Kairos schreef:
(...)
Mag ik vragen waarom je dan wel WOI zou herdenken, maar dan bijvoorbeeld niet de Amerikaanse Burgeroorlog of de Vietnamoorlog? Aangezien je zei dat we over de grens heen moet kijken. Persoonlijk vind ik dan dat je die oorlogen en andere ook zou moeten herdenken..
Deze oorlogen hebben niet voor onze deur plaatsgevonden. De eerste en de tweede wereldoorlogen wel en daarvan zijn er ook nog overlevende. Ik vind het een beetje vreemd dat Nederland alleen de tweede wereldoorlog op jaarlijkse basis zou herdenken en de eerste wereldoorlog niet, terwijl we er toch aan mee hebben gedaan, al dan niet op een meer passieve manier, zoals handel en vluchtelingen opvangen. De eerste wereldoorlog heeft wel veel slachtoffers gevergd van Belgie en Duitsland en met deze landen hebben we goed contact, dus waarom zouden we geen compassie hebben met deze landen en voor hen de eerste wereldoorlog herdenken?
You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt