• ... en omdat ik een extreme uitsteller ben en ik eigenlijk zou moeten leren voor mijn toetsweek, besloot ik ze maar op Quizlet te zetten. :Y)

    De vleugel en de vrijheid
    (Opdracht: Schrijf een gedicht over jouw beleving van de koorlessen die we op school hebben gehad. Heel veel mensen vonden de lessen helemaal niks aan en waren daarom snel afgeleid, maar uiteindelijk was het concert dat we opvoerden wel heel mooi, dus het had toch nut gehad.)

    Om vier uur 's nachts
    (Opdracht: Schrijf een soort liefdesgedicht en gebruik iemand daarvoor als inspiratie. Dit kan een vriendje of vriendinnetje zijn, maar ook je kleine broertje, of je kat, of een aardige vreemdeling die bereid was om je een euro bij te schieten toen je perongeluk zonder geld bij de kassa stond.)

    Een bloedend vakje
    (Opdracht: "Dus jullie hebben allemaal je huiswerk niet gemaakt, omdat je bang bent om een rood vakje te krijgen voor een te laat ingeleverd boekverslag? Misschien moeten jullie er maar over dichten, als therapie." Rode vakjes worden door één van mijn leraressen gegeven als je opdrachten of werkstukken niet op tijd inlevert. Des te meer rode vakjes je hebt, des te meer punten worden er van je mondelinge examen Nederlands afgetrokken. Niemand was daar echt blij mee, dus kwamen er een aantal verschrikkelijk dramatische gedichten uitrollen.)

    [ bericht aangepast op 22 mei 2014 - 16:15 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Oh, oh, shit! Dat herinnert me eraan dat ik uiteindelijk nooit meer gereageerd heb nadat je me die pb had gestuurd. Aah, dat had ik al een eeuwigheid geleden al moeten doen, het spijt me. D:
    Laat het in ieder geval heel duidelijk zijn dat het dus niet zo is dat ik geen zin had om te antwoorden of het vreselijk vond, want dat is zo ongeveer het tegenovergestelde van wat ik dacht. Ik weet bijna zeker dat ik dit wel eens eerder gezegd moet hebben, maar Jip, je gedichten zijn prachtig. Extra bonuspunten voor het schrijven van een boeiend, diepzinnig gedicht over iets als het krijgen van een rood vakje als je huiswerk niet hebt gemaakt, want dat is pas echt talent. :'D
    En dat tweede gedicht hier? Om eerlijk te zijn klinkt dat exact als iets wat ik geschreven zou kunnen hebben, want je wilt niet weten hoe vaak je mij precies dat gevoel hebt gegeven met je reacties.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Dat is een nuttige en indrukwekkende besteding van je kostbare tijd. Ik viel, zonder een woord te liegen, in slaap en werd tien minuten geleden wakker.
    Ik blijf je gedichten heel mooi vinden, omdat je op een bijzondere manier je gevoelens weet te omschrijven en daar anderen heel goed mee kan raken. Maar goed, de hele klas die stil viel toen je het voorlas, kan je je vast ook nog wel herinneren. :'D


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Leuk!


    26 - 02 - '16