Wiarda schreef:
Ik kan Arthur Weasley zelfs vanaf hier horen hyperventileren.
Wauw. Die hoeveelheid is sowieso al erg indrukwekkend, maar ik vind het nog veel knapper om te bedenken dat ze er dus gewoon verschijnen zonder dat je ze spaart. Tenzij iemand anders in je familie dat doet, zie ik namelijk niet helemaal in hoe dat in vredesnaam zo ver door zou kunnen gaan. x)
Dit telt misschien niet helemaal mee, maar aangezien mijn moeder blokfluitdocente is en soms lesgeeft aan klassen op de basisschool, hebben we veertig vrolijk gekleurde sopraanblokfluiten in huis. :') Als je daar nog eens de wat duurdere, houten varianten bij optelt en de alten, tenoren en bassen erbij schuift, denk ik dat we toch wel aardig dicht in de buurt van vijfenzeventig zouden kunnen komen.
Ik denk dat Arthur maar uit de buurt van deze verzameling moet worden gehouden, want we willen hem geen hartaanval geven. :'D
En tja, je zou kunnen zeggen dat mijn vader ze verzamelt, al doet hij dat zeker niet opzettelijk. Hij ging een hele tijd lang ongeveer iedere week twee dagen naar Den Haag (denk ik? het zou ook een andere stad geweest kunnen zijn) waar steeds een badeendje in zijn hotelkamer stond. Hij is het soort man dat het niet kan laten alle kleine gratis dingetjes in te pakken als hij denkt dat hij er misschien iets aan heeft en aangezien hij bovendien onze hond steeds ontzettend blij maakte bij aankomst thuis omdat ze gewoon wíst dat hij weer een badeendje bij zich zou hebben, kon hij het nooit over zijn hart verkrijgen een eend te laten liggen, dus is de collectie onbedoeld behoorlijk gegroeid over de jaren.
Inmiddels is de stroom zo goed als opgedroogd, omdat hij niet meer zo vaak als vroeger bij dat specifieke hotel overnacht, maar we zullen sowieso niet snel een tekort hebben, waarschijnlijk. Het ergste is nog wel dat we bijna letterlijk iedere keer dat we ergens komen een paar badeendjes achterlaten - vakantiehuisjes, mijn grootouders, vrienden van mijn ouders, zelfs een vriendin van me fietste laatst naar huis en kwam er daar achter dat mijn moeder drie badeendjes in ieder van haar fietstassen had gestopt - en er toch nog zoveel in ons bezit hebben. We raken ze aan de straatstenen niet kwijt. :')
Wow, vijfenzeventig blokfluiten is ook erg indrukwekkend. Misschien nog wel indrukwekkender dan gratis badeendjes, want blokfluiten moet je allemaal stuk voor stuk kopen. :'D
"Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan