Zelf heb ik hier weinig last van, eigenlijk. Ik denk dat dat ligt aan dat ik weet waar mijn prioriteiten liggen, zoals Hashirama al zegt.
Ik ben geen expert hierin, maar misschien kan je proberen om er achteraf realistisch over na te denken (op het moment dat je je niet meer zo eenzaam voelt, want negatieve emoties beïnvloeden je denkvermogen) en dan te beseffen dat er eigenlijk geen reden voor is. Je moet tot je laten doordringen dat er op zo'n moment niks verloren is en dat persoon het helemaal niet zo negatief bedoelde. Wanneer je dát beseft, zul je er waarschijnlijk veel minder last meer van hebben. (Ik ga er nu van uit dat je situaties bedoelt waarin het eenzame gevoel niet op zijn plek is).
Maar, als diegene die jou een eenzaam gevoel geeft, gewoon één of andere trut is, moet je het negeren en proberen te beseffen dat je boven diegene staat! Zo'n persoon heeft namelijk helemaal níks over jou te vertellen, dus voel je er niet rot over en denk: 'ach, ik heb toch niets met dit persoon te maken.'
~ Probeer dus realistisch na te denken over de situatie, de persoon tegenover je, de woorden en de reden waarom die persoon dat zou zeggen en trek er geen onjuiste conclusies uit.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt, haha... (:
Medb - Pronouced as [me-èv]