• Mijn vriend weet dat ik schrijf en heeft mij gevraagd een kort verhaal voor hem te schrijven. Nu heb ik een plot gecreëerd uit een droom die hij ooit had maar nu heb ik een titel nodig. Dus ik hoopte dat jullie creatieve breinen me zouden kunnen helpen :]
    Hieronder is een korte uitleg van het idee, geschreven vanuit het eerste karakter dat ik al gemaakt heb:

    Iedere twee jaar, op 15 juni, moest iedereen die 18 of ouder was naar de Poorten. Het idee van de Poorten klonk simpel; Boven iedere poort stond een baan of een doel die je kon kiezen. Er waren alleen twee regels die het lastiger maakte: 1. Als je voorbij een poort bent gelopen mag je er niet meer naar terugkeren. 2. Er kunnen maar een beperkt aantal mensen door een poort. Dit was afhankelijk van het doel of de baan, maar meer dan vier mensen kwam niet vaak voor. Ik was vastberaden een goede baan te krijgen maar daarvoor moest je snel zijn. Met al die mensen was het noodzakelijk zo snel mogelijk bij een goede deur te komen, voordat die weer sloot. Op het moment dat je zo'n poort doorliep kreeg je meteen alle kennis die je nodig had om je baan of doel te voltooien. Niemand wist hoe het werkte, de mensen die op hun zeventigste terugkeerde spraken geen woord over hun ervaring. Het was een groot mysterie waarmee we allemaal te maken kregen.
    Voordat je oud genoeg bent om te mogen heb je gewoon school om algemene basiskennis op te doen.

    Hopelijk is dat een beetje duidelijk :]

    [ bericht aangepast op 15 juni 2014 - 16:02 ]


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Ik heb geen idee of dit iets voor je is...

    - Het Onbekende.
    - De poort des levens.
    - Vijftien juni.
    - Onzekere poorten.


    Normal is an illusion. What's normal for the spider, is chaos for the fly.

    Het enige wat bij mij opkomt is "De Poorten". Maar als het gaat over iemand die dan te laat is o.i.d kan je gaan voor Gesloten? Idk, ik ben hopeloos in titels :')


    -

    Het hangt eigenlijk ook een beetje af van de soort opdrachten (daar kan ik me namelijk niet echt iets bij voorstellen) Maar ik stem op twee van de hierboven genoemden, ik vind "De Poorten"(ik zou de weglaten) en "Vijftien juni" inderdaad mooi.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Het gaat over vijf verschillende mensen, dus het kan niet echt gebaseerd zijn op een opdracht. Maar denk dat ik voor Vijftien Juni ga :]


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Sta nog op een ander acc


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Leuk idee voor een verhaal... Het zal alleen een stressvolle droom geweest zijn :O


    Hamartia