Afgelopen vrijdag kreeg ik te horen dat ik mijn geschiedenis SE, dat ik in de SE-week gemist heb, maandag in moest halen. Door omstandigheden kon ik niet eerder leren, dus heb ik het hele weekend besteed aan geschiedenis terwijl ik me niet lekker voelde. Krijg ik vandaag op school te horen dat mijn geschiedenis lerares geen toets heeft gemaakt omdat de daar geen tijd voor had.
Mijn teamleidster wist al snel van de situatie af omdat een van mijn leerkrachten boos naar haar toe ging (wat heel vriendelijk van hem was), haalde me uit de les en vertelde me dat ik het reëel moest bekijken (hier kreeg ik de neiging haar te slaan) omdat het maar een overgangstoets is en die lerares maar een mens en dat mensen fouten maken. Ook zei ze me dat de lerares waar het om gaat me vanavond zou bellen.
Ik ben bang dat ik boos op mijn geschiedenis lerares word tijdens dat telefoongesprek, omdat ze niet eens een mailtje heeft gestuurd dat het haar niet lukte een toets voor mij te maken en ik ook nog andere toetsen in te halen heb, die ik anders geleerd zou hebben afgelopen weekend. Hoewel ik echt de neiging krijg te zeggen dat ik geen tijd heb voor die toets omdat ik ook maar een mens ben, wil ik dat -en boos worden, wat er nu aan zit te komen- het liefst vermijden, omdat ik waarschijnlijk nog twee jaar les van haar heb.
Ik vroeg me af of jullie me kunnen helpen? Wat doen jullie als jullie boos zijn? Hoe zouden jullie zo'n gesprek aanpakken? En daarbij zorgen dat je niet al te boos wordt...
"Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."