Hier is het! Het is een hoofdstukje uit een verhaal waar ik nog mee bezig ben, maar waar ik helemaal mee vast zit.
Lachend bleef ik op de grond liggen. Ik was zojuist vol op mijn bek gegaan, nadat mijn hak ergens achter was blijven haken. Lily stond zich met een hand vast te houden aan een boom, terwijl ze met haar andere hand haar buik vast hield. De tranen stroomden over haar wangen van het lachen. Anouk daarentegen lag naast mij schaterlachend over de grond te rollen. Langzaam werd onze slappe lach wat minder, waarna Lily de boom los liet en overeind hielp. Samen trokken we Anouk overeind, die nog niet helemaal bijgekomen was. Ze was dan ook iets verder heen dan ik en Lily. We deden een poging om een paar meter verder te komen, wat niet helemaal lukte. Na drie stappen rukte Anouk zich los, om de bosjes in te strompelen en haar maag te legen. Lily stond haar haar vast te houden, terwijl ik een taxi belde. Het zag ernaar uit dat we anders lopend niet thuis zouden komen. 'Taxi's coming.', mompelde ik tegen hen. Anouk stond ondertussen al rechtop. Daarmee herinnerde ik me ook dat mijn geld op was. 'Lily? Do you have any money left?' Aan Anouk hoefde ik het niet te vragen, die had niets meer over. Terwijl Lily stond te zoeken naar geld, hield ik Anouk even vast. Nu pas merkte ik het bankje op, een paar meter verder. Rustig liep ik er met Anouk heen, al trok ik haar er meer heen. Lily kwam - haar geld tellend - naar ons toe gelopen. Eenmaal klaar met haar rekensommetjes, beantwoordde ze mijn vraag. 'I've got ten pounds left. Is that enough?' Ik knikte van wel, aangezien ik te druk bezig was met Anouk, die niet eens meer overeind kon blijven zitten. Lily plofte aan de andere kant van Anouk neer. Ik kende hen nu zo'n vijf jaar, vanaf de brugklas. We waren niet meteen vriendinnen geweest, integendeel. Anouk en ik hadden eerst flink ruzie gehad - waarover kon ik me niet eens herinneren - om er later achter te komen dat we elkaar toch wel mochten. Ik werd al snel uit mijn gedachtes gerukt door de taxi, die eindelijk de straat in kwam rijden. Ik sleepte Anouk mee, waarna ik haar naast mij op de achterbank dumpte. Lily noemde snel Anouks adres op, aangezien we daar bleven slapen. Haar ouders waren niet thuis, dus dit was een mooie kans om geen boze ouders op ons dak te krijgen omdat we ons bezopen hadden. Anouk liet haar hoofd op mijn schouder vallen, terwijl ze giechelend met mijn haar speelde. Ik hoorde haar wat mompelen, maar schonk er geen aandacht aan, totdat ze me in een knuffel trok en zei; 'You smell nice.' Ik bedankte haar, waarna ik me voorzichtig uit haar onmogelijke knuffel losmaakte, we zaten immers op de achterbank van een taxi en ze was dronken, dan gaat knuffelen niet zo gemakkelijk. Na een kleine tien minuten stopte de taxi alweer, waarna ik Anouk de auto uit hielp en Lily de chauffeur betaalde. Ik viste de huissleutel achter het vogelhuisje vandaan, die aan een van de bomen in de tuin stond. Toen ik terugkwam, hielp Lily Anouk overeind, die giechelend op de grond was gaan zitten. Snel maakte ik de deur open, waarna Anouk naar binnen stormde, zichzelf op de bank stortte en in slaap viel. Lily legde een deken over haar heen, waarna we naar boven liepen om ook zelf te gaan slapen.
Concordia res parvae crescunt