Julian Evans
Ik loop naar kamer 04. Als ik langs Suzanna loop, leg ik mijn hand op haar schouder, en geef ik haar een kus. 'Succes' fluister ik. Dan loop ik door naar kamer 04. Ik ga daar in de stoel zitten. Er komt een vrouw binnen met een map van 200 paginas dik. 'Laat je niet ontmoedigen door de aantal vragen, Het zijn 20 verschillende catogorien, en elke catogorie heeft 10 vragen, dus je moet 200 vragen invullen' ze legt de map op de tafel
neer, samen met een pen en een glas water. 'Bedankt' zeg ik met een stem die niet van mij lijkt te zijn. Hij is te hoog, te schel. Ik sla de map open. Het eerste vak is zo te zien Factie geschiedenis. Mooi zo, mijn lievelingsvak. De eerste vraag is een instinker. Wat is de oorzaak van de oorlog, wat de facties aanduiden? Schrijf het per factie op Ik begin met schrijven. Abgenation: egoisme, Amity: Agressie, Erudite: onwetendheid, Candor: oneerlijkheid, Dauntless: lafheid. Ik lees de volgende vraag: Waar dragen de 5 facties aan bij in de maatschappij? Schrijf de hoofdsectors op Mijn pen vliegt het papier over. Abgenation: onzelfzuchtige leiders, Candor: betrouwbare en evenwichtige hoeders van de wet, Erudite: Intilligente leraren en wetenschappers, Amity: begripvolle adviseurs en toezichthouders, Dauntless: Onverschrokken bewakers tegen de gevaren van binnen- en buitenaf.
(verdere vragenlijst+antwoorden van Julian)
Hoe zijn de facties ontstaan? geef een goede beschrijving
Onze voorouders beseften dat de wereld, die vol oorlog zat, niet veroorzaakt werd door politieke overtuigingen, geloofsovertuigingen, ras of natinalisme. Zij kwamen erachter dat het een tekortkoming in de menselijke aard was. omdat de mens, hoe dan ook, instinctief geneigd is tot het kwade, in welke vorm dan ook. Daarom verdeelden zij zich in 5 facties, die ernaar streefden om die specefieke eigenschappen uit te roeien die volgens hen verantwoordelijk waren voor de chaos in de oude wereld
Wat zijn de symbolen voor de facties in de kiesceromonie? En waarom denk je dat de facties die symbolen gekozen hebben?
Abgenation: Grijze stenen: Ik denk dat ze hiervoor gekozen hebben, omdat als je over straat loopt, je niet op de stenen let. En dat is ook 1 van de doelen van Abgenation. Ook de kleding daar is grijs, en daarom denk ik dat ze grijze stenen gekozen hebben. Stenen helpen ook bij bijvoorbeeld huizen bouwen.
Erudite: water: Ik denk dat Eruditie voor water heeft gekozen, omdat Water helder is, en als je ergens iets vanaf weet, is dat 'helder' voor je. En ook bij deze factie hebben de factie en het kiesceremonie symbool dezelfde kleur.
Amity: Aarde: Voor veel mensen is aarde rustgevend. En de mensen uit Amity willen graag de rust bewaren, dus denk ik dat ze daarom aarde gekozen hebben.
Dauntless: Gloeiende kolen: Ik gok dat ze hiervoor gekozen hebben, omdat over hete kolen lopen, moed vereist, de deugd die Dauntless het meeste waardeert.
Candor: glas: ik vermoed dat ze voor glas hebben gekozen, want eerlijkheid is zo helder als 'glas'
Wat staat er symbool voor de facties?
Abignation: 2 ineen verstrengelde handen
Amity: boom
erudite: oog
Candor: weegschaal
Dauntless: vuur
Ik zucht. De helft van het eerste vak af.
I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.