• Nog geen topic over gezien


    Vandaag is het weer zover. Over een paar uur staan we met heel het land stil bij de oorlogsslachtoffers.
    Om acht uur houden we twee minuten stilte voor deze slachtoffers. Ook ik doe weer mee met mijn ouders.

    Wie van jullie doet ook mee? Of wie juist niet?

    [ bericht aangepast op 4 mei 2014 - 18:56 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Fisher schreef:
    Zeker weten.
    Ik weet niet waarom, maar het voelt ergens belangrijk om even stil te staan bij wat er gebeurd is.


    I dress to kill, but tastefully

    PUKKELxDING schreef:
    De buschauffeur zette de bus aan de kant, deed de motor uit en riep om dat hij twee minuten stil hield in verband met de dodenherdenking. Het was best rumoerig daarvoor in de bus, maar die twee minuten was het muisstil. Uit respect heb ik niets anders gedaan dan uit het raam gekeken, met mijn gedachten bij vroeger. Was toch wel heel speciaal op deze manier.
    Wauuuuwww, gaaf!

    xxx


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Ben wel twee minuten stil, al denk ik niet echt aan mensen. Waarschijnlijk omdat ik niemand ken die oorlogsslachtoffer is geweest. En ik heb al genoeg moeite met twee minuten mijn mond houden (cat)


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Ik doe wel mee.. Maar ik vind persoonlijk dat het officieel eens stil staan moet worden bij oorlogsslachtoffers in het algemeen en niet alleen van de tweede wereld oorlog.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    MAK3Y0URM0V3 schreef:
    Ik doe wel mee.. Maar ik vind persoonlijk dat het officieel eens stil staan moet worden bij oorlogsslachtoffers in het algemeen en niet alleen van de tweede wereld oorlog.


    Bij de dodenherdenking worden ook alle Nederlandse oorlogslachtoffers herdacht vanaf WOII, niet alleen de WOII slachtoffers.


    Stenenlikker

    Zelf niet meegedaan dit jaar, niemand eigenlijk hier (fun fact, m'n opa en oma hebben beiden wel de oorlog meegemaakt).


    No growth of the heart is ever a waste

    SherIock schreef:
    Wij doen het ieder jaar.


    Tell me about it, stud.

    Nee, ik heb het niet gedaan. Ik doe dit nooit en ik vind het ook storend dat alleen de tweede wereldoorlog wordt herdacht en niet de eerste. Ze waren allebei even gruwelijk, zo niet de eerste gruwelijker. In deze tijden moeten we ook over de grens heen kijken en niet alleen naar de tweede wereldoorlog. Daarom heb ik onder andere niet meegedaan.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    Nee, ik heb het niet gedaan. Ik doe dit nooit en ik vind het ook storend dat alleen de tweede wereldoorlog wordt herdacht en niet de eerste. Ze waren allebei even gruwelijk, zo niet de eerste gruwelijker. In deze tijden moeten we ook over de grens heen kijken en niet alleen naar de tweede wereldoorlog. Daarom heb ik onder andere niet meegedaan.


    In plaats van ignorant zoiets te roepen, kan je ook bij jezelf beginnen en gewoon aan alle slachtoffers denken.

    [ bericht aangepast op 5 mei 2014 - 0:46 ]


    Your make-up is terrible

    Patholoog schreef:
    Nee, ik heb het niet gedaan. Ik doe dit nooit en ik vind het ook storend dat alleen de tweede wereldoorlog wordt herdacht en niet de eerste. Ze waren allebei even gruwelijk, zo niet de eerste gruwelijker. In deze tijden moeten we ook over de grens heen kijken en niet alleen naar de tweede wereldoorlog. Daarom heb ik onder andere niet meegedaan.


    Dan zou je eigenlijk bij alle oorlogen stil moeten staan.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Jep, gedaan.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Ik heb niet meegedaan, omdat ik nu in Amerika zit. Het heeft dus niet zoveel nut vanwege het tijdsverschil (;


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Ik was gisteren nog op m'n werk om acht uur, daar ging de radio en zo wel uit, maar omdat ik bezig was in de keuken heb ik het half gemist, wat ik eigenlijk best erg van mezelf vind. Gelukkig heb ik niet gepraat of zo, ik was wel stil.
    Als het lukt doe ik eigenlijk altijd mee verder.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik zat midden in een restaurant, en opeens werd er omgeroepen of we twee minuten stil wilden zijn. Best apart, want het was een Japans restaurant en die stonden aan de kant van de Duitsers. Maar aan de andere kant, we zijn gewoon in Nederland, dus waarom zouden we niet stil zijn?

    [ bericht aangepast op 5 mei 2014 - 9:24 ]

    Ik moest het doen, want wij waren dat op werk verplicht. Maar ik stond bij de afwas, zonder klok en ik heb een slecht gehoor, dus dat werd 'm niet. Sorry family ;-;


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''