• Hoe doen jullie dat, efficiënt een tas inpakken?
    Met ons leerjaar gaan we namelijk op kamp -naar Berlijn!- voor een kleine week: zondagochtend vertrekken we en donderdag komen we 's avonds weer terug. Ik wilde beginnen met mijn tas pakken, tot ik me realiseerde dat ik dan alles net als voorgaande jaren netjes klaar zou leggen, het vervolgens in een te kleine tas zou stoppen, alles er weer uit zou moeten halen en weer opnieuw beginnen. Dit jaar heb ik het voornemen het in één keer te doen. (:
    Hebben jullie tips voor me? Hoe zouden jullie een tas voor zo'n gebeurtenis in pakken?

    (Geen idee of het topic hier goed staat, sorry als dat niet het geval is)


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Wacht met kousen en ondergoed tot het einde, die kan je altijd wel ergens tussen proppen. En niet te veel dikke truien, die nemen namelijk veel plaats in.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Ik schrijf van tevoren op een blaadje wat ik moet meenemen, vraag aan mijn moeder of ze mijn lijstje wilt controleren en begin dan met inpakken. Meestal kun je dan al van tevoren inschatten hoe groot je tas moet zijn.
    + Ik doe eerst de broeken, dan mijn shirts en dan mijn schoenen erin. Lingerie en sokken prop ik waar ik nog plaats heb en mijn make-up tasje leg ik bovenop. Ik heb zelfs maar een weekendtas nodig gehad toen ik een midweek naar Parijs ging.

    [ bericht aangepast op 28 mei 2014 - 16:04 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik zag ooit eens deze video en sindsdien vouw ik mijn meeste kledij op deze manier of op nog efficiëntere manieren.



    Efficiënt vouwen is de manier voor mij om genoeg kleren mee te kunnen nemen op trektocht. :Y)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik zoek altijd alles bij elkaar op het laatste moment en prop het in een tas. Wonderbaarlijk genoeg ben ik nog nooit iets vergeten. :Y)


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Bedankt voor de tips allemaal! Ik krijg daadwerkelijk zin om mijn tas te pakken om te kijken of het nu goed zal gaan, haha.
    @Mascot, dat vergeet ik altijd, niet teveel dikke truien mee. Dit jaar is mijn oplossing om hem gewoon aan te doen, scheelt weer kostbare ruimte. ^^
    @Videnda, een midweek Parijs redden op een enkele weekendtas verdient wel wat respect. (: Ik overweeg nog of ik een sporttas van mijn broer ga pakken of ook een weekendtas.
    @Scandal, dat is echt handig, dank je! Alleen nog een filmpje zoeken van hoe ik makkelijk een broek op kan vouwen en het zal wel passen. :Y) Het scheelt wel dat ik niet zoveel verzorgingsspullen heb als dat meisje.
    @Oberyn, hé, die strategie komt me heel bekend voor. :'D


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Videnda schreef:
    Ik schrijf van tevoren op een blaadje wat ik moet meenemen, vraag aan mijn moeder of ze mijn lijstje wilt controleren en begin dan met inpakken. Meestal kun je dan al van tevoren inschatten hoe groot je tas moet zijn.
    + Ik doe eerst de broeken, dan mijn shirts en dan mijn schoenen erin. Lingerie en sokken prop ik waar ik nog plaats heb en mijn make-up tasje leg ik bovenop
    . Ik heb zelfs maar een weekendtas nodig gehad toen ik een midweek naar Parijs ging.
    ik ging 14 dagen naar noorwegen ik had een weekendtas mee :') van Efficiënt pakken gesproken


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Hoeveel kleding had je dan mee of hoe kwam dat? Vertel me je geheim. :'D


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Mylintis schreef:
    Hoeveel kleding had je dan mee of hoe kwam dat? Vertel me je geheim. :'D
    Alles. 6 truien, zeker tien shirts (lange en korte mouwen), 6 broeken, toiletgerief... Schoenen moesten er niet bij dat er even bij gezegd en ik heb gewoon gepuzzeld tot het past tbh

    [ bericht aangepast op 28 mei 2014 - 16:44 ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Waarom verbaast dit me niet?
    Ik stapel altijd aan de hand van een lijstje; eerst de broeken (zo lang en dun als mogelijk in je tas), dan shirts rechts, een handdoek links, schoenen aan de zijkant, ondergoed en kousen er tussen proppen en de make up tas vanboven. Alles past altijd in mijn weekendtas :Y)
    Ik geloof in je, Nien!

    [ bericht aangepast op 28 mei 2014 - 16:45 ]


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Aw gaaf! Ik ga ook met school naar Berlijn (: Wanneer ga jij? & Mijn tas inpakken is meestal echt een mess, ik probeer altijd aan iedereen te vragen wat hun mee nemen en denk aan de belangrijkste dingen die je daar sowieso niet kunt kopen :Y)


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Alle kleding proppen op de plaatsen waar nog geen snoep ligt. (cat)

    Nee, om eerlijk te zijn heb ik helemaal geen efficiënte manier. Ik neem gewoon een grote koffer mee. Al mag dat dit jaar niet, dus ik ga waarschijnlijk nog in de knoei komen.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    @Mascot, als dat allemaal in een tas paste, dan kan ik zeker een weekendtas gebruiken! (dit is het punt waar ik over optimistisch word, haha)
    @Stephanie, eventueel omdat ik je verteld heb hoe slecht ik was met pakken. Alleen maar optioneel. En bedankt voor je geloof, dat doet me goed. (:
    @Tootles, ik ga zondag 1 juni (om 8.00 's ochtends! Schandalig...) weg en kom 5 juni terug. Jij dan? Heb er echt super erg zin in, vooral omdat we zoveel historische en culturele dingen gaan bekijken! Waar gaan jullie allemaal naar toe? Dat is trouwens ook een handige, wat ik daar niet kan kopen. Dank je!


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    @Jip. Whut? Wie heeft ons verboden een koffer mee te nemen? De wereld is oneerlijk. En top dat jij zoveel snoep meeneemt, scheelt mij weer een uitstapje naar de winkel. (:


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Alles oprollen. Serieus dit helpt heel goed met plek besparen en zo kreukt alles ook veel minder snel. Een van de vele trucjes die we op scouting hebben geleerd. Als je een rugzak meeneemt zou ik je ook aanraden de zwaarste spullen onderin te doen omdat dat zo minder zwaar lijkt. Sowieso altijd je pyjama en tandenborstel etc. Bovenop zodat je die s'avonds kan pakken zonder heel je tas overhoop te halen. Je sokken en ondergoed tussen alle gaatjes proppen.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Ik rol de kleding altijd op en stop mijn zakken altijd vol. En dan duw ik gewoon tot mijn tas dichtgaat (:


    Take risks and conquer your fears.