• Hoi!

    Al een tijdje zit ik erover na te denken om mijn oude verhalen in een nieuw jasje te doen. Nu ben ik wat aan het puzzelen geweest en uitgekomen tot dit. Graag vraag ik jullie eerlijke mening over wat jullie ervan vinden. Het zal nu waarschijnlijk raar in de ogen/oren klinken, maar ik zal zorgen dat alles goed overloopt etc. ^^

    Onder deze spoiler zie je de oorspronkelijke verhaallijnen:

    Beat the Cold.
    Belle (18), wordt na honderd jaar ingevroren te zijn wakker.
    Ze is haar geheugen helemaal verloren en moet dus weer overnieuw beginnen met het vertrouwen van mensen. In het begin weet ze niet waar ze is, en waar haar vader, moeder en broertje zijn. Iedereen verzwijgt het haar dan ook in het begin, maar hier is ze niet tevreden mee. Duizenden vragen sieren door haar heen.
    Waarom mag ze het lab niet uit? Waarom heeft ze het altijd zo koud? Waar is iedereen die ze kent?
    Waarom komt niemand haar bezoeken?Na een tijdje komt ze erachter dat ze een auto-ongeluk heeft gehad en op sterven na dood lag. (In een hele zware coma.) De dokters gaven haar ouders 2 keuzes: Of de stekker eruit trekken, of haar in laten vriezen en haar mee laten doen aan een nieuw project, zodat ze mogelijk over 100 jaar weer verder kan leven. Tegen alle verwachtingen in, wordt ze dan ook wakker. Langzaam moet ze weer aan alles wennen, lange afstanden lopen, vast voedsel verdragen, leren schrijven...
    Ze ontmoet Ash (20) Hij loopt zijn hele studie (5 jaar) stage in het lab. Belle is zijn grote project. Hij onderzoekt haar dan ook regelmatig.Vooral als ze ontdekken dat ze het maar niet warm kan krijgen. Ze is steenkoud. Wat ze ook aanheeft en hoe warm het ook in haar kamer is.
    De weken gaan voorbij, en ze is nog steeds even koud als toen ze uit de kist stapte.
    Ash denkt doordat het komt omdat ze zo lang ingevroren heeft gezeten. Dat de kou na al die jaren in haar lichaam is getrokken. Belle kan het niet geloven en snakt naar warmte. Ze is dan ook vaak chagrijnig en komt harteloos over. Ook mist ze haar familie en vrienden.
    Hierdoor ontstaan er enige conflicten en problemen tussen haar en Ash. Maar ze zetten door.
    Zal Belle het ooit weer warm krijgen? Zal ze wennen aan haar nieuwe leven? Haar studie hervatten, nieuwe vrienden maken... Zal het uiteindelijk goed komen?

    Death Lottery.
    Het is het jaar 2025.
    De wetenschappers zijn tot de conclusie gekomen dat 1/3 van de wereldpopulatie moet sterven. Er is niet genoeg eten meer om alle mensen te voeden, water tekort en de lucht is ernstig vervuild.
    Massamoord is de enige optie. Kernbommen zijn niet voldoende. Er worden de wreedste manieren verzonnen om hun eigen soort om zeep te helpen.
    De dichtbevolkte landen zullen als eerst aangepakt worden. De lichamen van de miljoenen afgeslachte mensen zullen worden gebruikt om een fossiele brandstof en voedingsbodems voor de boeren te maken.

    Maar omdat massamoord niet voldoende is, word er een loterij georganiseerd doormiddel van het burgersysteem.
    Alle rijke mensen met veel geld en een hogere status worden beschermd, maar de gewone burgers niet.
    De mensen die ervoor kiezen om vrijwillig te sterven, mogen zelf beslissen hoe ze willen sterven. Snel, langzaam, pijnlijk of vredig.
    New-York, Los Angeles, Beijing, India, Europa (Een aantal landen, waaronder Engeland) en Latijns-Amerika moeten alle mensen wie een strafblad hebben, voor 18:00 uur op de eerste dag van juni, afschieten. Wie niet naar Amerika luistert, zal sterven. Veel landen sluiten zich daarom bij hen aan en niemand lijkt meer veilig te zijn...
    Dit verhaal lees je uit de 20 jarige Nicole. Een arm meisje dat uit ook uitgeloot wordt.

    Gebaseerd op dit artikel.

    En dit is mijn nieuwe. Het gaat een trilogie worden. Of dat is de bedoeling, hehe. Misschien nog een deel vier (een uiteindelijk plot waarin alles samenkomt), maar dat is nog niet zeker.

    Deel één. De Liara trilogie – Beat the cold.
    Liara een meisje van achttien jaar, wordt na honderd jaar ingevroren te zijn wakker.
    Ze is haar geheugen helemaal verloren en moet dus weer overnieuw beginnen met het vertrouwen van mensen. In het begin weet ze niet waar ze is, en waar haar vader, moeder en broertje zijn. Iedereen verzwijgt het haar dan ook in het begin, maar hier is ze niet tevreden mee. Duizenden vragen sieren door haar heen.
    Waarom mag ze het lab niet uit? Waarom heeft ze het altijd zo koud? Waar is iedereen die ze kent?
    Waarom komt niemand haar bezoeken?
    Na een tijdje komt ze erachter dat ze een auto-ongeluk heeft gehad en op sterven na dood lag. (In een hele zware coma.) De dokters gaven haar ouders twee keuzes: Of de stekker eruit trekken, of haar in laten vriezen en haar mee laten doen aan een nieuw project, zodat ze mogelijk over honderd jaar weer verder kan leven. Tegen alle verwachtingen in, wordt ze dan ook wakker. Langzaam moet ze weer aan alles wennen, lange afstanden lopen, vast voedsel verdragen, leren schrijven...
    Ze ontmoet Ash, een jongen van twintig jaar. Hij loopt zijn hele studie, die vijf jaar duurt, stage in het lab. Liara is zijn grote project. Hij onderzoekt haar dan ook regelmatig. Vooral als ze ontdekken dat ze het maar niet warm kan krijgen. Ze is steenkoud. Wat ze ook aanheeft en hoe warm het ook in haar kamer is. Wie spreekt de waarheid en wie niet? Zijn haar herinneringen wel echt? Wie kan ze vertrouwen?

    Overloop naar deel twee. De Liara Trilogie – Death lottery.
    Dit jaar is ook het jaar dat de regering de overbevolking van de aarde zat is. De wetenschappers zijn tot de conclusie gekomen dat 1/3 van de wereldpopulatie moet sterven. Er is niet genoeg eten meer om alle mensen te voeden, water tekort en de lucht is ernstig vervuild.
    Massamoord is de enige optie. Kernbommen zijn niet voldoende. Er worden de wreedste manieren verzonnen om hun eigen soort om zeep te helpen.
    De dichtbevolkte landen zullen als eerst aangepakt worden. De lichamen van de miljoenen afgeslachte mensen zullen worden gebruikt om een fossiele brandstof en voedingsbodems voor de boeren te maken. Maar omdat massamoord niet voldoende is, word er een loterij georganiseerd doormiddel van het burgersysteem. Alle rijke mensen met veel geld en een hogere status worden beschermd, maar de gewone burgers niet. De mensen die ervoor kiezen om vrijwillig te sterven, mogen zelf beslissen hoe ze willen sterven. Snel, langzaam, pijnlijk of vredig.

    Overloop naar deel drie. De Liara Trilogie – Verberans Mortem.

    Liara komt erachter dat ze krachten heeft en komt als ze samen met Ash, die uitgeloot is, vlucht, een groep andere mensen tegen. Deze hebben ook krachten en noemen zichzelf Verberans mortem. (Ik weet nog niet zeker hoe ze gaan heten) Deze groep bestaat uit opstandelingen die de wetenschappers en regering ten val willen brengen, om zo een nieuwe, betere wereld te creëren.


    Als jullie nog opmerkingen hebben over de verhaallijn, mogen jullie het altijd zeggen. Is het teveel in één trilogie? Of moet ik het alleen nog wat uitgebreider opschrijven? En nog belangrijker; zouden jullie het gaan lezen? Is het interessant genoeg? Of moet ik gewoon drie losse verhalen maken. (met drie verschillende hoofdpersonages etc. etc.)

    Alvast bedankt voor het lezen en meedenken! (:

    EDIT: Ik merk dat er nog een aantal vragen zijn en deze zal ik onder deze spoiler beantwoorden. - En natuurlijk gebeuren er in alle delen kleine gebeurtenissen zodat het beter in elkaar overloopt. En met krachten bedoel ik meer zoiets van elektriciteit begeleiden etc. om maar even iets te benoemen. Niet Harry Potter-achtig^^

    Oh, interessant. Zou je me willen waarschuwen als je het op Quizlet plaatst? c:


    Ik wil het eigenlijk eerst zo ver mogelijk in Word uitwerken. Als ik het dan besluit om op Q te plaatsen, zal ik zeker iedereen waarschuwen die dat wil. Dit gaat dan nog wel een tijdje duren, omdat ik eerst alles op een rijtje wil hebben met dit verhaal en ik voor school nog een belangrijk examen moet maken en ik me daar eerst op wil concentreren. Waarschijnlijk ga ik in de zomervakantie beginnen met het schrijven aan dit verhaal, als Slaap lekker dan al afgelopen is. Die gaat eerst voor, aangezien die aan SOTY meedoet en ik die eerst nog wil herschrijven. ^^

    Ik vind het zeker een goed idee, in ieder geval iets dat ik graag zou lezen
    Een kleine tip zou zijn dat je de overbevolking al in het eerste deel meerdere keren ter spraken brengt, zodat de overgang naar het tweede deel realistischer is en dat die krachten die ze in deel drie krijgt niet ineens verschijnen maar er al eerder kleine tekenen van zijn.


    Misschien kan je ook doen dat ze is ingevroren en 'perongeluk' het ongeluk had gekregen omdat de regering van de overbevolking afwilden. De regering wilde haar (en haar ouders, waren die ook bij het ongeluk betrokken?) dood hebben maar tevergeefs, (misschien overleefde ze door haar krachten die toen nog niet zo erg waren ontwikkeld?). Zoiets? (:


    Klinkt leuk! Maar misschien moet je haar niet opeens krachten laten krijgen, maar in deel 1 en 2 ook al een beetje laten merken dat er iets bijzonders met haar is.


    Deze vragen zijn eigenlijk al grotendeels beantwoord en hier ga ik inderdaad rekening mee houden. Natuurlijk weet ik dat het niet logisch is om er opeens een opstand in te doen of haar krachten te geven. Dit zal ik allemaal uitwerken met een reeks kleine gebeurtenissen die dan in deze delen duidelijker worden.

    Een kleine opmerking :p weet niet of die al eerder gemaakt is, want ik heb niet alle reacties gelezen...
    Eerst trouwens, erg leuke storyline!
    Maar als Belle haar geheugen verliest, hoe weet ze dan dat ze een vader, moeder en een broertje had? Logischerwijs zou ze dat dan ook moeten zijn vergeten toch?


    Hier had ik inderdaad nog niet over nagedacht haha. En in deze verhaallijn heet ze Liara ^^ Ik denk dat het logisch is dat als je wakker wordt in een lab, dat je je dan afvraagt waar je ouders zijn. Een broertje klinkt inderdaad onlogisch en hier zal ik nog over nadenken. Ik kom er nog wel op terug^^

    Nou zoals ik al zei kan je doen dat de regering haar ongeluk had gepland. Maar ze overleefde, omdat ze misschien speciale gaven had, niet eens magisch maar iets? (: x


    Hier ga ik lekker puh nog niet op in. (puh)

    Het lijkt me een heel erg interessant verhaal om te lezen, mits het niet te cliché wordt uitgewerkt.

    Het is een beetje vaag dat Ash uitgeloot wordt. Wetenschapper worden is geen goedkope opleiding, en een super betaalde baan als mensen uiteindelijk wetenschappers zijn. Dus voor mij klopt het niet echt dat hij dan ineens gekozen wordt om te moeten sterven, terwijl de rijke mensen juist bespaard worden.


    Misschien deed hij iets verkeerd oid. En wilden ze van hem af , dan is het een goed idee om hem uit te loten?


    Er gaan een aantal dingen gebeuren waardoor de regering etc. van hem af wil. De familie zelf is niet zo heel rijk, iets boven het gemiddelde. Ze werken hard voor hun geld, zodat hij die opleiding kan doen.

    [ bericht aangepast op 23 mei 2014 - 15:53 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Klinkt leuk ^^


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Mascot schreef:
    Klinkt leuk ^^


    Family is like music. Some high notes, some low notes, but always a beautiful song

    Bij het eerste stukje (1e spoiler) dacht ik aan Futurama, haha.
    En bij het tweede stukje (1e spoiler) dacht ik aan The Hunger Games.
    Klinkt niet verkeerd, en best wel leuk!


    Nightmares are bad thoughts that leave your mind, once you've dreamt them, they're gone.

    Oh, interessant. Zou je me willen waarschuwen als je het op Quizlet plaatst? c:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Videnda schreef:
    Oh, interessant. Zou je me willen waarschuwen als je het op Quizlet plaatst? c:


    Geen reclame, please.

    Videnda schreef:
    Oh, interessant. Zou je me willen waarschuwen als je het op Quizlet plaatst? c:


    26 - 02 - '16

    Videnda schreef:
    Oh, interessant. Zou je me willen waarschuwen als je het op Quizlet plaatst? c:


    ' Nyctophilia '

    Klinkt leuk! c:


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Videnda schreef:
    Oh, interessant. Zou je me willen waarschuwen als je het op Quizlet plaatst? c:


    I just caught the wave in your eyes

    Videnda schreef:
    Oh, interessant. Zou je me willen waarschuwen als je het op Quizlet plaatst? c:


    Mijn lijkt het eigenlijk wel leuk als je alles door elkaar verwerkt en er dus een trilogie van maakt en niet drie aparte stories met verschillende hoofdpersonen. ^^


    Don't make people into heroes, John. Heroes don't exist, and if they did, I wouldn't be one of them.

    Mohn schreef:
    (...)


    - I solemnly swear that I am up to no good ° mischief managed

    Videnda schreef:
    Oh, interessant. Zou je me willen waarschuwen als je het op Quizlet plaatst? c:

    Ik vind het zeker een goed idee, in ieder geval iets dat ik graag zou lezen :)
    Een kleine tip zou zijn dat je de overbevolking al in het eerste deel meerdere keren ter spraken brengt, zodat de overgang naar het tweede deel realistischer is en dat die krachten die ze in deel drie krijgt niet ineens verschijnen maar er al eerder kleine tekenen van zijn.


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    CatchADreamx schreef:
    Ik vind het zeker een goed idee, in ieder geval iets dat ik graag zou lezen :)
    Een kleine tip zou zijn dat je de overbevolking al in het eerste deel meerdere keren ter spraken brengt, zodat de overgang naar het tweede deel realistischer is en dat die krachten die ze in deel drie krijgt niet ineens verschijnen maar er al eerder kleine tekenen van zijn.


    Misschien kan je ook doen dat ze is ingevroren en 'perongeluk' het ongeluk had gekregen omdat de regering van de overbevolking afwilden. De regering wilde haar (en haar ouders, waren die ook bij het ongeluk betrokken?) dood hebben maar tevergeefs, (misschien overleefde ze door haar krachten die toen nog niet zo erg waren ontwikkeld?). Zoiets? (:


    I just caught the wave in your eyes

    Klinkt leuk! Maar misschien moet je haar niet opeens krachten laten krijgen, maar in deel 1 en 2 ook al een beetje laten merken dat er iets bijzonders met haar is.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''