• Op het internet circuleert dit filmpje waarin politieagenten in hun combi de overwinning van de rode duivels viert. waarbij ze door hun micro ''Tous ensemble, tous ensemble! Hey! Hey!'' roepen.
    De politietop heeft al bevestigd dat ze geen sanctie zullen krijgen.
    Op de site waar ik dit vond vinden heel wat mensen dat dit wel bestraft moet worden.
    Persoonlijk vind ik dat dit soort dingen wel mogen, het zijn toch ook mensen? Bovendien doen ze er niemand kwaad mee. Het is eigenlijk ook gewoon grappig.(:
    Wat denken jullie, gaat dit erover?

    J

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik vind het niet bepaald een goed voorbeeld als je een functie als agent hebt. Dus ja, dit gaat erover. Je hebt een voorbeeldfunctie, gedraag je daar dan ook naar.

    [ bericht aangepast op 19 juni 2014 - 15:54 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Je hebt gelijk; het zijn ook maar mensen. In dit geval zijn ze echter meer dan dat. Als politieagent in uniform ben je niet zomaar een mens. Je hebt dan namelijk een voorbeeld functie en bent moet de regels handhaven. Nu weet ik niet hoe de regels precies zijn in België, maar hier in Nederland mag je niet eens toeteren als je ergens wegrijdt. Daar hangt hier een redelijke boete aan. Mocht dit hetzelfde zijn in België, dan moeten ze inderdaad bestraft worden, want dit gaat nog een tikkeltje verder dan eventjes naar iemand toeteren. Zijn deze regels er niet in België, dan hoeven ze geen sancties te krijgen, maar dan nog vind ik het zwaar ongepast gezien de functie die ze hebben zodra ze in uniform zijn of zelfs alleen maar in een herkenbare auto rijden.


    Hamartia

    Ik vind het echt niet erg. Dit is gebeurt op een vrolijk moment en zo uiten ze de trots van de overwinning van hun land.
    De meeste mensen zijn bang van de politie, worden zenuachtig en voelen zich ongemakkelijk. Ik zie hier dat mensen er mee lachen dus ik denk wel dat het een positief effect heeft. Door te laten zien dat ze 'net als ons' zijn denk ik eigenlijk dat ze juist in een beter daglicht komen te staan.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Hartnett schreef:
    Ik vind het niet bepaald een goed voorbeeld als je een functie als agent hebt. Dus ja, dit gaat erover. Je hebt een voorbeeldfunctie, gedraag je daar dan ook naar.


    comfort in c h a o s

    Ik vind dat er de laatste tijd nogal veel neergekeken wordt naar de politie eigenlijk. Staan ze even op een invalide plaats omwille van een reden moet heel facebook opeens een petitie tekenen omdat dat ongehoord is. Als je niet weet wat er gaande is, moei je dan niet. Ik snap best dat ze vol met vreugde zitten en ik vind het net fijn dat ze zo losbandig hiermee omgaan. Ik zou in ieder geval glimlachen moesten die auto mij gepasseerd zijn. Dat het vervelend is dat iedereen al claxonnerend passeerde is een feit, want ik kon er niet meer door studeren, maar het is klaarlichte dag, dus ze deden er niemand kwaad mee.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Maguire schreef:
    Je hebt gelijk; het zijn ook maar mensen. In dit geval zijn ze echter meer dan dat. Als politieagent in uniform ben je niet zomaar een mens. Je hebt dan namelijk een voorbeeld functie en bent moet de regels handhaven. Nu weet ik niet hoe de regels precies zijn in België, maar hier in Nederland mag je niet eens toeteren als je ergens wegrijdt. Daar hangt hier een redelijke boete aan. Mocht dit hetzelfde zijn in België, dan moeten ze inderdaad bestraft worden, want dit gaat nog een tikkeltje verder dan eventjes naar iemand toeteren. Zijn deze regels er niet in België, dan hoeven ze geen sancties te krijgen, maar dan nog vind ik het zwaar ongepast gezien de functie die ze hebben zodra ze in uniform zijn of zelfs alleen maar in een herkenbare auto rijden.


    Maar dit is toch eerder landstrots?
    In België mag het volgens mij ook niet, maar er wordt niet zo streng naar gekeken.
    Ik ben het trouwens ook met Missandei eens.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik vind dat het zou mogen, ze doen toch niets verkeerd? België is gewoon véél te streng aan het worden en het irriteert me echt enorm. Ze hebben ook een Belgische taxichauffeur een gasboete gegeven omdat hij in een shirt van de rode duivels rond aan het rijden was. Zo zouden ze gasboetes geven voor die hoesjes van rond de spiegels...We mogen echt niets meer. (cat)
    Ze zijn trots op hun land na een overwinning, als zelfs dat al niet meer mag...


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik kan me maar moeilijk inbeelden dat er op dat moment Belgen waren die het hen kwalijk namen (: En dan moet je achteraf ook niet gaan zeiken over voorbeeldfuncties enzo.


    Pedras no caminho? Guardo todas, um dia vou construir um castelo.

    Zarautz schreef:
    Ik kan me maar moeilijk inbeelden dat er op dat moment Belgen waren die het hen kwalijk namen (: En dan moet je achteraf ook niet gaan zeiken over voorbeeldfuncties enzo.

    Heus niet elke Belg is zo blij met die overwinning hoor. (': Ik ken genoeg mensen wie het niets kan schelen en het gewoon vervelend vonden dat er overal zoveel lawaai was, dus veralgemenen zou ik niet.


    comfort in c h a o s

    Bates schreef:
    (...)
    Heus niet elke Belg is zo blij met die overwinning hoor. (': Ik ken genoeg mensen wie het niets kan schelen en het gewoon vervelend vonden dat er overal zoveel lawaai was, dus veralgemenen zou ik niet.


    Nee hoor, zo zijn er zeker mensen, dat weet ik wel (: Maar ik vind het gewoon een beetje zuur als je je niet even kan inleven in die vierende supporters en voor een paar uurtjes (want langer zal het niet geweest zijn, vermoed ik, aangezien de studenten aka grootste vierders gewoon examens hebben) niet even hun irritatie opzij kunnen zetten. Maar dat is dus de mening van een voetballiefhebber, dus ik ben me er van bewust dat anderen daar volledig anders over denken :]


    Pedras no caminho? Guardo todas, um dia vou construir um castelo.

    Croyance schreef:
    Ik vind het echt niet erg. Dit is gebeurt op een vrolijk moment en zo uiten ze de trots van de overwinning van hun land.
    De meeste mensen zijn bang van de politie, worden zenuachtig en voelen zich ongemakkelijk. Ik zie hier dat mensen er mee lachen dus ik denk wel dat het een positief effect heeft. Door te laten zien dat ze 'net als ons' zijn denk ik eigenlijk dat ze juist in een beter daglicht komen te staan.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Debbaut schreef:
    (...)

    Maar dit is toch eerder landstrots?
    In België mag het volgens mij ook niet, maar er wordt niet zo streng naar gekeken.
    Ik ben het trouwens ook met Missandei eens.


    Landstrots? Zeker! Maar als je al niet naar iemand mag toeteren als je ergens wegrijdt, waarom zou je dan dit in hemelsnaam wel mogen doen? Dat is wat ik bedoelde. Zij zijn de mensen die de wetten uit moeten voeren. Hoe groot is het gezag van de staat als de staat die regels zelf aan de laars lapt?


    Hamartia

    Laat ons het inderdaad maar landstrots noemen, want ik vind er niets mis mee. Mogen zij toch wel even ons overwinning vieren, zeker? Het is nota bene twaalf jaar geleden dat we nog aan enige belangrijke wedstrijd deelnamen, laat hen eens. Het zijn ook maar mensen.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Hm, ik vind het een beetje een twijfeling. Natuurlijk mogen ze hun trots laten zien, maar ik vind ook dat wat als Hartnett zegt, ze een voorbeeldfunctie hebben. Daar moeten ze zich dan ook naar gebruiken en zoiets alleen gebruikt mag worden voor belangrijke zaken - tenminste, zo heb ik het geleerd. Dus ik ben het vooral eens met Hartnett.

    Hartnett schreef:
    Ik vind het niet bepaald een goed voorbeeld als je een functie als agent hebt. Dus ja, dit gaat erover. Je hebt een voorbeeldfunctie, gedraag je daar dan ook naar.


    Don't walk. Run, you sheep, run.