• Ik zou heel graag enkele tips krijgen om een handtekening per post van een celeb te ontvangen. Ik ben van enkele mensen fan (uit het Verenigd Koninkrijk en eventueel de Verenigde Staten) en ik dacht: laat ik het gewoon eens proberen.
    Als je ervaring hebt met het vragen naar een handtekening per brief, laat dan zeker een reactie achter.
    Hoe zit dat met postzegels? (ik woon wel in België...) Ik heb ook al gelezen op een Engelse site dat je meer kans maakt als je al een geadresseerde envelop met postzegel in je envelop met brief stopt. Maar welke postzegels moeten dan op die envelop waar mijn adres op staat? Dezelfde als degene die ik verstuur naar het fanadres?
    En wat zijn nog dingen die ik moet weten?

    Als jij ooit al eens een handtekening opgestuurd gekregen, ben ik benieuwd van wie!
    Bedankt. (:

    [ bericht aangepast op 29 mei 2014 - 22:33 ]


    Everything... affects everything

    Ik denk dat je dat best eens op het postkantoor vraagt ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ik heb nog nooit een handtekening opgestuurd gekregen, wel zelf gevraagd :)

    Ik heb die van Tim Douwsma, ik had die van Savannah Stevenson en Jeremy Taylor (actrice en acteur uit Wicked in Londen) kunnen hebben als Jeremy niet weggelopen was voor mij en er niet allemaal mensen voor mij stonden toen Savannah naar buiten kwam.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik heb de handtekening van Frans Bauer :'D hij kwam optreden op mijn camping van vorig jaar xd.

    OT: geen idee, ik wil dit eigenlijk ook wel weten. Ik heb wel ooit een gesigneerde cd bestelt, maar dat is toch wel anders.

    [ bericht aangepast op 29 mei 2014 - 22:36 ]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Als ik mij het goed herinner moet je een soort formulier er bij steken zodat zij dat kunnen omruilen voor de juiste frankering. Maar dat is echt al heel lang geleden dat iemand dat mij eens zei.

    Ik heb wel al eens een kerstkaartje en een verjaardagskaartje kunnen lospeuteren bij kleine bands voor mijn zus en die vonden niet dat ik het moest vergoeden.

    Ik heb wel meerdere handtekeningen, maar deze zijn van concerten. De enige die ik opgestuurd heb gekregen was van Flyleaf en The Hype Theorie omdat ik iets gewonnen had.

    [ bericht aangepast op 29 mei 2014 - 22:40 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Alvast bedankt voor de reactie's! Leuk om te horen. Ik was van plan om het even te vragen in het postkantoor, maar wie weet is er hier wel iemand die weet welke postzegels, etc. ik moet gebruiken!


    Everything... affects everything

    @Avarosa ik heb van dat formulier ook al gehoord. Ik twijfel daarom of het beter is om zo'n formulier erbij te stoppen of een postzegel.

    [ bericht aangepast op 29 mei 2014 - 22:49 ]


    Everything... affects everything

    Ik weet het!
    Je moet er iets instoppen waarvan je wilt dat ze het tekenen, plus inderdaad een envelop met een postzegel en je adres. De postzegel is niet heel moeilijk, je hebt namelijk zegels voor Nederland, Europa en de rest van de wereld. UK is dus binnen Europa en dan vraag je bij het postkantoor of iets dergelijks gewoon voor een zegel voor Europa. Die kost geloof ik rond een euro, dus je moet er twee hebben. Eentje om hem te sturen en eentje om op de envelop die je meestuurt te doen.


    Your make-up is terrible

    Oh, mocht je een obsessed fan zijn, doe er dan een lik-envelop bij. ^^


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    @Assassin: erg bedankt!!
    @JamesPotter, haha geniaal :')


    Everything... affects everything

    Als er iemand nog tips heeft voor het schrijven van de brief: let me know. (:


    Everything... affects everything

    Ik heb nog nooit een fanbrief geschreven, dus i don't know.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    De enige fangirl dingen die ik ooit heb gedaan is een priveberichtding gestuurd op instagram.
    Telt dat ook? ;$


    wat was dit ookalweer

    Even kijken. Ik heb stage gelopen bij de Bruna met een PostNL servicepunt.
    Je hebt in Nederland inderdaad Nederlandse zegels van €0.64 en voor het buitenland heb je een postzegel van €1,05. Vroeger zat er inderdaad verschil tussen Europa- en wereldzegels, maar dat is nu een gezamenlijke postzegel.
    Alleen is het punt dat er in het buitenland andere postzegels gehanteerd worden. Dus wanneer jij hen iets opstuurt met een envelopje erin, met al een opgeplakte postzegel, kan het zijn dat die frankering in Engeland te weinig is, zodat de celeb alsnog bij moet plakken.
    Daarbij moet je opletten met het versturen dat je genoeg zegels plakt.
    Elke brief tot en met 20 gram, moet worden gefrankeerd met één postzegel.
    Elke brief tot en met 50 gram, moet worden gefrankeerd met twee postzegels.
    Elke brief tot en met 100 gram, moet worden gefrankeerd met drie postzegels.
    Ook moet je erop letten dat wanneer je iets naar het buitenland stuurt er een priority sticker op zit geplakt. Dit zorgt ervoor dat de brief sneller verstuurd wordt, dan dat je het zonder die sticker zou versturen.


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    @Selle, bedankt dat je reageerde! Ik heb het even opgezocht en hier in België heb je een postzegel voor binnen Europa en dan nog één apart voor de wereld. Ik zou dus die voor Europa moeten hebben. Wat moet ik dan kleven op die andere envelop (degene die erin zit)?

    [ bericht aangepast op 30 mei 2014 - 17:20 ]


    Everything... affects everything

    Ik heb geen idee, maar ik heb het handtekening van J.K. Rowling in "Een Goede Raad" en daar ben ik best wel trots op (:
    Veel succes, trouwens!


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried