• Agh ik begin echt die klunzen die bij ons in het labo staan te haten. Tijdens de praktische cursussen staan wij vaak met andere groepen in het labo en in de meeste gevallen zijn dat groepen die minder goed werken dan wij. Onze groep studeert zuivere chemie, dus alles weegt veel zwaarder door bij ons, waardoor we ook veel nauwkeuriger en netter werker in het labo. En zo zien wij vaak die andere groepen echt domme dingen doen. Dat klinkt misschien grof om te zeggen, maar ik begin het langzaam aan schijtebeu te worden. Zo plaatsen ze gekalibreerd glaswerk in de droogoven die op 100°C staat en dat mag niet eens. Dat glaswerk is geëikt voor een reden en door het in de droogoven te plaatsen zet dat uit, waardoor onze verdunningsreeksen niet meer kloppen en onze percentages veel te hoog komen als wij dat glaswerk gaan gebruiken.

    Nu vandaag hadden ze ook heel onze zuurkast smerig gemaakt en heb ik mij verbrand aan geconcentreerd zwavelzuur tijdens de opkuis. Vorige week had ik al een druppel fosforzuur op me gekregen door die kast en dat was gelukkig maar een kleine brandwonde, maar vandaag is het echt een hele plek op mijn hand en het deed ontzettend veel zeer. Gelukkig was ik er snel bij en kon ik het meteen onder koud water steken, maar die plek op mijn hand is nu heel droog en het haar is weggebrand. Hopelijk komt er nu morgen ook geen blaar op zoals vorige week.

    Ik ga nu niet zeggen dat ik nooit eens iets tegen kom in het labo, maar als ik een zuur mors, heb ik tenminste het respect om het op te kuisen, iets wat van sommige blijkbaar niet gezegd kan worden.

    Hebben jullie soms ook iets wat je irriteert aan een klasgenoot/andere klas of ben ik de enigste?


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    madeupyou schreef:
    IK snap je wel, maar ik moet eerlijk toegeven dat, hoewel ik dat nog niet gedaan heb, een leerkracht bij ons uitging dat we dat allemaal maar wisten terwijl het ons nooit verteld was. 't was een leerkracht die normaal chemie geeft, en wij hadden dezelfde uitleg gekregen als die van chemie, hoewel het voor ons de eerste keer was dat we met zo'n toestellen werkte, en die van chemie wisten dat al..
    Dus afhankelijk van de situatie snap ik de andere ook wel hoor, maar ik begrijp ook dat het erg vervelend is =)
    Maar toestellen en glaswerk verschilt toch ergens. En ik vraag soms ook nog veel dingen bij een toestel omdat ik het ook niet kapot wil maken als het nieuw is. Als je een beetje verstand heb, weet je dat secundaire standaarden niet in een kolf moeten en dat dingen die geijkt gemaakt zijn niet in een warme oven horen. Dat is basiskennis vanuit het middelbaar. Niemand zegt het misschien letterlijk tegen je, maar je hoort dat gewoon te weten, want dingen zetten nu eenmaal uit bij hoge temperaturen.
    Maar ik snap ook wel wat je bedoelt. Wij hebben dat vaak ook omdat ze er van uit gaan dat we het al weten omdat we de chemie zijn.
    Maar sommigen maken er ook gewoon een spelletje van. De biochemie bij ons, komt precies ook soms spelen in het labo. Zitten ze al domme dingen te doen, wachtend tot het eens gaat mislopen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Kan me niet voorstellen dat ze met zulke gevaarlijke stoffen zo onnauwkeurig te werk gaan. Ik snap je frustratie volkomen, hoop dat ze eindelijk het licht zien en een beetje gaan opletten!
    Zelf maak ik dit soort dingen nooit mee met mijn klas, gelukkig..


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Avarosa schreef:
    (...)Maar toestellen en glaswerk verschilt toch ergens. En ik vraag soms ook nog veel dingen bij een toestel omdat ik het ook niet kapot wil maken als het nieuw is. Als je een beetje verstand heb, weet je dat secundaire standaarden niet in een kolf moeten en dat dingen die geijkt gemaakt zijn niet in een warme oven horen. Dat is basiskennis vanuit het middelbaar. Niemand zegt het misschien letterlijk tegen je, maar je hoort dat gewoon te weten, want dingen zetten nu eenmaal uit bij hoge temperaturen.
    Maar ik snap ook wel wat je bedoelt. Wij hebben dat vaak ook omdat ze er van uit gaan dat we het al weten omdat we de chemie zijn.
    Maar sommigen maken er ook gewoon een spelletje van. De biochemie bij ons, komt precies ook soms spelen in het labo. Zitten ze al domme dingen te doen, wachtend tot het eens gaat mislopen.

    Ja, dat dat uitzet spreekt voor zich, dat weet iedereen wel, maar daarom kan niet iedereen die gedachten combineren. Geloof me, ik stel liever ook vijfhonderd keer stomme vragen dan het gewoon te doen, ik wil geen stomme dingen doen of toestellen kapot doen, maar daarom doet niet iedereen dat :'D. En ze horen er niet altijd van uit te gaan dat je alles zomaar weet.
    Maar ik begrijp het wel hoor, smossen met zuur enzo is gewoon gevaarlijk, dat kuis je op. En spelen in een labo hoort niet. Ik was zelf best geschokt toen ik twee jongens met een waterfles achter elkaar zag lopen, zo kinderachtig ook :'D.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    madeupyou schreef:
    (...)
    Ja, dat dat uitzet spreekt voor zich, dat weet iedereen wel, maar daarom kan niet iedereen die gedachten combineren. Geloof me, ik stel liever ook vijfhonderd keer stomme vragen dan het gewoon te doen, ik wil geen stomme dingen doen of toestellen kapot doen, maar daarom doet niet iedereen dat :'D. En ze horen er niet altijd van uit te gaan dat je alles zomaar weet.
    Maar ik begrijp het wel hoor, smossen met zuur enzo is gewoon gevaarlijk, dat kuis je op. En spelen in een labo hoort niet. Ik was zelf best geschokt toen ik twee jongens met een waterfles achter elkaar zag lopen, zo kinderachtig ook :'D.
    Daar kan ik dus ook niet tegen. Dat klinkt misschien allemaal wek grappig, maar als ze spuiten richting jouw kunnen ze heel je proef saboteren door het te verdunnen of soms mag er ook gewoon geen water bijkomen. Soms denken de mensen gewoon niet na wat ze doen en dat stoort. Toch zeker als ik er een nadeel uit haal.
    Dat is precies ook met de afvalvaten. Die mogen nooit meer dan 3/4 gevuld zijn. Ik heb zo eens de inhoud van zo'n vat om mn broek gekregen omdat die veel te vol zat en overliep toen ik hem ophief om te legen. En onlangs hadden we ook mensen die hem tot de rand hadden gevuld terwijl we al zeiden dat ze hem niet verder mochten doen omdat hij al te vol was. Zolang ze het zelf niet moeten opruimen, mag alles op de grond liggen en er smerig bijliggen. Maar voor degene die het moet opkuisen, loopt het soms nogal pijnlijk uit.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik heb een shirt met 'labzwans' er op en een gozer in een labjas met een bril! Ik ben ook legit science!

    Je verhalen maken me altijd jaloers, het klinkt zo cool :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    Als je bij ons zo omgaat met de spullen in het scheikunde lokaal, wordt je eruit gestuurd en mag je niet meer terug komen. Een meisje dat ooit een poppetje op een reageerbuisje tekende werd al streng toegesproken.
    Ik vind het echt niet kunnen, stel voor dat je meer zuur op je hand had gekregen, dat was echt gevaarlijk geweest. Misschien moeten die leerlingen een les labveiligheid krijgen?


    Food.

    Opinor schreef:
    Een beetje raar is het wel ja dat die mensen dingen doen waarvan bekend is dat het niet mag... :S Ik snap je frustratie!
    Voor mij zijn die frustraties er tot nu toe alleen geweest op de momenten dat ik moet samenwerken met mensen die gewoon geen donder uitvoeren en alles tot het laatste moment uitstellen.

    + Mensen die zeggen dat ze iets doen en het dan niet doen. En mensen die je van de een op de andere dag compleet negeren, zomaar.


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    SolidSnake schreef:
    Ik heb een shirt met 'labzwans' er op en een gozer in een labjas met een bril! Ik ben ook legit science!

    Je verhalen maken me altijd jaloers, het klinkt zo cool :Y)
    You're jelly of my burns? (wbw)


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    (...)You're jelly of my burns? (wbw)


    Yeeeeeeep
    Burns>finger inside of dead person's anus


    quidquid excusatio prandium pro

    I see what you did there.
    Maar ik snap wel waarom je jaloers bent. Veel producten hebben gewoon een awesome kleur. (joehoe)


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    I see what you did there.
    Maar ik snap wel waarom je jaloers bent. Veel producten hebben gewoon een awesome kleur. (joehoe)


    Ik vond koperionoplossingen altijd mooi. Zo blauw. Helaas deden wij pas dingen met scheikunde in de 6e en het was bijna alleen titreren. Het was wel een van mijn favoriete vakken!


    quidquid excusatio prandium pro

    Cresseyde schreef:
    Prutsers. Ik hoop dat je hand niet te veel gaat opzwellen en een blaar zou al helemaal pijnlijk zijn voor een langere tijd.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Ik vond koperionoplossingen altijd mooi. Zo blauw. Helaas deden wij pas dingen met scheikunde in de 6e en het was bijna alleen titreren. Het was wel een van mijn favoriete vakken!
    Hoe saai het ook klinkt, ik vind analytische eigenlijk het leukst. Kan ook nog behoorlijk goed titreren eigenlijk. Hoop dat ook in een analytisch labo te mogen werken, waar ik stalen kan onderzoeken enzo.
    En inderdaad. Ik vind die koperkleur ook zo mooi, heb er onlangs mee mogen werken en dan ben je precies bijna verliefd op de stof. En dat gewoon door de kleur. Geeky me. Eveneens de kleur van kaliumpermanagaat is mooi, maar jammer genoeg wordt dat bruin door oxidatie met de lucht. (no_chears)


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    (...)Hoe saai het ook klinkt, ik vind analytische eigenlijk het leukst. Kan ook nog behoorlijk goed titreren eigenlijk. Hoop dat ook in een analytisch labo te mogen werken, waar ik stalen kan onderzoeken enzo.
    En inderdaad. Ik vind die koperkleur ook zo mooi, heb er onlangs mee mogen werken en dan ben je precies bijna verliefd op de stof. En dat gewoon door de kleur. Geeky me. Eveneens de kleur van kaliumpermanagaat is mooi, maar jammer genoeg wordt dat bruin door oxidatie met de lucht. (no_chears)


    Zie, dat is waarom ik jelly wordt: Scheikunde was mijn op een na hoogste cijfer op de middelbare (daar heb ik dat shirt aan overgehouden want ik had hoger dan een 8 gemiddeld en iedereen in het land die dat had kreeg dat shirt) maar ondertussen weet ik niet meer wat permangaat is (ik herken de naam wel!) en ook een reactie oplossen gaat niet meer zo soepel :C
    Plus jij kan wetenschapper worden en ik niet want ik leer een andere manier van denken D:

    tl;dr: Na 4 jaar studie zit ik vol met theoretische kennis waar ik nog geen praktisch nut voor heb en daardoor ben ik jelly op ALLE SCIENCE.

    Ik heb wel gesneden in dode mensen. PUH.


    quidquid excusatio prandium pro

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Zie, dat is waarom ik jelly wordt: Scheikunde was mijn op een na hoogste cijfer op de middelbare (daar heb ik dat shirt aan overgehouden want ik had hoger dan een 8 gemiddeld en iedereen in het land die dat had kreeg dat shirt) maar ondertussen weet ik niet meer wat permangaat is (ik herken de naam wel!) en ook een reactie oplossen gaat niet meer zo soepel :C
    Plus jij kan wetenschapper worden en ik niet want ik leer een andere manier van denken D:

    tl;dr: Na 4 jaar studie zit ik vol met theoretische kennis waar ik nog geen praktisch nut voor heb en daardoor ben ik jelly op ALLE SCIENCE.

    Ik heb wel gesneden in dode mensen. PUH.
    Daar ken ik een beetje van. Nuja theoretisch dan en als het forensische chemie te maken heeft. De Y-snede op de borst en dan dat bovenste stuk van je hoofd, maar daar ben ik de naam van kwijt. :'D
    Ik ben alles behalve een theorie mens. Ik ben meet iemand voor op de werkvloer and I love it. Ik wou dat ik zo'n awesome chemie t-shirt kreeg. Ik heb enkel een paar domme kookboeken gekregen op het eind van het middelbaar. Maar ik moest wel wenen van blijheid toen ik de prijs voor chemie kreeg, ook al waren het domme boeken, de titel betekende heel veel voor me.
    Zegt KMnO4 je iets? Dat is kaliumpermaganaat.
    Ik ga morgen ook op bedrijfsbezoek naar BASF, I'm psyched.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?