[Laat ik het eens in de hij-vorm gieten :')]
Ravi Samir N'avale
Nog voordat de eerste zonnestralen door de mist heen prikken, begeeft Ravi zich naar buiten. Met een donkergroene trui die hem warm moet houden deze ochtend, loopt hij over het met zand aangelegde straatje achter de herberg langs naar het pad ervoor. Een aantal meter verderop bevinden zich een aantal winkels, waaronder een kledingwinkel en een bakkerij. Ravi had Vaillé gisteren beloofd om haar nieuwe zacht roze, zoals zij dat zei, jurk op te halen bij Evanjelin Brentwood, de eigenaresse van de kledingwinkel. Dit zal hij na zijn bezoek aan de bakkerij meteen doen.
Onderweg naar de bakkerij komt Ravi al vele mensen tegen, ondanks het feit dat het nog best vroeg is. In Aelley is dit echter een normale zaak. Hier begint de dag, en dan met name voor de mensen met een eigen zaak, zeer vroeg en na hier te zijn opgegroeid, bis Ravi daar wel gewend aan geraakt. Zeker nu hij al vijf jaar in het bezit is van de herberg in Aelley die hij samen met zijn zus, Vaillé, bestuur. Al vijf jaar brengt hij mensen onder en zorgt hij ervoor dat zij een verzorgt verblijf hebben. Dit doet hij echter niet alleen voor mensen van de Rueri. Er zijn namelijk ook magische wezens welkom, al hebben Vaillé en Ravi hier verschillende meningen over. Vaillé heeft het niet zo op magische wezens en zal deze gasten dan ook door verwijzen naar Ravi. Waarom Vaillé niet gesteld is op magische wezens, is voor hem echter niet duidelijk. Toch accepteert hij haar, maar dat betekend niet dat hij ze zijn gastvrijheid zal weigeren.
Eenmaal aangekomen bij de bakkerij, haalt Ravi zijn dagelijkse etenswaar op wat bestaat uit een aantal normale broden en wat luxere. Ook neemt hij deze keer een lekkernij voor Vaillé mee, aangezien zij dit een aantal dagen geleden ook voor hem heeft gedaan. Vaillé en Ravi wisselen per week van taken zo zal Ravi over een paar dagen weer afgelost worden door Vaillé en zal zij diegene moeten zijn die door de mist naar het dorp moet lopen.
Met de broden in een grote papieren zak loopt hij terug de straat op. Met deze broden zal hij zijn gasten een ontbijt geven, echter is dit wel tegen een bepaalde prijs, aangezien hij zelf ook brood op de plank wil hebben. Hoewel hij het bijna vergeten zou zijn, loopt hij toch de markt op om een aantal stukken groente te halen voor de gasten die hem hier op aan hadden gedrongen. Normaal haalt Ravi een standaard hoeveelheid van zijn benodigde groentes, maar dit keer zijn er gasten die het niet eens zijn met de groentes die er bij hem op het menu staan. Daarom laat hij Vaillé vanavond met wat andere groentes koken. “Goedenmorgen, Ravi.” begroet de man achter de kraam hem, waarna hij een papieren zak in zijn hand neemt en vervolgens met zijn andere hand naar de aardappelen gaat. “O, dit maal heb ik een andere bestelling, Rutger, maar toch bedankt.” Ravi glimlacht vriendelijk naar de man en gaat met zijn ogen langs de groentes die voor zijn neus staan uitgestald.
“Bedankt, Rutger, en succes nog vandaag.” zegt Ravi nadat hij een aantal munten heeft ingewisseld voor een zak vol groenten. Dit zal zijn klanten vast tevreden stellen, hoopt hij. Met een hoofdknik nemen de mannen afscheid en begint Ravi aan zijn terugtocht naar huis. Echter voordat hij de straat met kraampjes voorbij is, trekt iets of beter gezegd iemand zijn aandacht naar zich toe. Bij een kraampje met fruit waarvaan en oude vrouw de eigenaresse is, bevind zich een vrouw die Ravi vaag bekend voorkomt, maar hij kan haar gezicht maar enkele seconden bekijken voordat zij haar donkerbruine kap opzet. Ravi houdt tijdens het lopen zijn blik op haar gevestigd, maar wanneer hij haar gepasseerd is, kijkt hij niet meer om.
Een geïrriteerde zucht verlaat zijn lippen, wanneer hij beseft dat hij de jurk van Vaillé is vergeten te halen. Ravi zat weer eens te diep in gedachte, ditmaal over de vrouw wie hij eerder deze dag op de markt zag, tijdens zijn terugtocht. Hij is al te ver om nog terug te gaan, aangezien hij dan te laat zou zijn om zijn herberg te openen, maar Ravi beloofd zichzelf om vanmiddag terug te keren naar het dorp om alsnog haar jurk op te gaan halen, zodat hij nu de herberg kan openen op de tijd dat mensen van hem gewend zijn. Wanneer de zon boven de winkels en huizen aan de oost kant van het dorp uitkomt, zal de herberg zijn deuren openen.
Na zijn terugkomst heeft Ravi al zijn pas gekochte spullen opgeborgen en heeft hij de herberg geopend op het moment dat hij de zon zag verschijnen. Enkele mensen hebben zijn herberg al betreden en voeren gesprekken aan de houten ronde tafels waar Vaillé hen al heeft bediend. “Vaillé, zou je de kamer van meneer Ryder op orde kunnen brengen?” vraag ik haar, wanneer Garret zijn stem mijn oren bereikt. “Als jij de bestelling van de tafel in de hoek op zou willen nemen” antwoord ze. Vaillé gaat er vanuit dat ik dat zal doen, aangezien ze Garret begroet wanneer ze hem passeert om de trap op te gaan.
“Morgen Ravi,” begroet Garret hem. Vanachter de bar kijkt Ravi op om hem vervolgens een vriendelijke glimlach te schenken en te begroeten. “Beviel de overnachting?” vraagt Ravi hem geïnteresseerd. Ook al weet Ravi dat de meeste mensen hier graag overnachten, zal hij altijd vragen naar hun verblijf. Ten eerste is hij geïnteresseerd in de mensen en ten tweede zou hij het op prijs stellen om te horen te krijgen wat hij zou kunnen verbeteren en of hij wat zou moeten verbeteren of veranderen.
“Nog nieuws?” vraagt Garret, waarna ik hem aankijk en na even na te hebben gedacht, knik ik. “Ik heb vernomen,” de volume van Ravi zijn stem daalt en zijn ogen gaan razendsnel alle gasten langs die zich nu in de herberg bevinden om te kijken of er geen schorem aanwezig is, “dat er gisteren weer een inval is geweest waar magische wezens bij aan te pas kwamen”. Garret is evenals velen in zijn herberg een rebel, dus aan hem kan hij deze informatie wel vertellen. Toch heeft hij liever niet dat andere mensen zijn gesprekken volgen en dus houdt hij tijdens een gesprek altijd de overige gasten in de gaten. Ravi werpt hem een dankbare, maar serieuze blik toe, terwijl hij de munten van het hout van de bar in zijn hand schuift. Verder weet Ravi dat het om een hoeveelheid van drie gaat, maar of ze alle drie wat weg hadden van magische wezens weet hij niet. Ook zal hij dit niet zomaar weggeven, tenzij Garret hier naar zal vragen.
[ bericht aangepast op 8 juni 2014 - 21:04 ]
'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'