• Agh ik begin echt die klunzen die bij ons in het labo staan te haten. Tijdens de praktische cursussen staan wij vaak met andere groepen in het labo en in de meeste gevallen zijn dat groepen die minder goed werken dan wij. Onze groep studeert zuivere chemie, dus alles weegt veel zwaarder door bij ons, waardoor we ook veel nauwkeuriger en netter werker in het labo. En zo zien wij vaak die andere groepen echt domme dingen doen. Dat klinkt misschien grof om te zeggen, maar ik begin het langzaam aan schijtebeu te worden. Zo plaatsen ze gekalibreerd glaswerk in de droogoven die op 100°C staat en dat mag niet eens. Dat glaswerk is geëikt voor een reden en door het in de droogoven te plaatsen zet dat uit, waardoor onze verdunningsreeksen niet meer kloppen en onze percentages veel te hoog komen als wij dat glaswerk gaan gebruiken.

    Nu vandaag hadden ze ook heel onze zuurkast smerig gemaakt en heb ik mij verbrand aan geconcentreerd zwavelzuur tijdens de opkuis. Vorige week had ik al een druppel fosforzuur op me gekregen door die kast en dat was gelukkig maar een kleine brandwonde, maar vandaag is het echt een hele plek op mijn hand en het deed ontzettend veel zeer. Gelukkig was ik er snel bij en kon ik het meteen onder koud water steken, maar die plek op mijn hand is nu heel droog en het haar is weggebrand. Hopelijk komt er nu morgen ook geen blaar op zoals vorige week.

    Ik ga nu niet zeggen dat ik nooit eens iets tegen kom in het labo, maar als ik een zuur mors, heb ik tenminste het respect om het op te kuisen, iets wat van sommige blijkbaar niet gezegd kan worden.

    Hebben jullie soms ook iets wat je irriteert aan een klasgenoot/andere klas of ben ik de enigste?


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    (...)Daar ken ik een beetje van. Nuja theoretisch dan en als het forensische chemie te maken heeft. De Y-snede op de borst en dan dat bovenste stuk van je hoofd, maar daar ben ik de naam van kwijt. :'D
    Ik ben alles behalve een theorie mens. Ik ben meet iemand voor op de werkvloer and I love it. Ik wou dat ik zo'n awesome chemie t-shirt kreeg. Ik heb enkel een paar domme kookboeken gekregen op het eind van het middelbaar. Maar ik moest wel wenen van blijheid toen ik de prijs voor chemie kreeg, ook al waren het domme boeken, de titel betekende heel veel voor me.
    Zegt KMnO4 je iets? Dat is kaliumpermaganaat.
    Ik ga morgen ook op bedrijfsbezoek naar BASF, I'm psyched.


    Ja precies! Ik was ook hartstikke trots en het was ook nog zo onverwachts (ik dacht niet dat ik zo hoog had en ik wist niks van prijzen of shirts) daarom vind ik het zo jammer dat ik het weer vergeten ben. Het is helaas de realiteit van studeren (je leert nieuwe dingen en vergeet andere, je verdiept je kennis en verliest breedte)

    Ik functioneer het beste op het raakpunt van theorie en praktijk. Ben te onhandig voor praktijk en te warrig voor theorie, maar als ik beide combineer ben ik goddelijk. Of als ik me focus op de theorie maar dayum, dat schijnt creepy te zijn voor mijn omgeving lol.

    Oeh, BASF is een best wel groot bedrijf ^^ Kun je ook gelijk een stage/baan regelen? (puh)


    quidquid excusatio prandium pro

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Ja precies! Ik was ook hartstikke trots en het was ook nog zo onverwachts (ik dacht niet dat ik zo hoog had en ik wist niks van prijzen of shirts) daarom vind ik het zo jammer dat ik het weer vergeten ben. Het is helaas de realiteit van studeren (je leert nieuwe dingen en vergeet andere, je verdiept je kennis en verliest breedte)

    Ik functioneer het beste op het raakpunt van theorie en praktijk. Ben te onhandig voor praktijk en te warrig voor theorie, maar als ik beide combineer ben ik goddelijk. Of als ik me focus op de theorie maar dayum, dat schijnt creepy te zijn voor mijn omgeving lol.

    Oeh, BASF is een best wel groot bedrijf ^^ Kun je ook gelijk een stage/baan regelen? (puh)
    Niet echt, want dat is te ver weg van waar ik woon en dat is eerder organische chemie. Ik heb wel een bedrijfje in het oog in mijn buurt en ik hoop dat ik er mijn stage mag doen.
    Ik heb wel een ontzettend leuke shirt van mijn studentenvereniging die chemiegerelateerd is, als ik het eens terugkrijg van mn zus zal ik er eens een foto van nemen. Of misschien ligt die van mijn vriend hier wel.
    Ik had in mijn laatste jaar in het eerste semester 93% voor mn chemie en ik had dat examen in een kwartier geklaard. Ik was toen zo trots op mijzelf. Had toen ook voor mijn eindwerk research gedaan aan de unief en op het eind van het jaar mocht ik van een oud periodiek systeem een fotokaderachtige shizzel maken. Iedereen die van ons jaar en er na afstudeerde in de wetenschappen wiskunde mocht er dan zijn foto in plakken. Dat hangt nu gewoon in de klas. Dat is gewoon geeky leuk.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Oh my god. Ik snap wat je bedoelt. Jezus wat klinkt dat rot, ik hoop dat er snel wat aan wordt gedaan!
    Ik heb dat zo'n beetje met mijn creatieve vakken op school. Ik heb er zo'n hekel aandat er misbruik wordt gemaakt van al het materiaal en alle iinstrumenten. Want wanneer ik serieus aan het werk ben met een of andere opdracht ben ik de pineut en zit ik zonder materiaal, of materiaal dat half kapot is. Dit ook met de muziekinstrumenten bij ons op school. We hebben echt van alles, maar de vleugel die echt gewoon prachtig was is helemaal vernield. Allemaal dingen ingekerfd en weet ik het allemaal. Ook waren ineens de snaren van de gitaren kapot en drumstokken gestolen. Hoe sneu? Ugh. Ik irriteer me echt.


    The duty of youth, is to challenge corruption.

    Avarosa schreef:
    (...)Niet echt, want dat is te ver weg van waar ik woon en dat is eerder organische chemie. Ik heb wel een bedrijfje in het oog in mijn buurt en ik hoop dat ik er mijn stage mag doen.
    Ik heb wel een ontzettend leuke shirt van mijn studentenvereniging die chemiegerelateerd is, als ik het eens terugkrijg van mn zus zal ik er eens een foto van nemen. Of misschien ligt die van mijn vriend hier wel.
    Ik had in mijn laatste jaar in het eerste semester 93% voor mn chemie en ik had dat examen in een kwartier geklaard. Ik was toen zo trots op mijzelf. Had toen ook voor mijn eindwerk research gedaan aan de unief en op het eind van het jaar mocht ik van een oud periodiek systeem een fotokaderachtige shizzel maken. Iedereen die van ons jaar en er na afstudeerde in de wetenschappen wiskunde mocht er dan zijn foto in plakken. Dat hangt nu gewoon in de klas. Dat is gewoon geeky leuk.


    Ga daar werken, vind een nieuw element uit en noem het Hamsteronium :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Ga daar werken, vind een nieuw element uit en noem het Hamsteronium :Y)
    Nope niet echt. Het sprak me niet zo aan. Het is ontzettend groot en ik word benauwd van te grote plaatsen. Daar loop ik als individu helemaal verloren.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?