Agh ik begin echt die klunzen die bij ons in het labo staan te haten. Tijdens de praktische cursussen staan wij vaak met andere groepen in het labo en in de meeste gevallen zijn dat groepen die minder goed werken dan wij. Onze groep studeert zuivere chemie, dus alles weegt veel zwaarder door bij ons, waardoor we ook veel nauwkeuriger en netter werker in het labo. En zo zien wij vaak die andere groepen echt domme dingen doen. Dat klinkt misschien grof om te zeggen, maar ik begin het langzaam aan schijtebeu te worden. Zo plaatsen ze gekalibreerd glaswerk in de droogoven die op 100°C staat en dat mag niet eens. Dat glaswerk is geëikt voor een reden en door het in de droogoven te plaatsen zet dat uit, waardoor onze verdunningsreeksen niet meer kloppen en onze percentages veel te hoog komen als wij dat glaswerk gaan gebruiken.
Nu vandaag hadden ze ook heel onze zuurkast smerig gemaakt en heb ik mij verbrand aan geconcentreerd zwavelzuur tijdens de opkuis. Vorige week had ik al een druppel fosforzuur op me gekregen door die kast en dat was gelukkig maar een kleine brandwonde, maar vandaag is het echt een hele plek op mijn hand en het deed ontzettend veel zeer. Gelukkig was ik er snel bij en kon ik het meteen onder koud water steken, maar die plek op mijn hand is nu heel droog en het haar is weggebrand. Hopelijk komt er nu morgen ook geen blaar op zoals vorige week.
Ik ga nu niet zeggen dat ik nooit eens iets tegen kom in het labo, maar als ik een zuur mors, heb ik tenminste het respect om het op te kuisen, iets wat van sommige blijkbaar niet gezegd kan worden.
Hebben jullie soms ook iets wat je irriteert aan een klasgenoot/andere klas of ben ik de enigste?
Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?