• Het is een meespeelverhaal over leerlingen op een middelbare school. We doen expres weinig informatie, zodat alles zich in het verhaal kan vormen. De leerlingen zitten in hun vierde leerjaar van de Havo. Ze wonen in Purmerend.

    Maximaal twee personages per persoon.


    Lijstje:
    Naam:
    Uiterlijk: (afbeelding)

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.

    Personages:
    Anouk Veltman - Maartje
    Bart-Jan van Egmond - Maartje
    Céline van der Leech - Demi
    Darius Visser - Jeffrey
    Drew Chase - Eruditie
    Ian van Dijck - Kelly
    Isa de Vries - Marjanne
    Jacelyn von Liszel - Marie
    Jake Blake - CaTbUg
    Jamie Chase - Eruditie
    Jelle van Dijck - Kelly
    Jiang Chen - Rosanne
    Joél van der Leech - Demi
    Joris Franksen - Marjanne
    Kyra van Bakkum - Lisa
    Lars Jansen - Nightingalex
    Lauren Smit - Nightingalex
    Maya van Leemhuizen - Alicia
    Mia den Hertogh - Natas
    Phoebe van Longen - Rosanne
    Ramon Scheepsma - Natas
    Thomas van Hof - Anouk
    Qaasim Braam - Alicia
    Tyler Michigan - Lisa

    Speeltopics: 1
    Praattopics: 1
    Rollentopic

    [ bericht aangepast op 4 juni 2014 - 14:33 ]

    'Je moet ook niet zo lullig doen,' grinnikte Maya. 'Dat snapt hij toch niet.'

    [ bericht aangepast op 19 mei 2014 - 22:45 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Darius haalde zijn schouders op.
    'Het is toch niet mijn schuld dat hij het niet snapt?'
    Darius keek even op zijn horloge en keek toen weer naar Maya en inspecteerde haar gezicht.
    'Ik ga straks voor een behandeling? Ga je mee? Een behandeling op zijn tijd doet iedereen goed.'

    'Liever niet,' antwoordde Maya, die het niet prettig vond als er iemand aan haar gezicht zat. Het deed best zeer en ze schrok er altijd van als mensen even hun handen weghaalden om ze vervolgens weer onverwachts terug te brengen naar haar huid.
    'Ik blijf nog wel even voetbal... luisteren.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Jeetjemina,' pufte Kyra, waarna ze weer achter de bal aan holde en deze weer bij de rest vandaan schopte. Ze grijnsde even, toen Ramon de bal aannam en hem verder schopte.

    Mia zag Ramon op zich af komen. Ze was de enige die tussen hem en het doel in stond en als ze niets deed, had ze net zo goed aan de kunt kunnen blijven zitten. Ze holde naar hem toe. Ze kwam slechts tot zijn schouder en was bang dat hij haar zo omver walsde, maar toch stak ze haar voet uit en probeerde ze naar de bal te schoppen. Hij wist echter met een snelle beweging om haar heen te spelen en hij schoot op het doel.
    Mia keek niet eens om, om te zien of hij scoorde of niet. Om onverklaarbare reden bonkte haar hart in haar keel en haar voorhoofd was kletsnat van het zweet, hoewel ze zich helemaal niet zo hard had in gespannen. Ze keek verlangend naar de kant, waar inmiddels alleen Darius en Maya nog zaten. Ze probeerde haar ademhaling onder controle te krijgen omdat ze niet wilde dat ze het merkten en uiteindelijk mompelde ze dat ze dorst had en liep ze naar haar tas, waar ze met een rood hoofd haar flesje uit de tas haalde en naast Maya in de schaduw ging zitten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jiang hield absoluut niet van voetbal en was samen met Phoebe en een aantal anderen aan de kant blijven zitten. Hij zag Phoebe een beetje afwezig voor zich uit staren. Hij probeerde nieuwsgierig te kijken wie ze volgde, maar gaf de moed na een tijdje op. Het waren misschien zijn zaken niet.
    'Teveel ingespannen?' vroeg hij glimlachend aan Mia.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Mia glimlachte, hoewel de lach haar ogen niet haalde. 'Het is net vakantie geweest. Ik moet mijn energie sparen voor dat kamp. Ze zullen ons wel afpeigeren.'
    Ze zag dat Ramon weer gescoord had, wat niet zo moeilijk was omdat Qaasim overal in het veld leek te zijn, behalve bij het doel. Ze zag zijn hoofd even naar hen draaien, alsof hij zich ervan wilde verzekeren dat ze hem hadden zien scoren. Mia vroeg zich af voor wie hij zich uitsloofde, maar hij keek gelukkig niet naar haar.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Maya grinnikte.
    'We gaan ook een hoop leuke dingen doen,' wist ze, want de organisatie had al met haar bekeken welke activiteiten habaar waren.en welke enige aanpassing nodig zouden hebben.

    [ bericht aangepast op 20 mei 2014 - 20:39 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Leuke, maar vermoeiende dingen,' grinnikte Mia. 'Maar het wordt vast gezellig.'
    Over het algemeen genomen vond ze de klas helemaal niet zo verkeerd.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Maya hoopte het, al mocht Thomas best thuis blijven.
    'Ik vraag me af wat voor kamp het gaat zijn. Huisjes... Of tenten... Of met zijn allen op zo'n Friese boerderij!'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Mia haalde het informatiepakketje uit haar tas vandaan en legde het tussen hen in in het gras. 'Het zal hier wel in staan, neem ik aan.'
    Ze liet haar ogen over de lijst met dingen glijden die ze mee moesten nemen. 'Er staan luchtbedden tussen, dus ik denk dat het een tent wordt.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Maya kreunde. Luchtbedden waren ontzettend onpraktisch. Ze deinde er altijd vanaf.
    'Ze zijn wel gek op het avontuur,' zei ze hoofdschuddend.
    Haar ogen gleden even naar het voetbalspel voor haar, maar ze kon niet zien wie de bal had, al was het wel duidelijk dat er gescoord was, hoewel ze niet zag wie dat had gedaan.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Isa besloot uiteindelijk toch ook maar uit het veld te stappen, nadat ze enthousiast drie kansen ver naast de goal had geschopt. Ze ging naast de twee meisjes zitten van wie ze de namen niet meer wist en keek naar het voetballen, waar Joris een mooie actie maakte, maar Ramon de bal toch van hem wist af te pakken.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Uiteindelijk wist Qaasim ook te scoren. Hij liep naar de kant om een paar slokken uit zijn flesje cola te nemen.
    'We're coming back!' brulde hij zijn tegenstanders toe en sprintte alweer als een dolle hond terug het veldje op.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    ‘Ik weet niet eens of ik wel een luchtbed heb,’ antwoordde Mia peinsend. ‘Erg op tijd zijn ze er ook niet mee, zeg.’
    Ze zag dat de veter van haar schoen was losgegaan en streek hem weer opnieuw.

    -
    De bal werd van Ramon onderschept door Joris, die hem voorbij speelde en op het doel schoot. Hij kwam recht in Jordy’s gezicht, die blijkbaar niet zat op te letten. Ze schreeuwde luid en trapte de bal woest weg, waardoor hij in de vijver belandde.
    ‘Mooi gehouden, Jor,’ grinnikte hij. ‘Alleen jij offert je hoofd op om onze voorsprong te behouden.’
    Ze stak haar middelvinger naar hem op en liep naar de anderen toe. ‘Ik stop. Mijn neus doet pijn.’
    Ze viste een zak chips uit haar rugzak vandaan, scheurde hem open en riep dat Joris de bal uit de vijver moest vissen.


    Every villain is a hero in his own mind.