• Dusja, ik verveelde me ook al moet ik huiswerk maken, en ging een beetje googlen. Toen stuitte ik op een artikel over pizza. En aangezien heel veel mensen heel erg dol op pizza zijn, dacht ik: Ik deel het met jullie. Het is wel een oud artikel (hij is uit 2010) maar goed:

    Pizza kan je leven redden
    Het eten van pizza is goed voor je gezondheid. In welk land zouden ze dat wetenschappelijk hebben onderzocht? Juist, Italië.

    Pizza is zo goed voor je, omdat de ingrediënten zorgen voor ‘schone’ aders. In tegenstelling tot veel ander voedsel, zorgt pizza niet voor een verstopte bloedsomloop. Ook zou het bepaalde soorten kanker voorkomen, zo beweert het Istituto di Ricerche Farmacologiche van de universiteit van Milaan.

    Aan de universiteit van Napels komen ze tot dezelfde conclusie. Niet verwonderlijk, Napels is de bakermat van de pizza.

    Hoe komt het dat pizza zo gezond is? De Italiaanse onderzoekers houden een slag om de arm. Misschien is het helemaal niet de pizza, zo zeggen ze, maar eten mensen die pizza eten überhaupt veel Italiaans eten. En dat is, door gezonde ingrediënten als olijfolie, artisjok en tomaat, een zeer gezonde keuken.

    In alle studies naar de gezondheidsbevorderende eigenschappen van pizza (het zijn er nu vijf) wijzen de Italianen wel op één belangrijk aspect. Wil je echt gezond zijn, dan moet de pizza wel op écht Italiaanse wijze en met Italiaanse ingrediënten worden klaargemaakt. Een pizza van Domino’s telt niet.


    Bron


    Wel jammer dat een Domino's pizza niet telt :/
    Om dit topic een beetje nuttig te houden: Hoe vaak eten jullie pizza?


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Licht deeg+tomatensaus+mozarella is ongezond? (cat)

    Als jij 't zegt. :Y)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik houd van pizza :9~
    En de Italiaanse al zeker. Damn. En die zijn ten minste niet zo lullig klein :'D.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Minder vaak dan ik zou willen. :'D


    A room without books is like a body without a soul. †

    Ik eet ongeveer 1x in de twee weken pizza. Maar ik denk niet dat de pizza's van Dr. Oetker zo gezond zijn.


    Hurry up, We're dreaming!

    Ja, want pizza is een groente. Als dit waar is zouden ze de nadruk veel meer moeten leggen op de gezonde dingen die op de pizza gaan en het verse deeg, anders gaan (een bepaald soort) mensen dit gebruiken als excuus om veel pizza te eten.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."