• Dusja, ik verveelde me ook al moet ik huiswerk maken, en ging een beetje googlen. Toen stuitte ik op een artikel over pizza. En aangezien heel veel mensen heel erg dol op pizza zijn, dacht ik: Ik deel het met jullie. Het is wel een oud artikel (hij is uit 2010) maar goed:

    Pizza kan je leven redden
    Het eten van pizza is goed voor je gezondheid. In welk land zouden ze dat wetenschappelijk hebben onderzocht? Juist, Italië.

    Pizza is zo goed voor je, omdat de ingrediënten zorgen voor ‘schone’ aders. In tegenstelling tot veel ander voedsel, zorgt pizza niet voor een verstopte bloedsomloop. Ook zou het bepaalde soorten kanker voorkomen, zo beweert het Istituto di Ricerche Farmacologiche van de universiteit van Milaan.

    Aan de universiteit van Napels komen ze tot dezelfde conclusie. Niet verwonderlijk, Napels is de bakermat van de pizza.

    Hoe komt het dat pizza zo gezond is? De Italiaanse onderzoekers houden een slag om de arm. Misschien is het helemaal niet de pizza, zo zeggen ze, maar eten mensen die pizza eten überhaupt veel Italiaans eten. En dat is, door gezonde ingrediënten als olijfolie, artisjok en tomaat, een zeer gezonde keuken.

    In alle studies naar de gezondheidsbevorderende eigenschappen van pizza (het zijn er nu vijf) wijzen de Italianen wel op één belangrijk aspect. Wil je echt gezond zijn, dan moet de pizza wel op écht Italiaanse wijze en met Italiaanse ingrediënten worden klaargemaakt. Een pizza van Domino’s telt niet.


    Bron


    Wel jammer dat een Domino's pizza niet telt :/
    Om dit topic een beetje nuttig te houden: Hoe vaak eten jullie pizza?


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly



    OT: mijn zusje haat pizza dus we eten het bijna nooit ;C


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik eet heel vaak pizza en vaak ook zelf gemaakt! Op Turks brood of op deeg! Yummieee!!!
    Heeft nou nog een excuus om pizza te eten (:


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    JamesPotter schreef:



    OT: mijn zusje haat pizza dus we eten het bijna nooit ;C


    Arme jij! Hoekaniemandnietvanpizzahouden x.x


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Wentelteefje schreef:
    Ik wil pizza. Nu. :Y)


    Jaa! Ik ook. Eentje delen? c:


    Narnia taught that we must all grow up & leave our childhood behind but must never forget it.

    Mooi excuus om vaker Italiaans te eten :Y)


    Hamartia

    MAK3Y0URM0V3 schreef:
    (...)

    Arme jij! Hoekaniemandnietvanpizzahouden x.x


    Geen idee! Mijn zusje is gewoon raar! Maar pizza is mijn lievelingseten en nu eet ik het bijna nooit :'c


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Neverlands schreef:
    Ik eet elke vrijdag pizza ^^ Maar meestal zijn dat pizza's van dr. Oetker en die zijn zo ongezond dat je meteen 3 kilo aankomt.

    Dit precies.

    Zo weet ik er nog wel een: Thee helpt tegen slokdarmkanker.
    Dat komt omdat in je lichaam vrije radicalen zitten (slechte stofjes) die je lichaam van slag kunnen brengen. In thee zitten antioxidanten (goede stofjes) die de vrije radicalen neutraliseren. Dus verdwijnen de carcinogene invloeden :3


    Als dombo's konden vliegen, was het hier een enorm vliegveld.

    Samaice schreef:
    (...)
    Dit precies.

    Zo weet ik er nog wel een: Thee helpt tegen slokdarmkanker.
    Dat komt omdat in je lichaam vrije radicalen zitten (slechte stofjes) die je lichaam van slag kunnen brengen. In thee zitten antioxidanten (goede stofjes) die de vrije radicalen neutraliseren. Dus verdwijnen de carcinogene invloeden :3


    Dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat groene thee goed is voor je metabolisme/stofwisseling.


    26 - 02 - '16

    Mooi, pizza is namelijk verrukkelijk. :Y)
    Mijn vader is pizzabakker, hehehehe.

    Nooit. Ik lust geen pizza, dus zo doende (:


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Ik eet niet zo heel vaak pizza. Een keer per twee maanden, als ik geluk heb? Ik houd er wel van om pizza te maken though. Maar er zit ook knoflook op pizza, dat is ook goed voor de bloedsomloop.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik eet nooit pizza want ik lust het niet. In Italië heb ik wel eens pizza gegeten en toen vond ik het wel lekker, maar zo'n diepvriespizza eet ik niet graag :/

    PIZZAAAAAA(H)(H)(H) Dat ga ik straks eten:D


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Moth schreef:
    Wa 'n bullshit. :v)


    Licht deeg+tomatensaus+mozarella is ongezond? (cat)


    quidquid excusatio prandium pro

    The... praktisch nooit :'D.. Vind pizza nou niet zo heel lekker :'D..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you