• Afgelopen vrijdag kreeg ik te horen dat ik mijn geschiedenis SE, dat ik in de SE-week gemist heb, maandag in moest halen. Door omstandigheden kon ik niet eerder leren, dus heb ik het hele weekend besteed aan geschiedenis terwijl ik me niet lekker voelde. Krijg ik vandaag op school te horen dat mijn geschiedenis lerares geen toets heeft gemaakt omdat de daar geen tijd voor had. :/
    Mijn teamleidster wist al snel van de situatie af omdat een van mijn leerkrachten boos naar haar toe ging (wat heel vriendelijk van hem was), haalde me uit de les en vertelde me dat ik het reëel moest bekijken (hier kreeg ik de neiging haar te slaan) omdat het maar een overgangstoets is en die lerares maar een mens en dat mensen fouten maken. Ook zei ze me dat de lerares waar het om gaat me vanavond zou bellen.
    Ik ben bang dat ik boos op mijn geschiedenis lerares word tijdens dat telefoongesprek, omdat ze niet eens een mailtje heeft gestuurd dat het haar niet lukte een toets voor mij te maken en ik ook nog andere toetsen in te halen heb, die ik anders geleerd zou hebben afgelopen weekend. Hoewel ik echt de neiging krijg te zeggen dat ik geen tijd heb voor die toets omdat ik ook maar een mens ben, wil ik dat -en boos worden, wat er nu aan zit te komen- het liefst vermijden, omdat ik waarschijnlijk nog twee jaar les van haar heb.

    Ik vroeg me af of jullie me kunnen helpen? Wat doen jullie als jullie boos zijn? Hoe zouden jullie zo'n gesprek aanpakken? En daarbij zorgen dat je niet al te boos wordt...


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    dat je boos wordt, is het punt niet. Maar blijf beleefd, dat is belangrijk. Ga niet schelden want daar heb je niks aan. Zeg gewoon de waarheid. En ben eerlijk hierover


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Blijf inderdaad vooral beleefd, vertel je mening en zeg dat je het vervelend vind dat je zo hard hebt geleerd en er eigenlijk geen tijd voor had, en dat ze dan geen toets heeft. Bekijk het ook vanuit haar standpunt bijvoorbeeld: "Ik begrijp dat u geen tijd had maar ik zou het fijn gevonden hebben als u een mailtje had gestuurd.


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Ik had zelf ook al bedacht dat ik beleefd moet blijven, maar dat vind ik heel lastig als ze niet eens een berichtje geeft over zoiets. Ergens moet je toch ook wel beseffen dat het je niet lukt om een toets te maken, hoe lastig is het dan een mailtje te sturen?
    Bedankt trouwens, beiden! @ Yokubo, gelukkig scheld ik van mezelf al niet, haha.
    @Foreverx, ik denk dat ik mijn mening even op ga schrijven, voordat ik dat vergeet tijdens het gesprek. Goed dat je het zegt. :'D


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Oh, dat is echt heel erg rot. D:
    Doe inderdaad je best om beleefd en vooral ook kalm te blijven, want dan is het stukken gemakkelijker om duidelijk ergens over te praten. Maar je mag toch echt ook wel laten merken dat je hier totaal niet blij mee bent. Dit is heel duidelijk de schuld van jouw docente en als jij nou was vergeten om voor een toets te leren zou er ook niemand medelijden met je hebben gehad omdat je "maar menselijk" bent, dus ik hoop dat die geschiedenisdocente zich in ieder geval oprecht verontschuldigt bij jou. ><


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik zou zeker wat zeggen over dat ze geen mailtje heeft gestuurd, maar ik zou je ook aan willen raden om in je achterhoofd te houden dat ze twee kleine kinderen heeft waar ze het hele weekend op moet letten, dat er eindexamens waren die ze na heeft moeten kijken, etcetera. Voor de meeste leraren was het volgens mij geen prioriteit om een inhaaltoets voor onze klas te maken (Pim heeft geloof ik precies dezelfde toets gegeven als eerst) en je weet niet wat er allemaal gebeurd is waardoor ze het niet heeft gedaan.

    Mijn advies is dus; laat zo duidelijk maar beleefd mogelijk weten dat je dit niet vond kunnen, maar dan wel om de juiste reden. :Y)

    [ bericht aangepast op 16 juni 2014 - 17:10 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik zou mijn moeder dan de telefoon laten opnemen. :')


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Hartnett schreef:
    Ik zou mijn moeder dan de telefoon laten opnemen. :')

    Haha, ik heb het overwogen, maar mijn moeder is best wel boos op die lerares en dat wil ik die lerares ook weer niet aandoen. :x


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Wiarda schreef:
    Ik zou zeker wat zeggen over dat ze geen mailtje heeft gestuurd, maar ik zou je ook aan willen raden om in je achterhoofd te houden dat ze twee kleine kinderen heeft waar ze het hele weekend op moet letten, dat er eindexamens waren die ze na heeft moeten kijken, etcetera. Voor de meeste leraren was het volgens mij geen prioriteit om een inhaaltoets voor onze klas te maken (Pim heeft geloof ik precies dezelfde toets gegeven als eerst) en je weet niet wat er allemaal gebeurd is waardoor ze het niet heeft gedaan.

    Mijn advies is dus; laat zo duidelijk maar beleefd mogelijk weten dat je dit niet vond kunnen, maar dan wel om de juiste reden. :Y)

    Maar de eindexamens zijn allemaal al nagekeken, daar weiger ik rekening mee te houden. Het feit dat ze zelf drie kleine kinderen heeft houd ik wel in mijn achterhoofd, evenals het feit dat ze een computer heeft. Haha, Pimmie toch. Ik begrijp ineens waarom hij die andere toets nog niet terug geeft of met ons nakijkt. :'D


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Square schreef:
    Oh, dat is echt heel erg rot. D:
    Doe inderdaad je best om beleefd en vooral ook kalm te blijven, want dan is het stukken gemakkelijker om duidelijk ergens over te praten. Maar je mag toch echt ook wel laten merken dat je hier totaal niet blij mee bent. Dit is heel duidelijk de schuld van jouw docente en als jij nou was vergeten om voor een toets te leren zou er ook niemand medelijden met je hebben gehad omdat je "maar menselijk" bent, dus ik hoop dat die geschiedenisdocente zich in ieder geval oprecht verontschuldigt bij jou. ><

    Ik hoop ook dat ze zich verontschuldigt! Dat zal ze waarschijnlijk wel doen, anders had ze wel gewacht tot ik haar op school zag. Het voelt gewoon alsof ik mijn weekend verspild heb, omdat ik nog zoveel andere toetsen heb, die ik wel vandaag had kunnen inhalen. Maar ach, ik vind het op zich best attent dat ze belt en tenslotte is ze ook maar een mens. Die kunnen niet perfect zijn, blijkt wel. (:


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Arme jij veel succes als ik jou was zou ik beleefd blijven maar toch vertellen dat je verschrikkelijk boos bent (H)

    Oké zonder gelezen te hebben wat de rest heeft geadviseerd, is dit mijn advies (want ik heb er zelf ook zo een);
    Blijf rustig, gedraag je professioneel en ga zo met haar in discussie. Zorg dat je al je argumenten klaar hebt, zorg dat je weerleggingen hebt bedacht voor wat zij zou kunnen zeggen en ga ervoor. Zorg dat zij geen schijn van kans maakt. Zeker als je nog twee jaar les van haar hebt. Ik had dit jaar ook een redelijk "meningsverschil" met een lerares waar ik volgend jaar best weer eens les van zou kunnen hebben en ben gewoon duidelijk geweest. Misschien is de conrector een optie? Bij ons doet die niet zoveel, maar hulp van een hogere hand, iemand die echt een verschil kan maken in zo een situatie, is helemaal niet verkeerd.


    Hamartia

    Eerlijk zijn, vertellen hoe je, je voelt(gebruik de ik-boodschap, dus vertel wat jij vervelend vind) en probeer te luisteren naar wat zij te zeggen heeft. Mijn leraressen hebben ook wel eens iets niet gedaan, maar dan heeft bijvoorbeeld haar zoontje in zijn bed geplast en is ziek geweest. Als zoiets gebeurd is en de lerares het duidelijk uit legt, heb ik daar begrip voor. Dat kan gebeuren en het is al vervelend genoeg voor haar.

    Het is niet netjes wat ze heeft gedaan, maar blijkbaar wil ze een oplossing vinden samen met jou. Dus maak goed gebruik van die kans, maar wees wel eerlijk en zeg wat je voelt & denkt op een beleefde manier.


    Physics is awesome

    Mylintis schreef:
    Afgelopen vrijdag kreeg ik te horen dat ik mijn geschiedenis SE, dat ik in de SE-week gemist heb, maandag in moest halen. Door omstandigheden kon ik niet eerder leren, dus heb ik het hele weekend besteed aan geschiedenis terwijl ik me niet lekker voelde. Krijg ik vandaag op school te horen dat mijn geschiedenis lerares geen toets heeft gemaakt omdat de daar geen tijd voor had. :/
    Mijn teamleidster wist al snel van de situatie af omdat een van mijn leerkrachten boos naar haar toe ging (wat heel vriendelijk van hem was), haalde me uit de les en vertelde me dat ik het reëel moest bekijken (hier kreeg ik de neiging haar te slaan) omdat het maar een overgangstoets is en die lerares maar een mens en dat mensen fouten maken. Ook zei ze me dat de lerares waar het om gaat me vanavond zou bellen.
    Ik ben bang dat ik boos op mijn geschiedenis lerares word tijdens dat telefoongesprek, omdat ze niet eens een mailtje heeft gestuurd dat het haar niet lukte een toets voor mij te maken en ik ook nog andere toetsen in te halen heb, die ik anders geleerd zou hebben afgelopen weekend. Hoewel ik echt de neiging krijg te zeggen dat ik geen tijd heb voor die toets omdat ik ook maar een mens ben, wil ik dat -en boos worden, wat er nu aan zit te komen- het liefst vermijden, omdat ik waarschijnlijk nog twee jaar les van haar heb.

    Ik vroeg me af of jullie me kunnen helpen? Wat doen jullie als jullie boos zijn? Hoe zouden jullie zo'n gesprek aanpakken? En daarbij zorgen dat je niet al te boos wordt...


    Is het nou een examen of een OT of een AT?


    Spinning around, I'm weightless.