Momenteel studeer ik MBO Recht, en ik vind het leuk, maar er zijn ook veel nadelen aan. Sommige vakken interesseren me gewoon niet en die wil ik dan ook het liefst niet volgen.
Het probleem: Over een jaar studeer ik af en dan ga ik naar het HBO, maar zou ik doorgaan met Rechten zou ik ver moeten reizen, omdat de school bij mij in de buurt op zijn netst gezegd shite is.
Maar dan krijg k de exact zelfde vakken, dezelfde stof (enkel iets uitgebreider) en dat voor minstens 2 á 3 jaar.
Hierom twijfel ik ook om iets anders te gaan doen. MEM lijkt me ook wel wat. Ik wil graag iets doen in de social media en organisatie en zo. Maar ik heb dus geen idee waar ik zoiets zou kunnen vinden. (In de randstad/Brabant)
Ik dwing mezelf om naar school te gaan op het moment, gewoon vanwege de vakken die ik ook heb.
Ik maak sowieso deze studie af, maar dan?
Ga ik het risico nemen en iets heel anders doen, waarvan nog moet blijken of ik het écht leuk vind, of ga ik voor de zekere route, waar ik momenteel mezelf niet gelukkig mee maak.
En dan zou ik het mijn ouders nog moeten vertellen. De enkele mensen op Q die mijn ouders kennen weten dat ze heel supportive zijn en dat ik me daar eigenlijk geen zorgen om hoef te maken. Maar ze zijn zo ontzettend trots op me, en ik wil dat dat zo blijft. Ik weet gewoon echt niet meer wat ik moet doen...
Kan iemand me zijn oprechte mening geven? Misschien krijg ik dan weer wat rust in mijn hoofd.
Alvast bedankt.
We'll still love each other, forever and always. <3