis zonder het echte begraven of cremeren. Er branden waarschijnlijk kaarsjes, en het is de bedoeling dat je in zo'n boekje schrijft. Ook zullen er vast mensen spreken over haar.

    + gecondoleerd en sterkte.

    [ bericht aangepast op 25 juni 2014 - 14:18 ]


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Helemaal zwart zal vast niet hoeven, maar iets onopvallends (bruin, grijs, donkerblauw) kan altijd. Als niemand zich er aan houd ben jij tenminste niet de enige in compleet zwart, en draagt iedereen iets donker dan hoef jij je niet te schamen. Je kunt het ook aan wat vriendinnen of klasgenoten vragen die er wat meer ervaring bij hebben.
    Zelf weet ik er ook niet veel vanaf dus echt tips heb ik niet.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Sevina schreef:
    Om het zeker te weten, zou ik het nog even aan je leraar vragen.
    Ik denk zwarte kleding -- een herdenking is in mijn ogen een soort begrafenis zonder het echte begraven of cremeren. Er branden waarschijnlijk kaarsjes, en het is de bedoeling dat je in zo'n boekje schrijft. Ook zullen er vast mensen spreken over haar.

    + gecondoleerd en sterkte.


    Bedankt!
    Klopt, ze word vandaag begraven.

    Bedankt iedereen !