• Want ik heb aanstaande zaterdag een examenfeestje. Ik heb al een nieuw jurkje en nieuwe schoenen met mijn moeder gekocht, mijn haren zijn geverfd en geknipt en ik heb zelfs al een idee voor mijn make-up. Je zult je nu vast en zeker afvragen waarom ik dan zo zenuwachtig ben, ik heb alles namelijk al tot in de puntjes geregeld en ik ben zeker niet op het laatste moment aan mijn voorbereidingen begonnen.
    Het feestje wordt namelijk georganiseerd door een klasgenoot van mij, en eigenlijk ken ik hem niet zo goed. Mijn vriendengroepje is niet uitgenodigd voor het feest en stiekem ken ik maar één of twee mensen heel vaag op dat feestje. Natuurlijk denk je dan: Maar Fabiënne, waarom ga je dan toch naar dat feestje?
    Ik ga naar dat feestje omdat ik heel goed werd opgevangen door mijn klasgenoten, inclusief de jongen die het feestje organiseert, en ik eigenlijk wel blij ben dat ik een uitnodiging heb gekregen. Ik word namelijk niet heel vaak voor feestjes uitgenodigd, en ik wil niet zo laf zijn om niet te gaan omdat ik de mensen niet ken.

    In ieder geval, ik ben nu al bloednerveus. De ergste scenario's hebben zich al in mijn hoofd afgespeeld en eigenlijk wil ik nu gewoon afzeggen, maar ik wil niet dat laffe meisje zijn dat niet durft te komen. Wie weet wat ik tegen deze zenuwen zou kunnen doen? En wie heeft er eventueel tips voor het feestje?
    Stiekem schaam ik me er eigenlijk wel voor dat ik hier een topic voor aanmaak, maar ik wilde het toch eventjes van me afschrijven. Dus mocht je geen advies hebben, dan ben ik al blij dat je mijn verhaaltje hebt gelezen. :')

    [ bericht aangepast op 19 juni 2014 - 1:09 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik zou me niet druk maken. Zo'n feestjes geven je vaak de mogelijkheid om nieuwe mensen te leren kennen. Moest het toch een beetje tegenvallen, kan je altijd vroeger naar huis gaan. De jongen heeft je met een reden uitgenodigd, dus als je niet gaat, is hij vast ontgoocheld.
    Hoe dan ook, ik ben wel benieuwd naar je outfit. (:


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Laat je vooral niet gek maken door allerlei gekke gedachtes/horrorsenario's (: ik neem aan dat die jongen en de andere klasgenoten gewoon aardige mensen zijn maar dan van een andere vriendengroep en die zijn heus niet zo eng als je denkt.
    Daarbij vind/vond ik examenfeestjes niet veel meer bijzonder dan een gewoon feestje. Je eet wat, je drinkt wat, je kletst of kijkt tv en luistert muziek etc. iig, zo ging het bij m'n broer (+een hele boel drank, want ze waren allemaal 18, maar dat denk ik gezien jouw leeftijd niet zo).
    Dus maak het in je hoofd niet te groot en daardoor eng :). Tegen de zenuwen helpt het misschien om je ruim van te voren op te gaan tutten en dan heel rustig aan te doen zodat je ontspant (:


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Ik heb vaak ook wat zenuwen als ik naar zo'n feestje moet gaan omdat ik de mensen dan ook niet zo goed ken, maar uiteindelijk valt het altijd goed mee en amuseer ik me goed. Het is een mogelijkheid om nieuwe mensen te leren kennen en dat is altijd leuk. :p


    Take me to wonderland

    ^ Alvast bedankt voor de lieve reacties. (:

    @Nana, ik zal morgen wel een foto maken. Eigenlijk ben ik heel ouderwets en wil ik het jurkje als verrassing bewaren, maar een foto op Quizlet posten kan vast geen kwaad. :')
    @MAK3Y0URM0V3, de meeste mensen op dat feest zijn zestien of zeventien, dus waarschijnlijk zal er gewoon alcohol worden geschonken op eigen risico. Niet dat ik me daar zorgen om maak, want ik drink zelf niet.
    @Dysphoria, ik weet niet of jij sociaal awkward ben, maar meestal sta ik op een feestje maar wat rond te draaien in een hoekje. Daar moet ik écht eens aan gaan werken.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Hartnett schreef:

    @Dysphoria, ik weet niet of jij sociaal awkward ben, maar meestal sta ik op een feestje maar wat rond te draaien in een hoekje. Daar moet ik écht eens aan gaan werken.

    Het zou beter zijn als ik dat was, want ik gooi er gewoon rare dingen uit. Vroeger zei ik ook weinig, maar dan ging ik bij een groepje staan, want dan zijn er meerdere mensen die wat zeggen en dan was het makkelijker voor me om mee te praten. Bij een gesprek met twee liep het al snel stil omdat we beiden dan uiteindelijk niet meer wisten wat zeggen. In een groep weet altijd iemand wel wat te zeggen. :') Maar je moet je natuurlijk wel slepen naar een groepje als je dat normaal niet durft.


    Take me to wonderland

    Oh, dat ken ik. Ik had laatst een verjaardag van een vriendin en daar waren maar een paar mensen waar ik echt mee omging. Onder andere was er een groot gedeelte van mijn klas van dit jaar, waarvan ik weet dat ze niet zulke aardige dingen over mij hebben gezegd -veel afwezig door heel veel shit dit jaar en de reden niet van de daken schreeuwen zorgt voor vele roddels. Anyways, het was alsnog heel gezellig en ik heb de vervelende mensen gewoon gelaten en aardig maar afstandelijk tegen ze gedaan. Ergens voelt het ook wel goed dat ik mij niet verlaag tot hun niveau, ondanks dat het mij best pijn heeft gedaan en onzeker heeft gemaakt. Het kwam erop neer dat er meer dan genoeg andere mensen waren om mee te kletsen. Oftewel, het is helemaal niet nodig om zo zenuwachtig te zijn, want zelfs op een feestje waarvan de helft over je roddelt zijn altijd wel leuke mensen waar je bij kan gaan staan zonder dat je raar aangekeken wordt. Gewoon de leuke mensen opzoeken en de rest lekker laten voor wat ze zijn en als je toch zo iemand tegen het lijf loopt; doorlopen :Y)


    Happy Birthday my Potter!

    Je weet wat ik er van denk, maar onthou: you always look fabulous, no matter what you do or say, you're perfect. Now show them some awesomeness, Cariño!


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Wat ik altijd als tip geef: Het is zo leuk als dat je het zelf maakt. Stap over jou verlegenheid heen en begin met praten. Beleef het als een hoofdstuk van een storie met een goed einde. Maak je eigen verhaal.

    Misschien zijn de eerste gesprekken awkward, maar naar mate je het doet wordt het steeds leuker.
    Tip als gesprek starter is complimenten geven werkt altijd goed. Mensen reageren daar altijd blij van!
    Laat het over je heen komen en ga met de golven heen.

    Ik weet zeker dat het een leuke avond wordt! ^^


    Whisper words of wisdom, Let It Be

    Tja, ik ken het probleem. Zelf zou ik het ook hebben, maar weet je? Je kent die jongen en die jongen wil graag dat je komt, dus het zal niet zo awkward zijn als je misschien bang voor bent. Hij zal je heust niet alleen laten staan op nota bene zijn feestje waar hij jou voor heeft uitgenodigd. Nieuwe mensen leren kennen is niet alleen een beetje eng, maar ook leuk, dus als ik jou was zou ik gewoon gaan en als het toch tegenvalt of je het jezelf niet naar je zin kunt maken daar, dan ga je gewoon lekker naar huis. Je kunt dan in ieder geval zeggen dat je wel geweest bent (:


    Hamartia

    ^ Allemaal bedankt voor de reacties! Ik neem gewoon mijn telefoon mee en mocht het écht niet meer uit te houden zijn, dan bel ik gewoon iemand op die me komt ophalen. Hopelijk vind ik wel de spontaniteit om gewoon op iemand af te stappen, maar ik ga in ieder geval een poging wagen. :')


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Zeker doen. Komt wel goed hoor. Valt het tegen, dan is het maar zo, maar misschien is het wel ontzettend leuk en heb je iets gemist als je niet gaat.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Het komt wel goed, gewoon de leuke mensen opzoeken. Hoe eng het ook lijkt, spreek gewoon nieuwe mensen aan. Zo heb ik één van mijn beste vriendinnen leren kennen! Ik ben best benieuwd naar je jurk. :3


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Vergeet ook niet dat er op feestjes altijd al een bepaalde sfeer hangt. Mensen zijn er om leuke tijd te hebben. Ik zelf praat sowieso best veel met mensen, maar als er een feestje is praat ik zelfs met mensen met wie ik normaal nooit praat. (Of dat is invloed van drank natuurlijk.)


    Alleen maar tranen van geluk

    De kwaliteit van mijn camera is heel slecht, maar ik had een foto beloofd. :')
    Het jurkje oogt nogal kort, maar in werkelijkheid valt het jurkje één hand boven de knie.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."